Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3476
Hei,
Så jeg har en ganske irriterende bror som ser på YouTube (på telefonen) hele tiden, når jeg spiller online så får jeg connection interrupted hele tiden som gjør det umulig å spille. Jeg har ikke det beste signalet fra ruteren på rommet mitt men jeg har ganske godt nett når min bror ikke er på nettet.

Er det noe jeg kan gjøre på mobilen hans for å begrense hastigheten/båndbreddebruk på mobilen hans? Han har samsung galaxy S3. Kanskje det er en eller annen instilling for det eller en app?

Ang. netthastighet, vi har standard router fra telenor som er fra zyxel. Har tenkt på om det hadde vert lurt å kjøpe ny router for bedre signal på rommet mitt? Er det noe vits ?

Kjøp kabel og plugg i pc'en din.
Alt annet er lol.
Trådstarter
Da må jeg kjøpe en veldig lang kabel, har t.o.m kjøpt nettverkskort til 500....
Wait, wait. Hold up...
Sitter du på en gamer-rigg, men så kjører du trådløst?

Jeg har bare lyst til å linke til atxbyea's signatur her: http://www.grapheine.com/bombaytv/gr...b8b14beaf.html
Er det ikke bare å bytte passord på nettet, så kommer ikke bror di inn....!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av #42 Vis innlegg
Er det ikke bare å bytte passord på nettet, så kommer ikke bror di inn....!
Vis hele sitatet...
Det blir nok populært i lengden. Spesielt når mor og far heller ikke kommer inn på nettet.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Jeg har 30m kabel. Den ligger å slenger ute langs husveggen året rundt uten problemer....
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Det blir nok populært i lengden. Spesielt når mor og far heller ikke kommer inn på nettet.
Vis hele sitatet...
Det er jo bare å gå på alle enhetene deres og koble seg på


Den enkleste løsningen er å oppgradere netthastigheten, mange som sitter på tregere linjer enn de kan få.
Sist endret av Mkvarner; 24. juli 2013 kl. 17:37.
Du kan også prøve en PowerLine løsning (kjøre nettverk gjennom husets strømnett), eventuelt en Wireless repeater..

http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10292
Trådstarter
Sitat av Lima Vis innlegg
Jeg har 30m kabel. Den ligger å slenger ute langs husveggen året rundt uten problemer....
Vis hele sitatet...
Kunne kjøpt meg en lang cat5 kabel men føler det ville blitt veldig stress å få plassert den. Det er 3 vegger mellom meg og router, og vet ikke helt om det hadde vert så aktuelt å drille i veggene for å få lagt kabel til routeren.

Du kan også prøve en PowerLine løsning (kjøre nettverk gjennom husets strømnett), eventuelt en Wireless repeater..

http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10292
Vis hele sitatet...
Ja jeg har tenkt på powerline løsningen også, men er powerline på lik linje med direkte kabel (ping etc.)?

Det er jo bare å gå på alle enhetene deres og koble seg på


Den enkleste løsningen er å oppgradere netthastigheten, mange som sitter på tregere linjer enn de kan få.
Vis hele sitatet...
Vårt nettabm. fra telenor er på 16mbps. Det er midt på treet i forhold til det de tilbyr.



Wait, wait. Hold up...
Sitter du på en gamer-rigg, men så kjører du trådløst?

Jeg har bare lyst til å linke til atxbyea's signatur her: http://www.grapheine.com/bombaytv/gr...b8b14beaf.html
Vis hele sitatet...
Made my day
Må du ha nett fra Telenor? Finnes mange andre som kanskje tilbyr nett der du bor.
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Må du ha nett fra Telenor? Finnes mange andre som kanskje tilbyr nett der du bor.
Vis hele sitatet...
Ja, muttern (ja jeg er 16) har tenkt på å bytte ISP men hun vet ikke hvem er gode, er ikke sikker på hvilke muligheter jeg har der jeg bor.
Sitat av Krissessor Vis innlegg
Ja jeg har tenkt på powerline løsningen også, men er powerline på lik linje med direkte kabel (ping etc.)?
Vis hele sitatet...
Det er ikke like god kvalitet, men bedre en trådløst. Kvaliteten avhenger litt av hvor gammelt det elektriske anlegget i huset er samt hvor langt unna hverandre enhetene blir plassert. Jeg bruker powerline fra 1 til 2 etg og har full hastighet samt 23ms ping når jeg sjekker via www.speedtest.net
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Krissessor Vis innlegg
Ja, muttern (ja jeg er 16) har tenkt på å bytte ISP men hun vet ikke hvem er gode, er ikke sikker på hvilke muligheter jeg har der jeg bor.
Vis hele sitatet...
Sjekk med Get, de bruker kabelnettet/COAX, vi gikk fra 4/0.4 til 22-25/5.

Absolutt ikke det beste, men definitivt bedre enn alle konkurrentene i dette området.

Ellers er visstnok NextGenTel gode.
Trådstarter
Sitat av Putresopp Vis innlegg
Det er ikke like god kvalitet, men bedre en trådløst. Kvaliteten avhenger litt av hvor gammelt det elektriske anlegget i huset er samt hvor langt unna hverandre enhetene blir plassert. Jeg bruker powerline fra 1 til 2 etg og har full hastighet samt 23ms ping når jeg sjekker via www.speedtest.net
Vis hele sitatet...
har ca 26 ms ping med speedtest på wireless. Huset er mer enn 20 år gammelt så det elektriske nettet er nok ikke det beste, dette er nok den grunnen til at jeg ikke vil sette opp powerline.

Sjekk med Get, de bruker kabelnettet/COAX, vi gikk fra 4/0.4 til 22-25/5.

Absolutt ikke det beste, men definitivt bedre enn alle konkurrentene i dette området.

Ellers er visstnok NextGenTel gode.
Vis hele sitatet...
Takk for info! Bor forresten i drammen på austad skog området hvis det er til noe hjelp, har feks get slags kart eller liste over regioner der det er tilrettelagt?
Sitat av Krissessor Vis innlegg
har ca 26 ms ping med speedtest på wireless. Huset er mer enn 20 år gammelt så det elektriske nettet er nok ikke det beste, dette er nok den grunnen til at jeg ikke vil sette opp powerline.



Takk for info! Bor forresten i drammen på austad skog området hvis det er til noe hjelp, har feks get slags kart eller liste over regioner der det er tilrettelagt?
Vis hele sitatet...
Huset mitt er også relativt gammelt men powerline funker bra, min erfaring med trådløst er at ping er altfor ustabil til at jeg kan spille på det. Alt fra 25-200ms avhengig av hvem som bruker nett, forstyrrelser etc. F.eks hvis noen går i trappa mellom 1. og 2.etg når jeg bruker trådløst, er dette nok til at jeg mister nettet noen sekunder selvom jeg har en relativt dyr netgear router.
Sist endret av Putresopp; 24. juli 2013 kl. 20:29.
Trådstarter
Sitat av Putresopp Vis innlegg
Huset mitt er også relativt gammelt men powerline funker bra, min erfaring med trådløst er at ping er altfor ustabil til at jeg kan spille på det. Alt fra 25-200ms avhengig av hvem som bruker nett, forstyrrelser etc. F.eks hvis noen går i trappa mellom 1. og 2.etg når jeg bruker trådløst, er dette nok til at jeg mister nettet noen sekunder selvom jeg har en relativt dyr netgear router.
Vis hele sitatet...
Uff, ping er noe dritt med wireless ja . Kan ha en god ping streak på 68-75 og så plutselig går den i 500 - 999 (cod4 maks ping) og i serverlisten har den kommet så høyt som 2000 ping. Det er noe helt for jævelig når du skal pwn sum n00bz l33t og du får 999 ping og spretter rundt som en kanin på speed.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvis dere mener å måle latency mot Internett er en måte å måle dårlig trådløs dekning på har dere misforstått mye.

Med den målemetoden inkluderer du latency mellom deg og aksesspunkt, aksesspunkt og router, router og Internettleverandør og Internettleverandør og hva enn du pinger.

Skal du klage på latency på trådløst måler du enten mellom to enheter lokalt eller mellom klient og aksesspunkt / router.

Når det er sagt, trådløst er for mobile enheter eller perifere ukritiske enheter, å strekke kabler er ikke vanskelig, jeg har gjort det de siste 15 årene i alle leiligheter og hus jeg har bodd, vær kreativ.
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hvis dere mener å måle latency mot Internett er en måte å måle dårlig trådløs dekning på har dere misforstått mye.

Med den målemetoden inkluderer du latency mellom deg og aksesspunkt, aksesspunkt og router, router og Internettleverandør og Internettleverandør og hva enn du pinger.

Skal du klage på latency på trådløst måler du enten mellom to enheter lokalt eller mellom klient og aksesspunkt / router.

Når det er sagt, trådløst er for mobile enheter eller perifere ukritiske enheter, å strekke kabler er ikke vanskelig, jeg har gjort det de siste 15 årene i alle leiligheter og hus jeg har bodd, vær kreativ.
Vis hele sitatet...
Vet at ping har noe med latency mellom pcen og det du pinger til og alt i mellom. Jeg tenkte at jeg kunne kanskje drille hull i taket og føre ledningen oppe på loftet (da vi har ett veldig stort en etasjers bolig) bort til der ruteren er og drille ned igjen. Hørtes ut som en ganske god løsning.

Noe annet jeg lurer på er om cat6 og cat5 har forskjellig eller samme plugg/kontakt. Bruker cat5 til en laptop pga det drittnettverkskortet ikke fungerer atm. http://freak.no/forum/showthread.php?t=245860 (den får bare ingen internett tilgang men er koblet til router) PS: Kjøpte det beste dlink wlan kortet men det samme skjedde.

Denne tråden endret seg fort må jeg si
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du som endebruker med så korte avstander vil ikke merke noe forskjell på cat5e og cat6, men prisene er vel omtrent like idag, så bare kjøp cat6 til faste installasjoner, vanlig dropkabel kan fint termineres likt som cat5e og bruke samme patchepaneler, er verre med hvis du faktisk skal følge installasjonskravene med vanlig cat6.

Når det er sagt er det helt fint å legge skjult som du foreslår, og dlink er det største mølet eller jensen du kan kjøpe.
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Du som endebruker med så korte avstander vil ikke merke noe forskjell på cat5e og cat6, men prisene er vel omtrent like idag, så bare kjøp cat6 til faste installasjoner, vanlig dropkabel kan fint termineres likt som cat5e og bruke samme patchepaneler, er verre med hvis du faktisk skal følge installasjonskravene med vanlig cat6.

Når det er sagt er det helt fint å legge skjult som du foreslår, og dlink er det største mølet eller jensen du kan kjøpe.
Vis hele sitatet...
Trodde dlink var en av de bedre selskapene innen for nettverks produkter. (har hørt mye bra). Følte ikke at Asus var noe særlig bedre ihvertfall.

Skjønte ca 0% av dette haha "vanlig dropkabel kan fint termineres likt som cat5e og bruke samme patchepaneler, er verre med hvis du faktisk skal følge installasjonskravene med vanlig cat6." Ordtakene jensen og mølet har jeg heller ikke vært borti før

▼ ... noen uker senere ... ▼
Sjekk med signal da, gikk fra 17/5 til 48/37 med 11 ms ping