Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1249
Har fått en HP Elitebook 900 av skolen og fordi den ikke er helt normal (som andre pcer) så vet jeg ikke hordan jeg eks; skal få hirens boot på den. Vi har Sysmantec Endpoint Protection som AV og den blokkerer bl.a nedlastning av EXE filer (cain and abel hvis du lurte )

Siden pcen er koblet på en domene kontroller så kunne jeg da bare logge på lokalt? Noen som vet om det er noe standard lokalt passord? Lage eget domeneserver? Eller bare avinstallere hele dritten og starte fra scratch?

Input plz!
Dataelektroniker
SodomInsane^'s Avatar
For det første, Hirens vil ikke fungere på windows 8 hvis poenget er å fjerne passordet på Administrator brukeren siden Windows 8 ikke bruker samme metoden for å lagre passord som Windows 7.
For det andre, hvorfor i all verden vil du kjøre Cain på maskinen din?
For det tredje, hvis du formaterer maskinen din vil du antageligvis ikke kunne bruke maskinen på skolens nettverk. Siden dette nettverket etter all sannsynlighet er sikret med sertifikater, noe du får utdelt via policy i det du logger på maskinen hver morgen.


glhf!
Sist endret av SodomInsane^; 27. august 2013 kl. 11:27. Grunn: typo
MrZone's Avatar
Trådstarter
Sitat av SodomInsane^ Vis innlegg
For det første, Hirens vil ikke fungere på windows 8 hvis poenget er å fjerne passordet på Administrator brukeren siden Windows 8 ikke bruker samme metoden for å lagre passord som Windows 7.
For det andre, hvorfor i all verden vil du kjøre Cain på maskinen din?
For det tredje, hvis du formaterer maskinen din vil du antageligvis ikke kunne bruke maskinen på skolens nettverk. Siden dette nettverket etter all sannsynlighet er sikret med sertifikater, noe du får utdelt via policy i det du logger på maskinen hver morgen.


glhf!
Vis hele sitatet...
1. Hirens funker ikke, ok alternativ?
2. Cain bruker jeg til MITM
3. Skolen sitt nett er sikret men jeg vet hva passordet er...

Muligheter for å resette til fabrikkinstillinger? Vet du hva lokalpassordet kan være?
Dataelektroniker
SodomInsane^'s Avatar
Sitat av MrZone Vis innlegg
1. Hirens funker ikke, ok alternativ?
2. Cain bruker jeg til MITM
3. Skolen sitt nett er sikret men jeg vet hva passordet er...

Muligheter for å resette til fabrikkinstillinger? Vet du hva lokalpassordet kan være?
Vis hele sitatet...
1. Det finnes ikke noe alternativ som jeg vet om til dags dato.
2. Hvis MITM attacks faktisk fungerer på din skole så er jeg veldig skuffet over skolens IT løsning. Jeg mener, vanligvis vil man ikke tillate trafikk mellom maskiner på et skolenett i tillegg til at ARP inspection antageligvis er en del av skolens nettverksløsning.
3. Så du bruker kun en passordfrase for å logge på og bruke internett? Ikke en RADIUS eller annen 802.1x løsning?

Det er garantert satt restriksjoner på hva slags endringer du kan gjøre med maskinen, og hvis du velger å formatere så havner du utenfor domenet og du vil måtte krype til IT avdelingen for å få maskinen meldt inn igjen. Ikke kult..

Sitat av nerga Vis innlegg
Anbefaler deg å drite langt i å begynne med MITM på skolenetverket, hadde jeg oppdaget en elev som arp spoofer på nettverket hadde maskinen hans fort blitt byttet ut med en skrivemaskin som sier pling ved vært linjeskift...
Vis hele sitatet...
/\
|
|

This.
MrZone's Avatar
Trådstarter
Sitat av SodomInsane^ Vis innlegg
1. Det finnes ikke noe alternativ som jeg vet om til dags dato.
2. Hvis MITM attacks faktisk fungerer på din skole så er jeg veldig skuffet over skolens IT løsning. Jeg mener, vanligvis vil man ikke tillate trafikk mellom maskiner på et skolenett i tillegg til at ARP inspection antageligvis er en del av skolens nettverksløsning.
3. Så du bruker kun en passordfrase for å logge på og bruke internett? Ikke en RADIUS eller annen 802.1x løsning?
Vis hele sitatet...
Nettverksløsningen er 802.1x EAP men jeg sitter allerede med iphone og galaxy tab 2 på det. Ingen krav om domene eller mac whitelist, logger meg bare inn med itslearning pass uansett...
Vell, som vanlig pleier symantec og lage hull i egen pakning, prøv deg på dette:

Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Symantec\Symantec Endpoint Protection\AV\AdministratorOnly\Security
The value of UseVPUninstallPassword should be zero.
Once done then start the SEP service
Vis hele sitatet...
Resette admin vet jeg ikke one om, win 8 er noe møl.
MrZone's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pyro_Killer Vis innlegg
Vell, som vanlig pleier symantec og lage hull i egen pakning, prøv deg på dette:



Resette admin vet jeg ikke one om, win 8 er noe møl.
Vis hele sitatet...
Takk for godt svar, fikk ikke testet om det funka siden jeg nå formaterer dritten.

Win 8 er møl på PC ja, funker overraskende bra på tablet syntes jeg. Kan da kjøre .exe filer og liknene