Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2460
Enemy of the snut
Har et fabrikkoverklokka skjermkort fra NVIDIA, GeForce GTX 1050 (OC), bruker MSI Afterburner for å justere opp prosessor og skjermkortet men trenger hjelp med å finne ut hvor mye kan jeg overklokke.

Specs:
Intel Core i5-4440 CPU 3.10GHz
16GB RAM
NVIDIA GeForce GTX 1050 OC 8GB
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
CPUen din er vell av typen som ikke kan overklokkes? Derav uten K'en.
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av Quakecry Vis innlegg
CPUen din er vell av typen som ikke kan overklokkes? Derav uten K'en.
Vis hele sitatet...
Tenker mest på skjermkortet
Prøv deg frem til det begynner å bli artifacts(skurring, frezze etc.), og juster bittelitt ned derfra. Det er ikke noe fasit på hvor mye, da alle skjermkort har små variasjoner.

Du må kjøre både load og idle over tid for å finne ut om kortet er stabilt.

Jeg er ingen ekspert, men overklokket en del når jeg minet ethereum for noen år siden. De gangene jeg har overklokket har jeg begynt med MHz til det blir ustabilt, så juster volt opp bittelitt. Har ting stabilisert seg da, så prøver jeg litt høyere MHz. Noen ganger gikk det bra i flere timer før ting plutselig hang seg.

Skal du maxe ytelse må du legge noen timer i det.
Volt kan du jekke opp til max i afterburner, nvidia lar deg ikke justere fritt på nye kort uansett. 1050 har bare 75w til rådighet, så er ikke veldig mye å hente på dette kortet uansett.