Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 859
Jeg har en hp probook 13" som jeg kjøpte fra skoln.
Men så kommer det inn "trend micro office scan" programmet å blokkerer nettsider jeg vil inn på. "film sider". Hvordan får jeg deaktivert, eller rett og slett avinstallert dette programmet? Har prøvd å gå inn i "misc" mappa og skrevet value som 1 på AllowUninstall greia, men det tillot ikke datan.

Jeg prøvde også og gå inn på "service.msg" og deaktivere de fire hovedtypene men det fikk jeg heller ikke lov til.

Noen som vet hvordan?

Blir glad for alle forslag og svar!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Reinstaller maskinen, så er du kvitt alle domenesettings og er administrator.
Averay
Ghostskull_96's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Reinstaller maskinen, så er du kvitt alle domenesettings og er administrator.
Vis hele sitatet...
Er det ikke sånn da at jeg ikke kan koble meg til skolenettet lenger?
Skolenettet er jo besatt av at det er en sånn "skolekompatibel" data.
En datamaskin med modifisert harddisk eller no sånnt for å liksom være en skoledata.


Og det vil jeg at den fortsatt skal være.
Reinstallerer hele datan når jeg er ferdig på vgs.

Har hatt med min personlige laptop også og prøvde å logge meg inn på gjestenettet, der stod det "logg inn med brukernavn og passord". Jeg prøvde det med min skolebruker, det virket ikke, bare med skoledatan.

Så gikk jeg opp til ikt-kontoret og spurte om jeg hadde mulighet for å bruke min personlige pc på skolenettet eller gjestenettet, det var ikke mulig.
Sist endret av Ghostskull_96; 20. august 2013 kl. 01:05.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Når du sa du kjøpte den fra skolen gikk jeg ut ifra at du hadde kjøpt den fri etter endt skolegang
Averay
Ghostskull_96's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Når du sa du kjøpte den fra skolen gikk jeg ut ifra at du hadde kjøpt den fri etter endt skolegang
Vis hele sitatet...
Neida, er ikke ferdig med vgs ennå, bynne på VG2 om 11 tima
Hvilket fylke snakker vi om her? Er vel ett fåtall av de fylkeskommunale elevpcene som faktisk er i ett domene. De fleste leverer vel pcene med grunnlag om at det er din pc og gir deg kun tilgang til ett elevnett på skolen. Er du selv administrator på pcen?

Edit: Ser nå at det var Troms i profilen
Sist endret av Kicker; 20. august 2013 kl. 01:26.