Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 540
Hjelp!!

Har brukt Oxycontin og oxynorm i 3 måneder på grunn av sterke smerter.
Blir forhåpentligvis smertefri, men vet ikke om det blir om 1 uke eller 2 måneder.

Har gradvis i løpet av disse 3 månedene måttet øke dosen da jeg ikke har hatt god nok virkning.

Får nå 30 mg oxycontin som jeg tar morgen og kveld. I tillegg kan jeg ta max 2 oxynorm for gjennombruddssmerter.

De siste ukene har det sklidd helt ut og har tatt alt fra 100 -120 mg hvert døgn. Da for å holde ut smertene. Kjenner i tillegg at jeg digger rusen, dessverre.

Så helt ærlig er nok årsak til at det har sklidd ut både at rusen er digg og at smertene er ille.

Har nå bestilt meg time til fastlegen. Må fortelle at jeg har tatt for mye og at jeg sikkert nok bør trappe ned så det ikke sklir ut enda mer.

Er nødt til å fortelle det da jeg nå har surra sånn at jeg går tom for medisin før jeg skulle og må ha ny resept.

Har dere noe tips til hva jeg bør si eller ikke si til fastlegen?

Vil jo ikke h*n skal si at jeg må slutte på medisinen med en gang, eller at jeg må trappe ned i en voldsom fart. Vil unngå så mye abstinenser som mulig. Har jo fortsatt mye smerter.
Sitat av Gladmajol Vis innlegg
Hjelp!!

Har brukt Oxycontin og oxynorm i 3 måneder på grunn av sterke smerter.
Blir forhåpentligvis smertefri, men vet ikke om det blir om 1 uke eller 2 måneder.

Har gradvis i løpet av disse 3 månedene måttet øke dosen da jeg ikke har hatt god nok virkning.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hva du mener? skriv på nytt
Sist endret av 69Bjarkoy; 2 uker siden kl. 20:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av 69Bjarkoy Vis innlegg
Skjønner ikke hva du mener? skriv på nytt
Vis hele sitatet...
Hvilken del av det innlegget er det du faller av?
Sitat av Sambadelight Vis innlegg
Hvilken del av det innlegget er det du faller av?
Vis hele sitatet...
les setningen, han får fra legen, men vet ikke når, men han har allerede spist det?

når skal det begynne å virke liksom???
Sist endret av 69Bjarkoy; 2 uker siden kl. 23:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er jo ikke vanskelig å skjønne dette. Han ble for glad i oxy, spiste mer enn han hadde fått forskrevet og må kontakte lege for å få mer tidligere enn antatt.

Det viktigste er at du har hjelp til smertelindring og det er ikke en helt uvanlig eller uforventet situasjon du er i. Ta det med ro, spill med åpne kort og samarbeid med legen så ordner det seg nok
Sitat av 69Bjarkoy Vis innlegg
les setningen, han får fra legen, men vet ikke når, men han har allerede spist det?

når skal det begynne å virke liksom???
Vis hele sitatet...
Ta å få deg litt søvn. Sent nå.
Ville nok startet med og påpekt at du har tatt for mye pga store smerter og ikke pga digg rus, sist nevnte kan jeg ikke tro hjelper på situasjonen, men dumt og undergrave overforbruk pga digg rus også, men om du har så store smerter som du sier kan det være bedre og få bukt med de først.