Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 425
Jeg har nylig kjøpt en ekstremt billig pc (800 kr) som jeg kjører på en Linux distro jeg mekka litt sammen selv, så det kjører akkurat som det skal, til det jeg vil det skal. Problemet er at hver gang jeg skal skru den på må jeg skru den av og på opp til 10 ganger før den faktisk skrur seg på, den setter seg fast på Ubuntu skjermen.

Jeg har sett at de gangene det ikke funker så er ikke HDDen min aktiv, den kan ikke bli funnet i boot screen (husker ikke hva det heter) og hvis jeg prøver å sette en Boot Hard Disc så sier den bare at det ikke finnes noen.

Jeg har også ett problem med at det kommer en høy pipelyd fra inne i maskinen. Jeg trodde først det var den gamle hard discen, så jeg kjøpte denne nye, så det er ikke problem med den. Min nye teori er at det enten er PSUen eller hovedkortet som skaper problemene?

Takk på forrhånd
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Kan være så enkelt som en dårlig kabel som kobler HDD'en til systemet, eller at porten du bruker er defekt, eller at HDD er på brinken av stupet.

Pipelyden kommer nok fra PSU ville jeg tro, tørre kondensatorer.
Trådstarter
faen, så i teorien må jeg kjøpe nytt hovedkort og psu... får teste med ny ledning, jeg har byttet port, så kan hende det løste problemet. Takk for svar