Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3888
Hei! Jeg trenger noe hjelp til å sette pris på noen edre Donald Pocketer

Nr 1. Onkel skrues Millioner (3. utgave i orginal pakningen)
Nr 2. Onkel Skrues Skattejakt (2. utgave)
Nr 6. Donald Duck og B-gjengen (2. utgave)

Har fått mail fra intreserte, men har ingen anelse om hva jeg skal be om for dem.. Noen tips?

Prøvde å finne noen å sammenligne med, men det var ikke veldig lett å finne, har også 4 årganger med Donald-blader i bind (2005-2008) tar gjerne noen tips på dette også!
Ligger en del på qxl, om man går på historikk vha søk på google så er det ikke store greiene det er snakk om.

utropspris 10-50,- pr stk.
Sist endret av norboost; 22. juli 2013 kl. 15:13.
For førsteutgaver kan du få noen hundrelapper fra samlere.
Hvis noen tilbyr deg penger for senere utgaver må du ta det du kan få før de ombestemmer seg.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Hvordan er kvaliteten på dem? Den første er vel i perfekt stand med tanke på at den er uåpnet?
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Pocketene er jeg usikker på. Men på den lokale bruktsjappa her kjøpte jeg for noen år siden noen årganger med Donald for å ta med inn på hytta. Mener jeg betalte rundt 300-400 for det - Husker riktignok ikke hvilke årganger det var snakk om. Dette var heller ikke blader i bra stand, som vel har litt å si for samlere...
Pocket: 30-40 kroner stykket. Kanskje 50 for den med plast. Årganger (i perm?): hundrings pr. stk.

Disse utgavene har kun bruksverdi, altså er målgruppen noen som trenger lesestoff. Alle tegneseriesamlere i Norge har disse pocketene og bladene fra før.
Jeg ville ha betalt mellom 25 og 50 kr. stykket (alt ettersom hvor god stand de er i), dersom jeg ikke hadde hatt dem fra før. Er ti år siden jeg kjøpte slikt brukt, men da kostet de typisk 15 til 30 kr. Med litt inflasjon: 25-50 i dag.
Trådstarter
72 6
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hvordan er kvaliteten på dem? Den første er vel i perfekt stand med tanke på at den er uåpnet?
Vis hele sitatet...
Den første er i så god stand den kan være for å være såppas gammel Altså ikke bladd i eller noen flekker, eneste er støv, men det kan jo tørkes bort

Sitat av Goophy Vis innlegg
For førsteutgaver kan du få noen hundrelapper fra samlere.
Hvis noen tilbyr deg penger for senere utgaver må du ta det du kan få før de ombestemmer seg.
Vis hele sitatet...
Selvom det er 2.utgv på 2 og 6 så har det veldig lite å si?
Ja, får ikke noe særlig penger om det ikke er en skjelden "greie" med den utgaven, eller 1. utg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av EvenAG Vis innlegg
Selvom det er 2.utgv på 2 og 6 så har det veldig lite å si?
Vis hele sitatet...
Ja, andreutgaver og nyere er sjeldent verdt noe som helst. Er ikke lenge siden de begynte å gi ut de eldste Donald Pocketene her i Norge, så de som vil ha disse for å lese har hatt mange muligheter til å kjøpe dem alt, og samlerne har de allerede.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Jeg har kjøpt en del pocket og jeg har pleid å betale 15kr pr stk for normalt pene bøker uten hensyn til opplag.