Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 786
God afton, godtfolk. Nå skal jeg ikke legge ut om det for mye, men det har seg nå slik at jeg for ca to måneder siden hadde jeg mitt første møte med hallusinogenet 2C-E, som for øvrig var første gangen jeg tok et hallusinogen som satte meg i en tilstand jeg kunne forholde meg bevisst i. (Jeg vil ikke si jeg var særlig bevisst under de to salviaturene mine, men det er nå et annet kapittel.)

Jeg hadde lest mye om det, og hatt det i besittelse lenge, uten å ha hatt hverken anledning eller spesielt lyst til å eksperimentere det. Så, en vakker kveld målte jeg opp 8-10mg, og tok det nasalt, alene. Selve turen var veldig lett, ikke så alt for givende, og relativt overfladisk kosetripp. Jeg hadde noen lydforvrengninger, og en god del visuals. Ingenting å skrive en lang tripprapport om, så jeg skal holde meg unna det.

Det som derimot kanskje er av mer interesse er at jeg hadde lest og hørt om en spesiell egenskap dette molekylet hadde. Det skal visstnok ha den effekten at man blir veldig bevisst på sine egne problemer. Nichotin har, om jeg ikke husker helt feil, nevnt at 2C-E var det stoffet som fikk han til å ta et oppgjør med narkotikabruken sin. Her kommer hovedpoenget også.

Jeg hadde som sagt ikke en dypt inngående opplevelse under turen, men det er det at etter turen har døgnrytmen min gått igjennom en ekstrem forandring. Jeg legger meg tidligere, og våkner lett om morgenen. Dette kan kanskje høres ut som noe helt vanlig for mange, men for en som meg som har hatt relativt store søvnproblemer så lenge jeg kan huske er dette en enorm befrielse. Jeg tenkte over problemet, fordi det var det største problemet jeg hadde, og det påvirket hele familien, særlig moren min. (Moren min hadde i tillegg nettop gått tilbake på cellegift akkurat i den perioden, og var veldig psykisk sliten. Dette legger jeg til fordi det gjorde at jeg følte veldig på at jeg måtte forandre døgnrytmen.)

Det jeg lurer på er altså; tror dere at dette har med selve stoffet å gjøre, eller er det mer en tilfeldighet? Jeg har ikke noe direkte som jeg kan "knytte" forandringen til stoffet med, men jeg ser ikke på det som en umulighet heller. Jeg bør også legge til at i juleferien hadde jeg en periode der jeg sov til 5 på dagen, for å sitte oppe hele natten. Nå som jeg har begynt på skolen igjen er jeg tilbake til et mer eller mindre ideelt sovemønster, og jeg har ikke tatt noen stoffer i ferien.

Beklager om det ble mye, og noe klossete skrevet. Håper dere får tygd dere igjennom det ^^

EDIT: Jeg venter såklart ikke noe konkret ja/nei-svar, men om noen hadde hørt/opplevd noe liknende ville jeg satt veldig pris på det. Skjønner at det er et vrient spørsmål jeg stiller. Føler og at jeg trengte å "lufte ut" om det.

Med "ubevisst" mener jeg at jeg ikke hadde ett knutepunkt, om du vil, og at jeg ikke vet helt om det er to separate ting eller den samme opplevelsen.
Sist endret av ulldott; 7. januar 2008 kl. 17:32. Grunn: typo
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg tror alle med det første tror at turen er over i det et stoffs umiddelbare virkninger har gitt seg. Alt for sjelden fortelles det om hvordan turen aldri tar slutt.
Ja, jeg mener at dette må være en naturlig følge av et heldig eksperiment. Selv har livet mitt og mine små og store problemer åpnet seg for meg etterhvert som jeg min bevissthet har vokst.
Det er viktig å huske at man må forsette å arbeide med seg selv. Jeg hadde også store søvnproblem som forsvant sammen med en haug mer kompliserte saker. Søvnen tok jeg forgitt mens at de andre tingene fascinerte og forundret meg slik at jeg brukte masse tid på å analysere og reflektere over hva som hadde skjedd. Nå sliter jeg med døgnrytmen igjen, men har verktøyene for å håndtere mine andre problem. Med litt tid skal jeg løse opp i søvnfloken også.