Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4212
Nå er det noen som har starta et parti her til lands for å legalisere cannabis, nemlig Det norske Cannabisparti. De har fått sin egen internettside på http://www.cannabispartiet.com/. Jeg synes stilen virker ganske useriøs og barnslig, med masse lame stoner-referanser i tekstene sine osv osv.

Er et parti som dette overflødig? Vil de lykkes i sin kamp? Vil de få mye oppmerksomhet?
Digital nomade
trippy's Avatar
Syntes det er flott at noen faktisk tar initiativ til og gjøre dette, men siden så veldig uproff ut.
Legalize!
Partiet har sitt utspring i byparken, der medlemmene hvert år gjennomfører noe de kaller marihuanamarsjen. Under og etter marsjen røyker de hasj og får latterkick og andre symptomer på at de har gjort noe dumt.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke folk som vil legalisere marihuana av legitime grunner, men som vil røyke beis lovlig uten videre ettertanke. Tror jeg starter Mogadonpartiet hvor partiprogrammet inneholder referanser til at vi ligger på sofaen og sover med cheez doodles-smuler rundt kjeften.
Og hvorfor ska det være så ille å ville kunne få røyke "beis" lovlig uten videre ettertanke? Det er din egen kropp....
Hver så snill!! Ikke fuck denne tråden opp med en legaliserings debatt!

Det er nok av dem
Det som er mest trist her er mangelen på selvkritikk. Du kan bare ikke fronte denne saken mens du ser sånn ut, det gjør etter min mening at saken virker hakket mindre seriøst.
Sitat av pyramide Vis innlegg
Nå er det noen som har starta et parti her til lands for å legalisere cannabis, nemlig Det norske Cannabisparti. De har fått sin egen internettside på http://www.cannabispartiet.com/. Jeg synes stilen virker ganske useriøs og barnslig, med masse lame stoner-referanser i tekstene sine osv osv.

Er et parti som dette overflødig? Vil de lykkes i sin kamp? Vil de få mye oppmerksomhet?
Vis hele sitatet...
Nei dette er stoner vas fra ende til annen..hvor er Partiprogrammet ?
Jeg er enig i at etthvert individ skal kunne bestemme over sitt eget liv og utfallet av det, men å baserer dette utifra ett rusmiddel blir for dumt.
Selv bruker eller misbruker jeg ikke cannabis, men er 100% for legalisering.
Sist endret av Lizz; 7. oktober 2009 kl. 22:05.
En viktig sak, men et tullete parti

Prinsippet om at alle skal bestemme over egen kropp og eget sinn, er i mine øyne av høy betydning, men cannabislegalisering er allikevel bare et lite steg i riktig retning, og det er så utrolig mange andre, langt viktigere, politiske spørsmål, så dette partiet får aldri min stemme.
Litt OT men synts seriøst DNC burde slå seg sammen med DLF siden legalisering virker som det eneste som er på agendaen for dette partiet.
Men så var det dette med kapitalisme og privatisering da..huff det er jo helt for jævlig og lette på den steine rævva si og gjøre ett arbeidslag.
Sist endret av Lizz; 7. oktober 2009 kl. 22:23.
Enig med felix her. Setter ikke navnet mitt på en liste hvis partiets leder har skiftet navn til Even Ganja Helland. Lukter litt fjortis av hele opplegget..
Sist endret av pidget; 7. oktober 2009 kl. 22:23.
Virka veldig useriøst.
Sitat ifra siden " Partiet har sitt utspring i byparken, der medlemmene hvert år gjennomfører noe de kaller marihuanamarsjen. Under og etter marsjen røyker de hasj og får latterkick og andre symptomer på at de har gjort noe dumt "

Får latterkick og andre symptomer, morsomme folk de som har lagd denne siden, så nå mer ut som en side finansiert av noen udugelige og inkompetente folk...
Sitat av exthorius Vis innlegg
Sitat ifra siden " Partiet har sitt utspring i byparken, der medlemmene hvert år gjennomfører noe de kaller marihuanamarsjen. Under og etter marsjen røyker de hasj og får latterkick og andre symptomer på at de har gjort noe dumt "

Får latterkick og andre symptomer, morsomme folk de som har lagd denne siden, så nå mer ut som en side finansiert av noen udugelige og inkompetente folk...
Vis hele sitatet...
Det er ikke de som har sagt det som dem selv, men visstnok nyhetsredakrøren i Rogaland Avis. Dette skriver det om de du siterer:
Denne type publisitet kunne vi greid oss uten. Men vi fikk bred støtte i debatten som fulgte, og gleder oss over at det kom positive innspill i avisen hver dag i over en uke.
Vi tar med oss ethvert drypp av positivitet på vår vei oppover, og må tåle reaksjoner fra motstanderne. For at partiet skal vokse seg større og bli levedyktig, trengs både utfordringer og drahjelp.
Vis hele sitatet...
Sist endret av exocytose; 7. oktober 2009 kl. 22:37. Grunn: typo
Ahhh, bare jeg som ikke gadd og lese hele artikkelen, beklager Men journalister er jo og ganske morsomme da, burde virkelig sjekke kilder litt bedre enn det der..
Det er jo ikke noe mer useriøst enn marihuanamarsjen? Sånn som marihuanamarsjen tror jeg fungerer heller negativt på legalisering... Folket blir ikke akkurat mer positive til legalisering når media filmer noen (for det meste de "værste") stonerhoder som kommer med helt idioooootiske utsagn på TV... Man må få fram høyere utdannete og folk som ser og oppfører seg "ordentlig" som er for legalisering! Ellers får man bare lage et helvetes opprør i Oslo eller noe, som gjør at dette kommer skikkelig fram som et "problem" eller en sak... Det er liksom ikke nok å gå en dag, hvert år, i oslo og røyke åpenlyst. Det blir et sånn freakshowinnslag på nyhetene, og det slutter som regel der...
Even Ganja gjør ihvertfall noe for og få debatten ut i media, men folk klager helt meningsløst hele tiden når noe slikt skjer. Det er blant annet han som driver organisjonen "overgrow" som planter cannabis-planter i byer over hele Norge og så tipser media om plantene, nettopp for og få diskusjonen ut i alle hjem i Norge. Å slikt får han sikkert også kontakt med masse andre mennesker som søker samme mål som han prøver og oppnå, og jo flere man er sammen jo lettere det blir!

Even Ganja Helland er da ett smart oppegående menneske.
Sist endret av Quetzalcoatl; 8. oktober 2009 kl. 00:14.
De kunne da heller valg DnK spør du meg
Sitat av puffman Vis innlegg
Even Ganja gjør ihvertfall noe for og få debatten ut i media, men folk klager helt meningsløst hele tiden når noe slikt skjer. Det er blant annet han som driver organisjonen "overgrow" som planter cannabis-planter i byer over hele Norge og så tipser media om plantene, nettopp for og få diskusjonen ut i alle hjem i Norge. Å slikt får han sikkert også kontakt med masse andre mennesker som søker samme mål som han prøver og oppnå, og jo flere man er sammen jo lettere det blir!

Even Ganja Helland er da ett smart oppegående menneske.
Vis hele sitatet...
Jeg har lest litt nå og ser at dette er mye bedre enn mye annet som har med legalisering av cannabis å gjøre!
Sitat av puffman Vis innlegg
Even Ganja gjør ihvertfall noe for og få debatten ut i media, men folk klager helt meningsløst hele tiden når noe slikt skjer. Det er blant annet han som driver organisjonen "overgrow" som planter cannabis-planter i byer over hele Norge og så tipser media om plantene, nettopp for og få diskusjonen ut i alle hjem i Norge. Å slikt får han sikkert også kontakt med masse andre mennesker som søker samme mål som han prøver og oppnå, og jo flere man er sammen jo lettere det blir!

Even Ganja Helland er da ett smart oppegående menneske.
Vis hele sitatet...
Du tenker vel på Norcan? At folka bak Overgrow flyr rundt i alle Norges byer og planter cannabis tviler jeg sterkt på =)
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Du tenker vel på Norcan? At folka bak Overgrow flyr rundt i alle Norges byer og planter cannabis tviler jeg sterkt på =)
Vis hele sitatet...
Det er naturligvis ikke han og hans lille vennegjeng som planter over hele Norge, men folk hører hans ord og blir inspirert til og gi en hjelpende hånd i "plante-protestene", fra frø til plante utfor politistasjoner, retts hus å rådhus, og flere offentlige bygg. Det er da en helt harmløs sak og plante cannabisplanter i offentlige blomsterbed, en plante som aldri i livet vil bli moden for thc engang. Så denne saken støtter jeg!
Sitat av puffman Vis innlegg
Det er naturligvis ikke han og hans lille vennegjeng som planter over hele Norge, men folk hører hans ord og blir inspirert til og gi en hjelpende hånd i "plante-protestene", fra frø til plante utfor politistasjoner, retts hus å rådhus, og flere offentlige bygg. Det er da en helt harmløs sak og plante cannabisplanter i offentlige blomsterbed, en plante som aldri i livet vil bli moden for thc engang. Så denne saken støtter jeg!
Vis hele sitatet...
Poenget var at Even Helland er leder for Norcan, ikke Overgrow. De hadde riktignok en aksjon som het overgrow, men det har ingenting med det verdenskjente, og nå stengte forumet Overgrow å gjøre. Bare nevner det siden du omtalte Overgrow som en organisasjon.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Poenget var at Even Helland er leder for Norcan, ikke Overgrow. De hadde riktignok en aksjon som het overgrow, men det har ingenting med det verdenskjente, og nå stengte forumet Overgrow å gjøre. Bare nevner det siden du omtalte Overgrow som en organisasjon.
Vis hele sitatet...
Da får jeg beklage meg, å takk for rettelsen! =]