Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2466
halla balla ;D
i dag satt jeg å en kompis å kødda på pcen i timen,
så fant vi noen scrips som kanskje kan være admin pw? eller noe annet?
ikke vet jeg siden det sto ikke akkurat på norsk.
men det var på filserveren til skolen, å det sto
-----------------------------------------------------

#@~^sAMAAA==v,2U9DDPalkdWMN~wå,VGVmVPm[:bxkkO.lDWM@#@&B@#@&}wOkKUPA62sbmkO@#@&fr:,G(Lik+M~PkYMKh9@# @&@#@&B~6 P2M.WMPId;:Pg+aY@#@&@#@&dYMKh9Px~rzxOQMVMeaE@#@&@#@&B,ZW x^Y,YGPzNhr k/D.lDWD,C^mKE Y~WU~^W^l^~mK:2;D+D~;kkUo, bxH:PaDW7k9nD@#@&j+DPG8Nj/.P{PMO64N+1YcJ r 1P)J&RJb[hbxkdOMlOWMS!/nMJ*@#@&&0,nDMRUEs4n.,@!@*,TP:t+ @#@&P,P,dm.raY +14W,Jo3&S"~F!xU+,r03n,3KwVPDrV,VG3mV~C9:k r/DDlDG.3KxDW PonbVVW9n),J~',+D. Eh4.,[~rP PJ,[,nDMR9+km.raYkKU@#@&PP,~ /1DbwOR};bY@#@&AUN,qW@#@&@#@&G8Njd+M U+Ohlk/hKD9~/DDKh9@#@&G(LjknDc?+D(U0K@#@&qWPn.MRUEs8+MP@!@*,!PP4x@#@&,~, P kmMkwDR^tKPEsAqJZ,|E U+,k30n~+ NM+~wCdkW.N,2åP^WVC^Pl[hbxr/D.mYGMR,s+bV0GN)~J,[~nMDR ;+D,'~J,O,J~[~nMD fdmMk2ObWx@#@&AVd+@#@&,P~,kmDbwD +1tGPrnCdkWD9nY,wåP^GVl^PmNhkUrkY.lDGD,4sn,+x[.Y J@#@&Ax[,q6@#@&@#@&Ej+DP /4?4n^VP{~ZM+lDn64N+1YcJ d1DrwD ?4+ssr#@#@&vnWh:mU9W~,',JmsN,&m,xnYc+an,E/.PmN:bUr/DDmYGD~E,[~wmd/KD[@#@&Bd4UtnV^ "EU,|K::mx9G~,!SP;n@#@&BUnY,/4j4+^V,'~1GO4kUo@#@&Jx4BAA==^#~@
----------------------------------------------------------------------------------

allt dette var lagret i et script som het AdmPwd.vbe
noen som har peiling å kan hjelpe?
Åpnet du det i notepad?
Eller åpnet du det i en vbe editor? Kanskje dette: http://3d2f.com/tags/vbe/editor/ ???
Av en eller annen grunn fikk jeg opp advarsler fra AVG og WOT når jeg gikk inn på linken til fulloggal..
vbe filer er krypterte vbs filer (visual basic script)

dette scriptet skal kunne hjelpe å oversette filen: http://www.interclasse.com/scripts/decovbe.php
Sitat av spelley Vis innlegg
Sikkert ikke noe kjekt du kan bruke det til.
Vis hele sitatet...
jo det kunne jeg
med en sån editor ting sak :P
oversatt til norsk sto det

' Endrer passord på lokal administrator
'
Option Explicit
Dim objUser, strPwd

' On Error Resume Next

strPwd = "/nt+rl**p"

' Connect to Administrator account on local computer using WinNT provider
Set objUser = GetObject("WinNT://./Administrator,user")
If err.number <> 0 Then
Wscript.echo "FEIL! Kunne ikke kople til lokal administratorkonto. Feilkode: " & err.number & " - " & err.Description
Wscript.Quit
End If

objUser.SetPassword strPwd
objUser.SetInfo
If err.number <> 0 Then
Wscript.echo "FEIL! Kunne ikke endre passord på lokal administrator. Feilkode: " & err.number & " - " & err.Description
Else
Wscript.echo "Passordet på lokal administrator ble endret."
End If

'Set WshShell = CreateObject("Wscript.Shell")
'Kommando = "cmd /c net.exe user administrator " & passord
'WshShell.Run Kommando, 0, True
'Set WshShell = Nothing

-----------------------------

eneste er at det som sto der:
strPwd = "/nt+rl**p"

det er det gamle, som ikke funker lengere ;(
ser ut til at den ikke var oppdatert :-P
kanskje jeg finner flere sånne filer på skolen i mårra ;D
fant masse skripts på den plassen, var noen sånne cmd skripts som så sån her ut:

@echo off
REM Dette er script for å ikke gi tilgang til hjemområde under Examen/prøver
route add 213.161.190.4 mask 255.255.255.252 139.115.151.3 -p
route add 139.115.151.0 mask 255.255.255.252 139.115.151.3 -p
echo Omruting lagt til, pinger olebrumm:
ping -n 2 olebrumm.fifk.vgs.no
echo.
echo Pinger HFTfp1
ping -n 2 139.115.151.2
echo.
echo Pinger hftdc1
ping -n 2 139.115.151.1
echo.
echo.

når dem forreksempel stenger nettet da.. hvordan åpner jeg det igjen?

fikk utrolig mange spørsmål jeg skulle ha stilt, siden vi fant så mye rart...

når pcen starter, så står det kjører oppstartscript. er det mulig at jeg finner det scriptet å endrer det littegranne?
evt kjøre det fra en admin pc?
tror kanskje det er der skolenettet bli "lastaopp" åsså...

det var oxo en logg der det sto masse registery endringer osv osv.. lurer på hva jeg kan gjøre med alle de,
legge de samme endringene på en anna pc å få tilgang til skole domenet som admin eller noe sån?

tenkte jeg skulle laste opp et bilde av den mappe thingyen.
så om noen har super peiling på sånne sripts å skolesystem så bare spytt ut


http://img87.imageshack.us/img87/6155/netlogoncm9.jpg <--- det er screenshot av mappa ;-)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av tuxe Vis innlegg
når pcen starter, så står det kjører oppstartscript. er det mulig at jeg finner det scriptet å endrer det littegranne?
Vis hele sitatet...
Det du kan gjøre er å legge navnet på domene kontrolleren inn i hosts fila, og lage et share som heter det samme som der logonscriptet blir kjørt ifra. På denne måten kan du gjøre så logonscriptet blir no sånt som echo Hei!.

Problemet da blir at du vil miste mapping osv..

bare en tanke
Irulan's Avatar
Trådstarter
bare litt kjedelig at ingen har tilgang til mappene lenger ; )
uansett så skjønner jeg ikke så mye av det alene
Her i finnmark var passordet "/nt+rl**p" som du fant. men dette ble byttet da alle kom over det.

Prøv det som adminpassord = )

EDIT: leste den andre posten din. bare glem det jeg skrev.
Sist endret av mo3; 28. januar 2009 kl. 17:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Irulan's Avatar
Trådstarter
jeg har admin pw nå : )
det er 26 siffer langt og ubrukelig x )
Post det gjerne til meg
Husk å være forsiktig med og rote rundt på PC-filene på datamaskinen. Det kan hende at den lokale IT-avdelingen sporer det til deg. Snakker av erfaring.
Irulan's Avatar
Trådstarter
jupp i know : ) it folka er å loker rundt på freakforum...
aner ikke om dem vet det er meg eller ikke.
men de mappene var tillgjengelig helt til jeg laga denne tråden x )
(har faktisk en "backup" thoo, aner ikke hva jeg skal med det...)

mo3: jeg vet ikke helt hvor lurt det er at jeg poster det på forumet ;P
men jeg vet at http://www.pcloginnow.com/ tar knekken på admin pw, prøvde det engang.
så om du er desperat kan du jo bruke den.

et stort minus er at om du må resette bios får å boote den ,da går klokka i dass (iallefall os meg) -> du får ikke logge på domenet ->
må til IT-folka og formatere :P
Som kakebak skreiv, vær forsiktig med hva dere driver med, de har logger for alt..
og om du/dere prøver å logge på en domene admin, så er det en logg over alle feil forsøkene, samt man kan finne IP til den som feila, osv...
jeg skal love deg/dere at de ikke tar så lett på akkurat dette..
Og den lokale administrator kontoen er der for at de skal kunne hjelpe dere hvis dere har gjort så dere ikke får logga på etc, og da er det ikke særlig om dere har endra passorde eller lignende...

Kall meg for moralsk om dere vil, men jeg har ikke drukket kaffe'n min enda, så jeg er ikke meg selv....