Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2449
Anonym bruker
"Stinn Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Jeg lurte på om det var noen her som noen anelse om hva jeg kan forvente i straff for dette:

- 6 gram hasj
- 4 sukkerbiter med LSD - ca 120ug i hver enkelt
- 0,5 gram mdma
- Rundt 60 100mg seroquel som jeg ikke har resept på, fikk bare disse av en venn som skulle sone uten å tenke over at det var straffbart ettersom det ikke er et narkopreperat og jeg sannsynligvis kunne fått det skrevet ut av min egen lege.

Jeg vil legge til at jeg ble dømt litt før sommerferien, og fikk en betinget dom på 25 dager for oppbevaring av ca 24 gram hasj tror jeg. Jeg har aldri blitt tatt for salg eller noe slikt, og ransakelsesordren ble ervervet på bakgrunn av en løgn (dessverre hadde ikke dette noe å si i dommen, annet enn at de fjernet siktelsen som de opprinnelig ransaket for - politimannen som bevisst gjorde dette fikk ingen konsekvenser!!).

Alt var til eget bruk, og for tiden har jeg flyttet ganske langt vekk hjemmefra for å studere. Jeg håpte at dersom jeg var nykter til rettsaken, og kunne vise til en urinprøve, at jeg ville slippe unna uten en fengselsdom.

Hva tror dere?

Jeg vil også legge til at jeg ikke har gitt noe slikt til noen her hvor jeg studerer, jeg har kun røykt på rommet, men sannsynligvis har noen sett det i vinduet også ringt inn til politiet. Siden de kom med ransakelsesordre og ordre om elektronisk beslag, kan jeg da kreve å finne ut hvem som har anmeldt i så fall? Jeg spurte de på stedet, og de sa de ville fortelle meg det senere, men når jeg spurte igjen før de reiste sa de at jeg kunne spør igjen når jeg fikk tiltalen. Jeg har ingen tillit til politiet, og vil derfor vite navnet til personen som har ringt inn.
Om ikke kan de tross alt bare ha fabrikkert en løgn for å komme hit.


Setter pris på svar, takk

Vil legge til at jeg har et par dommer og en bot for narkotikaforbrytelser. Alt har alltid vært til eget bruk.
Sist endret av vidarlo; 18. september 2017 kl. 21:23.
Anonym bruker
"Stinn Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
En ting jeg lurer litt på, har jeg brutt prøvetiden dersom jeg har 6 gram med hasj etter jeg fikk betinget fengsel på 25 gram? Jeg har selv antatt at jeg kun ville bryte den dersom jeg har over 15 gram, men dette er jeg veldig usikker på. Jeg fikk aldri noen spesielle vilkår når jeg ble dømt sist, annet enn at det var betinget straff for 25 gram hasj.
Åssen i helvete greier du å få betnga dom på 25g? Blei stoppa og tatt med ca 50 som jeg sa var personlig bruk å fikk en bot. Og rullebladet mitt er langt...
Anonym bruker
"Arg Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En ting jeg lurer litt på, har jeg brutt prøvetiden dersom jeg har 6 gram med hasj etter jeg fikk betinget fengsel på 25 gram? Jeg har selv antatt at jeg kun ville bryte den dersom jeg har over 15 gram, men dette er jeg veldig usikker på. Jeg fikk aldri noen spesielle vilkår når jeg ble dømt sist, annet enn at det var betinget straff for 25 gram hasj.
Vis hele sitatet...
Hei.
Når du blir tatt for et lovbrudd i prøvetiden, eller mens du soner samfunnstraff, eller med fotlenke, så har du brutt vilkårene.
Regn med å måtte sitte en tur i fengsel.

Ikke forvent at de forteller deg hvem som tipset. Det fikk jeg aldri vite.

- Hilsen straffedømt som akkurat nå soner 210 timer samfunnstraff a 6 mnd. Ble tatt for salg av 2kg weed og ett tilfelle av kjøring uten førerkort (det med førerkort hadde ikke noe å si for straffen jeg fikk)
Sona samfunnsstraff og blei tatt med hasj 2 ganger, 1 gang for å være påvirket så stemmer ikke det du sier... tilogmed anmeldt for bråk på byen
Anonym bruker
"Stinn Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av TonyW Vis innlegg
Åssen i helvete greier du å få betnga dom på 25g? Blei stoppa og tatt med ca 50 som jeg sa var personlig bruk å fikk en bot. Og rullebladet mitt er langt...
Vis hele sitatet...
Nei, si det, dette var i Aust-agder tingrett. Neste dom antar jeg blir i Sør-Telemark tingrett? Vet ikke helt hvor den er.

Jeg tror jeg var svært uheldig med dommen, har ikke sett noen andre venner som har fått betinget for noe lignende. En venn fikk samfunnstraff for samme mengden gange 8 tror jeg.

Jeg burde nok ha anket denne dommen, var veldig usikker på det, men de fjernet en siktelse som jeg ikke skulle ha der (den de ransakte for) og jeg fikk heller ingen bot. Derfor slapp jeg litt billig unna på det viset. Jeg gikk også til ARA hver uke og fremsto som om jeg prøvde å snu om livet mitt.

Jeg tror jeg fikk en ganske streng dommer, men det vet ikke jeg.

Så tror dere at det er stor sjanse for å bli i dømt en fengselsstraff dersom jeg fremstår som nykter i neste rettsak og sier det at jeg har snudd om livet, og nå kun vil fokusere på å studere og komme meg videre?

Jeg ble jo tatt med svært lite nå tror jeg, seroquel er jo ikke en gang et narkotisk preparat og var forsovet det jeg hadde mest av - det tilsvarer jo en halv måneds forbruk for en som går på de.

Tror dere altså det er helt umulig at jeg kun kan få en bot for dette? Jeg hadde håpet på at de kun tok det vilkårbruddet seriøst dersom jeg hadde over salgsgrensen, og det hadde jeg vel ikke?

Jeg vet ikke helt, jeg ser det som veldig bortkasta å fortsette på nyktringen jeg er begynt på om jeg allikevel vil bli straffet ganske hardt. Domstolen eller påtalemyndigheten har aldri vært snille med meg for å si det sånn.
Anonym bruker
"Stinn Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg lurer også på, har jeg krav på fri rettshjelp? Jeg overstiger ikke inntektsgrensen ettersom jeg kun har hatt en sommerjobb.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Besittelse av seroquel er ikke straffbart. Bare legemidler som inneholder stoffer på narkotikalisten eller dopinglisten er det straffbart å besitte uten resept. Det andre du er tatt for er så lite at ville vanligvis blitt bot. Mulig det blir noe annet pga prøvetiden, men det vet jeg ikke. Uansett skader det ikke å være nykter, tror nå jeg.