Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3801
Hey.
Tok 14 10mg stilnoct en natt. Kan dette påvises i urinprøve (laboratoriumtest) 24 timer senere? Så vidt jeg vet er det ca 4t halveringstid, men denne øker vel i takt med antall tabletter?
Sist endret av Rusmisbrukeren; 29. mars 2013 kl. 22:07.
Om det kan påvises i urinen veit eg ikkje, men halveringstida er 0.8-4 timer, og øker ikkje med antall tabletter.. Det går mellom 0,8-4 timer før halvparten av virkestoffet er borte.
Trådstarter
Sitat av Hatred Vis innlegg
Om det kan påvises i urinen veit eg ikkje, men halveringstida er 0.8-4 timer, og øker ikkje med antall tabletter.. Det går mellom 0,8-4 timer før halvparten av virkestoffet er borte.
Vis hele sitatet...
Etter mine beregninger hadde jeg 140mg i meg etter 0 timer.
Etter 24 timer hadde jeg 3.125% av 140mg.

Men, et annet spm: Så lenge jeg ikke har noen toalettbesøk mellom inntak og urinprøve, vil de da finne 140mg i urinen?
Etter 24 timer vil det i worst case (4 timer halveringstid) fortsatt være ca. 2mg aktivt virkestoff igjen, noe som er relativt mye da normal dosering er 10mg.

Godt spørsmål! Felleskatalogen skriver at kun 56% av virkestoffet skilles ut med urin, men hvordan funker sånne urinprøver egentlig? Skulle gjerne fått litt innblikk i prosessen der.
Trådstarter
Sitat av Hatred Vis innlegg
Etter 24 timer vil det i worst case (4 timer halveringstid) fortsatt være ca. 2mg aktivt virkestoff igjen, noe som er relativt mye da normal dosering er 10mg.

Godt spørsmål! Felleskatalogen skriver at kun 56% av virkestoffet skilles ut med urin, men hvordan funker sånne urinprøver egentlig? Skulle gjerne fått litt innblikk i prosessen der.
Vis hele sitatet...
Aner ikke, vet bare at jeg pisser i en kopp mens de ser på, så samler de det i et glass og sender det til analyse.
Trådstarter
Jeg pissa rent
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Jeg pissa rent
Vis hele sitatet...
Konge

Gratulerer!
Flaks at halveringstiden er så kort, da! For min del hater jeg halveringstiden på benzodiazepin-lignene piller som Stilnoct og Imovane. Får Mogadon isteden. Husker krisen som oppsto da det ikke var noen apotek som hadde disse. Tar jeg slike så bare våkner jeg igjen. 4 timer blir altfor lite. På toppen av kaka må jeg også ha Seroquel for å kunne sovne.

Ganske praktisk å ha tilgang på slikt gjennom resept. Kan derfor ta sterkere saker når jeg vil uten at det er noen krise om det blir tatt en prøve. Slår det ut på benzodiazepiner kan jeg bare vifte med pakkene skrevet ut til mitt navn, fra min lege.
Sist endret av Lucy In The Sky; 4. april 2013 kl. 19:30.
Trådstarter
Hei du!
På urinprøvene jeg leverer tester de spesifikt for stoffene, ikke bare for om benzo / opiater generelt slår ut. Dvs, de VET nøyaktig hva jeg har tatt, nøyaktig hvor mye, hvor mye vann jeg har drukket det siste døgnet (Kreatinin), og sånne ting.. Så hvis du må levere en slik prøve vet de akkurat hva du har tatt. Men slike hurtigtester som f.eks. Politiet bruker viser ikke hvilket stoff, kun benzo / opiat generelt.
Ikke at jeg er spesielt redd for å bli satt i samme situasjon, men hva skal til for å måtte levere slike prøver? Om du ikke vil si det her kan du gjerne sende PM. Om det ikke er aktuelt å svare heller så forstår jeg det!
Trådstarter
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Ikke at jeg er spesielt redd for å bli satt i samme situasjon, men hva skal til for å måtte levere slike prøver? Om du ikke vil si det her kan du gjerne sende PM. Om det ikke er aktuelt å svare heller så forstår jeg det!
Vis hele sitatet...
Mistet førerkortet fordi psykologen min anbefalte fylkeslegen å ta det fra meg pga rusmisbruk. For å få det tilbake måtte jeg gjøre en avtale med fastlegen som varer i 6 mnd, jeg må møte opp på farmakologisk avdeling på sykehuset og pisse i en kopp på et toalett der det er et speil hvor de kan se meg, og ikke jeg dem

Har tre uker igjen av dette her nå, så får jeg kanskje kortet (MÅ levere regelmessig en gang i uka, og det har vært juleferie, vinterferie og påskeferie samt en tur utenbys, så kan hende fylkeslegen ikke føler seg trygg nok på at jeg er rusfri.)

Når / hvis jeg får tilbake førerkortet, får jeg det med ett års prøvetid, bare sånn til info
Generelt regnes man som "clean" etter 5*halveringstid. Da skulle man ha 1/(2^5) = 0.1% ca. igjen. Med så kort halveringstid som stilnoct har er jeg ikke spesielt overrasket om det gikk bra. En ting dog, jeg bruker stilnoct selv for innsovning, og kan vanskelig se for meg at dette kan gi noen behagelig rus? Det nærmeste jeg har vært var en gang jeg tok 3 og fikk noen rare hallusinasjoner, men jeg sovnet en gang i løpet av morroa. Blir du ikke veldig trøtt?
Trådstarter
Sitat av phish Vis innlegg
Generelt regnes man som "clean" etter 5*halveringstid. Da skulle man ha 1/(2^5) = 0.1% ca. igjen. Med så kort halveringstid som stilnoct har er jeg ikke spesielt overrasket om det gikk bra. En ting dog, jeg bruker stilnoct selv for innsovning, og kan vanskelig se for meg at dette kan gi noen behagelig rus? Det nærmeste jeg har vært var en gang jeg tok 3 og fikk noen rare hallusinasjoner, men jeg sovnet en gang i løpet av morroa. Blir du ikke veldig trøtt?
Vis hele sitatet...
Det varierer hver gang om jeg blir rusa eller bare trøtt.. Når ruseffekten avtar blir jeg trøtt
Rusen er helt APE. Seriøst. Men den gangen her, hadde jeg drukket litt også

Og jo, halliser som faen!!!!