Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 951
Jeg prøver å få mine foreldre til å velge nextgentel framfor telenor fordi nextgentel gir en cisco ruter og dobbelt så rask opplastingshastighet. Hva annet kan jeg reklamere med? Siden vi har et abb på telenor fra før, blir telenor billigst, og dermed førstevalget til mine foreldre. Jeg har snart tre maskiner i første etasje som jeg skal ha nett, mens min far har en maskin i tredje etasje. Mine foreldre vil ikke ha noen ledning som går fra maskinen oppe til en maskin nede. Jeg prøver å forklare dem at det må det være for at alle maskinene skal være på nettet. Ellers må man jo kjøpe to ADSL modemer, som blir mye dyrere..

Jeg har en pc med 200mhz og 48MB RAM som ikke får kontakt med andre pc'er i nettverk, men som andre pc'er får kontakt med (av en eller merkelig grunn). Denne hadde vært perfekt som gateway og server. Men hvis jeg bruker en cisco router (som jeg evt får fra nextgentel) så kan jeg vel bare koble alle maskinene direkte til routeren? Hvis jeg da er på nettet med kun av pc'ene, så kan den bruke hele linjen sant? Linjen blir ikke delt mellom alle pc'ene?

[edit] Kan pc'ene få kontakt med hverandre gjennom ruteren? [/edit]
Sist endret av Xector; 13. januar 2002 kl. 17:41.
trådløst nettverk!
Xector's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av sig_8
trådløst nettverk!
Vis hele sitatet...

Såvidt jeg vet koster det flesk, og pris er noe som skal prioriteres høyt..
Better than thou.
Nextgentel ER billigere enn Telenor. Bedre service (har jeg hørt). Hmm.. Vet ikke om noe mer..

Ja, pc'ene skal få kontakt med hverandre gjennom ruteren også.
når jeg skulle få installert adsl fra Nextgentel så kom det 5 idoter av noen montører som ikke greide å instalere for de fant ikke hovedledningen og noen annet dill dal, så etter 4månder vente tid gad jeg ikke mer å bestilte fra telnor som fikset alt på første forsøk...
Xector's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Carlo
Nextgentel ER billigere enn Telenor. Bedre service (har jeg hørt). Hmm.. Vet ikke om noe mer..

Vis hele sitatet...

Hvis man har et telenor internet abb fra før (noe vi har), skal visst telenor være billigere.