Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2988
En faktisk kompis fikk et forelegg i posten hvor det står at han har kjørt uten gyldig førerkort.

Han driver for tiden med å kjøre opp, har tatt flere kjøretimer, har gått gjennom trafikalt grunnkurs og tillatelse til å øvelseskjøre.

Greia er at han har aldri blitt stoppet av politiet i trafikken eller noe form for kontroll i det hele tatt.

Den dagen de hevder han kjørte, første oktober, var han ute og øvelsekjørte med sin nå ex kjæreste for å lære seg kjøreruta han skulle ha på kjøretime neste dag. Noe som kan bekreftes av historikken på Google maps.

Hvordan er dette mulig?
Hvis kompisen din er sikker på at han ikke har gjort noe galt, så la være å godta forelegget. Da får politiet faktisk legge frem bevis i retten. Man kan også ringe politikontoret og spørre hva dette skal bety, for deretter å forklare situasjonen slik som den var.
Er ikke umulig at andre er blitt stoppet og oppgitt falsk ID, nemlig hans, om det er så at han med hånda på hjertet ikke har gjort det. Det er litt far stretch forklaring, men ikke umulig. Jeg kjenner en som det skjedde med i en annen setting. Sak henlagt da han kunne bevise at han ikke var der på daværende tidspunkt.
Overraskende hvor mye som faktisk kan løse seg ved en samtale. Som nevnt over, ta kontakt med politiet, 02800.
Høres ut som en lystløgner som prøver å skape et annet bilde av virkeligheten når det er faktum at han likevel ikke blir å finne bak bilrattet på en stund.

Er denne kompisen voksen med en voksen eks? Du må være 25 år for å øvelseskjøre med noen.

Ingen vet kjøreruta de skal kjøre opp. Sensorene har selvfølgelig mange ruter de bruker.

Dette lukter fisk
Limited edition
Moff's Avatar
Det er normalt å få bot for kjøring uten førerkort hvis bilen er registrert på "kompisen" din (som ikke har førerkort), og den er involvert i ett eller annet. Typisk fotoboks eller tilsvarende. Da følger det gjerne med en fartsbot også, og et skriv som sier at boten for manglende førerkort kun gjelder hvis det faktisk var "kompisen" som kjørte.

Kan det for eksempel tenkes at denne ex-kjæresten, som forøvrig bør vise seg å være 25 år eller eldre og ha hatt lappen sammenhengende i mer enn 5 år, råkjørte med bilen på vei hjem?

Sitat av Dough Vis innlegg
Ingen vet kjøreruta de skal kjøre opp. Sensorene har selvfølgelig mange ruter de bruker.
Vis hele sitatet...
TS nevner ikke oppkjøring, kun en vanlig kjøretime.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Moff Vis innlegg
Det er normalt å få bot for kjøring uten førerkort hvis bilen er registrert på "kompisen" din (som ikke har førerkort), og den er involvert i ett eller annet. Typisk fotoboks eller tilsvarende. Da følger det gjerne med en fartsbot også, og et skriv som sier at boten for manglende førerkort kun gjelder hvis det faktisk var "kompisen" som kjørte.
Vis hele sitatet...
Politiet avklarer vel fører før dei skriv ut det forenkla forelegget.
Sitat av Moff Vis innlegg

TS nevner ikke oppkjøring, kun en vanlig kjøretime.
Vis hele sitatet...
Mulig litt rask det, desto mer merkelig å skulle lære ruta for en kjøretime.
傻瓜
Yutao's Avatar
Trådstarter
Sitat av aoakn
Overraskende hvor mye som faktisk kan løse seg ved en samtale. Som nevnt over, ta kontakt med politiet, 02800.
Vis hele sitatet...
Sitat av Stray_Wanderer
Hvis kompisen din er sikker på at han ikke har gjort noe galt, så la være å godta forelegget. Da får politiet faktisk legge frem bevis i retten. Man kan også ringe politikontoret og spørre hva dette skal bety, for deretter å forklare situasjonen slik som den var.
Vis hele sitatet...
Det skal vi selvfølgelig gjøre snarest på mandag

Sitat av Dough
Høres ut som en lystløgner som prøver å skape et annet bilde av virkeligheten når det er faktum at han likevel ikke blir å finne bak bilrattet på en stund.

Er denne kompisen voksen med en voksen eks? Du må være 25 år for å øvelseskjøre med noen.

Ingen vet kjøreruta de skal kjøre opp. Sensorene har selvfølgelig mange ruter de bruker.

Dette lukter fisk
Vis hele sitatet...
Ser ingen grunn til at han skulle lyve til meg om dette, da det er andre ting vi deler med hverandre som ikke burde komme ut.

Vi er alle over 30



Sitat av Moff
Det er normalt å få bot for kjøring uten førerkort hvis bilen er registrert på "kompisen" din (som ikke har førerkort), og den er involvert i ett eller annet. Typisk fotoboks eller tilsvarende. Da følger det gjerne med en fartsbot også, og et skriv som sier at boten for manglende førerkort kun gjelder hvis det faktisk var "kompisen" som kjørte.

Kan det for eksempel tenkes at denne ex-kjæresten, som forøvrig bør vise seg å være 25 år eller eldre og ha hatt lappen sammenhengende i mer enn 5 år, råkjørte med bilen på vei hjem?


TS nevner ikke oppkjøring, kun en vanlig kjøretime.
Vis hele sitatet...
Finnes ikke fartsbokser her ute i gokk.
Exen, Kompisen og meg selv er over 30.
Nå er jeg egentlig ikke involvert i dette i hele tatt. Jeg klarer bare ikke å skjønne hvordan politiet kan sende ut et forelegg uten å i hele tatt vært i kontakt med mottaker.


Sitat av Dough
Mulig litt rask det, desto mer merkelig å skulle lære ruta for en kjøretime.
Vis hele sitatet...
For å forberede seg vil jeg tro.
Limited edition
Moff's Avatar
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Politiet avklarer vel fører før dei skriv ut det forenkla forelegget.
Vis hele sitatet...
Ikke at jeg har mye erfaring med denne typen situasjoner, og det er en god del år siden, men jeg har også en "kompis" som ble tatt av fotoboks i en bil registrert på en ex som ikke hadde førerkort, og da kom alt dette rett hjem i postkassa vå... err, postkassa til "kompisen" min. Husker ikke nøyaktig ordlyden, men det var typ. "fortell oss hvem som kjørte eller betal dette og glem alt som heter oppkjøring i x antall år".