Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1025
Har et "lite" problem når det gjelder pc`en min. Problemet kom når jeg satt inn en brenner eller når norton ble installert på pc`en. Pc`en nekter å slå seg av, og kommandoen TURN OFF fungerer som restart. For å slå av pc`en må jeg bruke hovedbryteren på strømforsyningen og dette er til tider veldig irriterende.
Ikke akkurat noe bra hjelp jeg gir, men jer kommer det:

Lag deg en av/på knapp! Det er veldig enkelt!
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
du kan jo sjekke om ledningen til pwr1 (at) eller atx power switch (atx) er festet til riktig punkt på hovedkortet.
Sist endret av Gusto; 15. januar 2002 kl. 18:55.
hadde det samme problemet jeg også, men så forsvant det plutselig, husker ikke helt hvordan jeg gjorde det... tror faktisk ikke at jeg gjorde noe som helst

Jeg slo av PC'en ved å holde on/off knappen inne et par sekunder (8 sec om jeg ikke husker feil), kanskje det samme virker hos deg...
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av Veneficuz

Jeg slo av PC'en ved å holde on/off knappen inne et par sekunder (8 sec om jeg ikke husker feil), kanskje det samme virker hos deg...
Vis hele sitatet...
det er noe som heter suspend mode. det kan man stille inn i biosen om man vil ha eller ei, og hvor mange sekunder man må vente. 4 sekunder er standard.
viste det var mulighet for å disable det et eller annet sted. *skriver lapp for å huske å disable suspend mode*
Veit ikke om det har noe med saken å gjøre ,men i w2k og xp må du aktivere noen extra innstillinger i power options tingen på noen hovedkort for at det skal funke....Start-control panel-power ting....aps eller noe...
Trådstarter
98 0
Har prøvd det meste, men har en mistanke om at det har noe med partisjonene å gjøre, skulle nemlig formatere d: og det gikk uten prob, men når pc`en først hadde startet tok den like så gjerne f: også. Må nok reformatere hele dritten og partisjonere
Sist endret av Xylotion; 15. januar 2002 kl. 23:14.
i win98 er det ett kjent problem at pcn ikke slår seg av men bare henger når man avslutter.. Var f.eks borti en fyr som hadde dette problemet bare når han hadde brukt napster! (ei stund siden)
mulig det hjelper å kjøre windows update.. har ikke erfaring med dette problemet på andre windows versoner
Har samme problem selv engang i blandt. Det har ingenting med feilinstillinger å gjøre... Det bare er slik Noen ganger får jeg ikke slått av maskinen. Samme hva jeg gjør så starter den på nytt

kruger
spellingnazi
canonix's Avatar
Vet ikke hva slags Windows-versjon du har men ihvertfall:
I windows 2000 / NT er det et valg som heter "Start på nytt ved systemfeil".
Kontrollpanel -> Systemegenskaper -> Avansert -> Oppstart og gjenoppretting.

Under 'Systemfeil' er det et valg som heter 'Start på nytt automatisk'.
Hvis du tar av den haken, får du en pen blåskjerm istedenfor at pc'n rebooter.

Fremdeles, hvis du har win2k/NT, kan du sjekke systemloggen for å se hva som er feil.
Kontrollpanel -> Administrative Verktøy -> Hendelsesliste -> systemlogg

Så kan du titte hva som er feil og slikt.

Hvis du sitter med Windows 98 / ME er du allerede dømt , så da kan jeg ikke hjelpe deg.

Symantec on the other hand:
http://service2.symantec.com/SUPPORT...d?OpenDocument


PS: Jeg har brukt de norske oversettelsene siden jeg sitter med en leasa Dell med norsk win2k på jobben. *gråte*
Sist endret av canonix; 16. januar 2002 kl. 09:02.
Trådstarter
98 0
Opprinnelig postet av Canon2k
Vet ikke hva slags Windows-versjon du har .....
Vis hele sitatet...
Har xp inne nå.
Opplevde det samme med winxp pro engelsk versjon. Men når jeg instalerte norsk forsvant problemet. Har sikkert med noe av det M-Sport sa.
Trådstarter
98 0
Opprinnelig postet av M-sport
Veit ikke om det har noe med saken å gjøre ,men i w2k og xp må du aktivere noen extra innstillinger i power options tingen på noen hovedkort for at det skal funke....Start-control panel-power ting....aps eller noe...
Vis hele sitatet...
Har virket før, men det var først når jeg satt inn en brenner og installerte norton, problemet kom