Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1046
Var siktet, inne på glattcelle sa politiet at jeg MÅTTE gi DNA og Fingeravtrykk selv om DNA eller Fingeravtrykk ikke var relevant eller kunne blitt brukt i saken. Alle siktelsene ble henlagt, holder de forsatt på mitt DNA og Fingeravtrykk ?
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skulle akkurat til å stille samme spørsmål, er i samme situasjon.
Og hvis de skulle ta deg for noe grunnet dna eller fingeravtrykk i ettertid, kan det påvirke straffeforfølgelsen hvis det fremkommer at politiet ikke skulle vært i besittelse av ditt dna og fingeravtrykk, atlså at de ikke har slettet dem slik de skal?
Ifølge dem selv, ja. De sier blir sletta, og jeg er inklinert til å tro de.
Det sagt, som du kan lese av den samme artikkelen har de vært langt mindre villige til å slette profiler fra vitner og fornærmede, og jeg finner i skrivende stund ingenting som avklarer hvorvidt dette faktisk ble gjort i januar, eller om de fortsatt knuger på det ulovlige registeret sitt. Det ville ikke forundre meg om de gjorde det.

Da registeret ble innført ble det spådd at de kom til å utvide det. Og det har de gjort systematisk, helt til vi er der at de har hjemmel og arbeidskapasitet til å registrere nær sagt alle som har hatt befatning med loven. For meg er det veldig opplagt at så snart en kritisk masse av befolkningen er registrert, så kommer den neste utvidelsen til å bli tvungen registrering av alle. Personlig synes jeg derfor at hele DNA-registeret burde avvikles. Politiet har gjentatte ganger bevist at de ikke evner å forvalte denne makten forsvarlig. Men det blir en annen diskusjon.
Sist endret av Myoxocephalus; 25. oktober 2017 kl. 10:31.