Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 41541
Ble svindlet av et firma som heter Mint Media for en tid tilbake. En svært overbevisende selger sa at jeg var kunde av dem og at de skulle sjekke at opplysningene mine stemte.

Det viste seg at jeg aldri hadde vært kunde av dem og at Google my business profilen min er en gratis tjeneste. Tenkte jeg bare skulle advare mot dette firmaet. Etter å ha googlet en del fant jeg ut at Mint media har svindlet mange bedrifter. Hvis man vil ha en google profil gratis så kan man få det her:

https://www.google.com/intl/no_no/business/
Hva gikk svindelen ut på?
Mint Media bruker veldig ofte å ringe deg hvis du oppretter et Enkeltpersonsforetak eller endrer navnet på ditt foretak.
De sier da at de ser at du har opprettet et eget firma og ønsker å hjelpe deg til å bli synlig på nett og telefonkatalogen.

De ringte meg en gang, de oppga ingen pris og sa ingenting om at det kostet penger.
Jeg sa at det alltids er greit å være synlig på nett, men at jeg skulle fikse det selv.

Etterpå kom det en regning i posten på 7800 ,- for telefonsamtale, mailkorrespondanse (Ikke skjedd), profil hos google og visning i gulesider / 180.no
Betalte selvfølgelig aldri denne, men det er ofte sånn de går fram. De sender bare regning på tull uten å faktisk ha gjort noe eller avtalt noe konkret.
Dette funket for meg:

Send en mail og skriv at du bestrider fakturaen. Da kan de ikke sende den til inkasso og regningen blir slettet av mint media. Her er forøvrig en artikkel om hvordan de holder på: https://www.digi.no/artikler/advarer...svindel/292732
Dette minner veldig om svindelsiden gul.no
Driver også med "synlighet" i kataloger osv. Driver også såkalt egeninkasso(scroll ned)
Et enkelt søk på google så kommer det kjapt opp forslag "gul.no svindel" osv. Lurt hundre, kanskje tusenvis av bedrifter dette Stavanger-baserte firmaet drevet av Jordal-klanen.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Dette høres ut som det der kartfirmaet addictologi saken som det var så mye svindel, bedrageri og trussel greier rundt. Samme fremgangsmåte men de har kanskje gått fra å selge firmaer ekstra synlig plass i GPS kart (som også bare var en tulletjeneste) til å selge ekstra synlig plass i Google. En tjeneste som man kan betale 14 dollar for opprinnelig. Bare svindel, bra med advarsel mot navngitte firmanavn. Hadde vært intr å sjekke om lederne her hadde tilknytning til det andre kartselskap addictologi firmaet fra media, magefølelsen sier nemlig ja.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Et av de foregående innleggene anklaget Mint Media for svindel. Anklagene gikk i all hovedsak ut på at de ved hjelp av trusler og løgn manipulerte en person som ikke hadde myndighet til å inngå slike avtaler på vegne av bedriften til å gi de noe som knapt kan kalles et samtykke, for så bruke dette til å kreve urimelig godt betalt for noe som knapt kan kalles et produkt.

I følge brukeren har Mint Media tatt kontakt og krevd at innlegget blir slettet under trussel om rettslige skritt. Brukeren tok derfor kontakt med moderatorteamet og ba pent om å få innlegget slettet. Vi sletter vanligvis ikke innlegg etter forespørsel, og da spesielt ikke gode og detaljerte bidrag som fremlegger nyttig informasjon til alle andre som ønsker å unngå å bli fanget i den samme fella - men i dette tilfellet har vi valgt å etterkomme forespørselen.

Jeg skriver dette til orientering siden erfaring tilsier at det blir mye støy og misforståelser når slike innlegg brått forsvinner.
Sist endret av Myoxocephalus; 18. juni 2020 kl. 15:03.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
i dette tilfellet har vi valgt å etterkomme forespørselen.
Vis hele sitatet...
Greit at TS' innlegg og tråden forøvrig blir stående da, slik
at man kan være på generell vakt mot useriøse "kataloghaier".

Det interessante med at de har truet en forumbruker til å
trekke innlegget sitt er jo spørsmålet om de faktisk har
juridisk rett til å drive som de gjør, eller om trusselen
er fremmet for å skremme eventuelle ofre fra å føre dem
for retten?

Dessuten - hvis det slettede innlegget har ført til reaksjoner
fra dette firmaet, virker det nesten som en innrømmelse fra
dem om at de ikke driver ærlig, all den tid et anonymt (?)
innlegg på et diskusjonsforum i mange tilfeller kunne avføyes
som sladder.

Kanskje det omtalte firmaet er redd for negativ pressedekning?
Sist endret av PVestlandia; 18. juni 2020 kl. 16:26.
At et firma som Mint media går til det skrittet at de truer en eller annen stakkar forumbruker med rettslige skritt er jo mer eller mindre en falliterklering, vi har da visseligen yttringsfrihet her i landet å så lenge det slettede innlegget var saklig og informativt på et heller freaky forum så bør alle varsellamper lyse, å være ett varsko om at et firma som Mint media absolutt ikke har rent mel i posen.
Jeg blir ivertfall å advare folk i kretsen min om nevnte firma.
Sist endret av Eyeamare; 18. juni 2020 kl. 16:43.
Virker vel som ett forsøk,på og vaske bort uønsket negative treff ved Google søk..
Bra at denne får stå, kanskje vi burde lage flere tråder om slike som mint media?
Er det kanskje flere her på bruket som har opplevd å bli kontaktet, eller forsøkt svindlet av Mint Media?
Noen som har fått urettmessig faktura feks fra Mint media?
Isåfall del gjerne opplevelsen her.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
At et firma som Mint media går til det skrittet at de truer en eller annen stakkar forumbruker med rettslige skritt er jo mer eller mindre en falliterklering, vi har da visseligen yttringsfrihet her i landet å så lenge det slettede innlegget var saklig og informativt på et heller freaky forum så bør alle varsellamper lyse
Vis hele sitatet...
Dette, og det faktum at dersom man googler "Mint Media", kommer
to treff om svindelforsøk (inkl. denne tråden) høyt oppe. Så den
tjenesten de tilbyr om å "skreddersy nettprofilering" virker ikke
helt å fungere.
Har vært borti Mint media før da jeg drev med data/it support. En eldre lokal kar hadde blitt svindlet av mint media etter en kort telefonsamtale hvor han ikke samtykket til noe som helst førte til en skyhøy regning og etterhvert inkasso.
Denne karen hadde nylig gjort endringer i registreringene på sitt foretak.

Var mye frem å tilbake og trusler når faktura og inkasso ikke ble betalt.
Ba han bestride kravet og formulerte et svar sammen med han, ble stille etter det.

Disse lurendreierene har holdt på i flere år, skjønner ikke at det er lovlig.
Sist endret av svaart; 18. juni 2020 kl. 18:07.
Hei,

Vi ble for noen dager siden gjort kjent med dette innlegget og har stor forståelse for at innlegg som dette engasjerer.
Det er helt korrekt at det har oppstått en sak med en kunde av oss. Denne saken oppstod 12 dager etter skriftlig avtaleinngåelse med daglig leder i det respektive selskapet.
Denne saken er nå løst og vi har ordnet opp i dette i dialog med kunden. Vi følger selvsagt norsk lov og alle våre avtaler inngås skriftlig.

Vi er et digitalbyrå som lever av konsulenttjenester og det er ingen hemmelighet at faglig kunnskap og tidsbruk er handelsvaren vi tilbyr til våre kunder. Dette kan dere også lese mer om på vår hjemmeside ved å klikke dere inn på de tjenestene vi tilbyr.

Som vi nevnte innledningsvis har vi full forståelse for at slike saker som dette engasjerer og dere må gjerne ta kontakt med oss direkte om dere har noen spørsmål – enten på mail eller telefon.
Sitat av Mint Media Vis innlegg
Hei,

Vi ble for noen dager siden gjort kjent med dette innlegget og har stor forståelse for at innlegg som dette engasjerer.
Det er helt korrekt at det har oppstått en sak med en kunde av oss. Denne saken oppstod 12 dager etter skriftlig avtaleinngåelse med daglig leder i det respektive selskapet.
Denne saken er nå løst og vi har ordnet opp i dette i dialog med kunden. Vi følger selvsagt norsk lov og alle våre avtaler inngås skriftlig.

Vi er et digitalbyrå som lever av konsulenttjenester og det er ingen hemmelighet at faglig kunnskap og tidsbruk er handelsvaren vi tilbyr til våre kunder. Dette kan dere også lese mer om på vår hjemmeside ved å klikke dere inn på de tjenestene vi tilbyr.

Som vi nevnte innledningsvis har vi full forståelse for at slike saker som dette engasjerer og dere må gjerne ta kontakt med oss direkte om dere har noen spørsmål – enten på mail eller telefon.
Vis hele sitatet...
Er jeg den eneste som er litt småskeptisk til å ringe disse med eventuelle spørsmål? Mest pågrunn av frykten for at jeg ubevisst takker ja til profilering av min anonyme freak-profil, og i etterkant får en melding i innboksen om å betale 7800 kroner..
Du får skaffe hemmelig nummer før du ringer da.
Sitat av Mint Media Vis innlegg
Hei,

Vi ble for noen dager siden gjort kjent med dette innlegget og har stor forståelse for at innlegg som dette engasjerer.
Det er helt korrekt at det har oppstått en sak med en kunde av oss. Denne saken oppstod 12 dager etter skriftlig avtaleinngåelse med daglig leder i det respektive selskapet.
Denne saken er nå løst og vi har ordnet opp i dette i dialog med kunden. Vi følger selvsagt norsk lov og alle våre avtaler inngås skriftlig.

Vi er et digitalbyrå som lever av konsulenttjenester og det er ingen hemmelighet at faglig kunnskap og tidsbruk er handelsvaren vi tilbyr til våre kunder. Dette kan dere også lese mer om på vår hjemmeside ved å klikke dere inn på de tjenestene vi tilbyr.

Som vi nevnte innledningsvis har vi full forståelse for at slike saker som dette engasjerer og dere må gjerne ta kontakt med oss direkte om dere har noen spørsmål – enten på mail eller telefon.
Vis hele sitatet...
Hvorfor har dere ikke facebook side eller business oppføring?

Hvordan stiller dere, dere til følgende omtaler? Fake news?
https://www.webforumet.no/forum/thre...fonsalg.30456/

https://www.180.no/varsel/nummer/47971097

https://www.180.no/varsel/nummer/46858591

Dette er jo ikke rederlig business og fremstår for meg som svindel.
Sist endret av OhHai!; 22. juni 2020 kl. 15:02.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Sitat av Mint Media Vis innlegg
Som vi nevnte innledningsvis har vi full forståelse for at slike saker som dette engasjerer og dere må gjerne ta kontakt med oss direkte om dere har noen spørsmål – enten på mail eller telefon.
Vis hele sitatet...
Kan du linke email tlf eller hjemmeside her så jeg kan ta kontakt?
Heh, på webforumet har de tatt i bruk tungskyttsen sin.
Sakset fra webforum-tråden.

"PS. Vi har tatt printscreen av alt som har skjedd på denne tråden.

Hei,

Vi er blitt gjort kjent med denne tråden og ser oss ikke annet enn nødt til å svare på den tomme påstanden og de driftene spekulasjonene som blir fremsatt her. Først vil vi begynne med å si at alle tilbakemeldingene vi får fra våre kunder og andre tar vi gjerne imot, både negative som positive. Vi opplever hele denne diskusjonstråden som veldig lite nyansert og veldig spekulativ på et veldig tynt grunnlag.

Vår organisasjon er på ingen måte feilfri og vi kan gjøre feil som alle andre, men det som blir skrevet og fremstilt her avviser vi og tar den sterkeste avstand fra da dette er grunnløse påstander som ikke har rot i virkeligheten. Agenda bak tråden fremstår for oss som en med en skjult agenda samt påstandene vedkommende kommer med virker å være basert på liten kompetanse da den er feil og mangelfull. Samtidig å utsette beskyldninger om at noen svindler og er svindlere er alvorlige beskyldninger som kan ha mye større rekkevidde og konsekvenser enn det virker som anklager har tenkt på her. Når på toppen av dette noen fremstiller seg selv som en næringsdrivende markedsfører gjør det også de tomme anklagene enda mer alvorlig og straffbare.

Vi er et mediebyrå som driver i all hovedsak med rådgivning og konsulenttjenester, slik de fleste av dere gjør, samt har en bred produktportefølje og et av produktene vi tilbyr er blant annet Google Min Bedrift. På alle kunder vi bistår med dette ligger rådgiving innen digital markedsføring som en del av avtalen og tjenestene de har med oss. Medierådgiving, hvor vi bistår kundene våre med analysering av trafikk, eksisterende avtaler, strategi og rådgivning samt forhandlinger av nye avtaler er noe vi gjør for over 1000 kunder.

Å fremstille Google Min Bedrift som en gratis tjeneste som bare tar noen minutter og optimalsere og drifte er, med all respekt, ingenting annet og utvise mangel på kunnskap rundt dette produktet og tjenesten. Google Min Bedrift er en tjeneste Google har sett er veldig godt likt og utrolig mye brukt av brukerne deres og derfor har det vært en stor utvikling av denne tjenesten de siste årene. Dette har gjort et dette er blitt en tjeneste med veldig mange muligheter. Å drifte en slik tjeneste for noen er mye mer tidkrevende enn det som blir påstått her og er noe en må gjøre løpende. Deriblant løpende optimalisere, drifte innlegg og funksjoner ect. Vi er bare et av mange mediebyråer i Norge som tilbyr denne tjenesten. Veldig mange mediebyråer har for lengst begynt å tilby denne tjenesten pga den gode effekt det gir.

Så er det naturlig, og er vel bare rettferdig, at vi på lik linje med alle andre som tilbyr og utfører konsulenttjenester må kunne ta betalt for tiden vår.

Google Partner har vi, ja, kalt oss for i mange år for Google Partner er noe vi er og har vært lenge. Derfor blir det å påstå noe annet uriktig og feil.

Til pleb sin kommentar «Er ikke dette en herlig tekst på nettsiden deres?»
Medierådgiving, hvor vi bistår kundene våre med analysering av trafikk og eksisterende avtaler, strategi og rådgivning samt forhandlinger av nye avtaler er noe vi gjør for over 1000 kunder. Å ha informasjon om en av kjernevirksomhetene våre på vår hjemmeside er da helt naturlig.

Som på mange andre forumer er det veldig mange spekulasjoner som i resten av denne tråden.

Til kommentar om hvor mange av våre ansatte som jobber med salg, KnutHunderi: Av våre 27 ansatte er det 13 stk som jobber med salg, ikke 20 eller 27 stk.

Videre vil vi formane alle deltagerne på denne tråden til å være litt mer kildekritiske til hva som faktisk skrives på nettet og hva en tar for «god fisk». På internett er det mange som gjemmer seg bak tasturatet og skriver mye usannheter og rart og da er det viktig i 2019, som privatperson og enda viktigere som bedriftsleder, at en er kildekritisk og følger enkle nettvettsregler.

Selv om noen skriver på nettet at «jorden er flat» blir ikke dette en sannhet uansett hvor lyst en har til å tro på det

Vi ser veldig alvorlig på de lovstridige og tomme beskyldningene noen har kommet med og kommer til å ta denne saken videre i riktige kanaler. Ytringsfriheten må bestå men selv den krever at en må holder seg innen noen rammer og lover som ikke er blitt gjort her. Vi ber derfor også at administrator Tonny Kluften og forumleder rune69 tar deres ansvar alvorlig og moderer denne tråden og de klare overtrampene denne tråden inneholder, samt tar tak i brukerne som klart har brutt deres interne forumregler samt Norske lover.

Samtidig skulle noe ha en opplevelse med oss i fremtiden ønsker vi alle hjertelig velkommen til å ta opp dette opp med oss, negativt som positivt. Vi er bare en telefon eller epost unna Gjør gjerne det før du skriver noe på nettet for kanskje kan den praten oppklare noe som er misforstått… Og skulle ikke praten være oppklarende kan en jo da alltid skrive en nye spekulerende kommentar. Vi antar at du synes det ville vært en foretrukket og mer seriøst samt ryddig sti å følge om noe omhandlet deg!


Vi vil nå ta saken videre i andre kanaler og avslutter herved vår involvering i denne saken her. "


Lawyering up eyh
Sist endret av Eyeamare; 22. juni 2020 kl. 15:12.
Sitat av Mint Media Vis innlegg
Vi følger selvsagt norsk lov og alle våre avtaler inngås skriftlig.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer jo ikke, når dere faktisk har fakturert på bakgrunn
av telefonsamtaler, endog når "kundene" spesifikt har sagt at de
ikke er interessert.
Sitat av Mint Media Vis innlegg
Hei,

Vi ble for noen dager siden gjort kjent med dette innlegget og har stor forståelse for at innlegg som dette engasjerer.
Det er helt korrekt at det har oppstått en sak med en kunde av oss. Denne saken oppstod 12 dager etter skriftlig avtaleinngåelse med daglig leder i det respektive selskapet.
Denne saken er nå løst og vi har ordnet opp i dette i dialog med kunden. Vi følger selvsagt norsk lov og alle våre avtaler inngås skriftlig.

Vi er et digitalbyrå som lever av konsulenttjenester og det er ingen hemmelighet at faglig kunnskap og tidsbruk er handelsvaren vi tilbyr til våre kunder. Dette kan dere også lese mer om på vår hjemmeside ved å klikke dere inn på de tjenestene vi tilbyr.

Som vi nevnte innledningsvis har vi full forståelse for at slike saker som dette engasjerer og dere må gjerne ta kontakt med oss direkte om dere har noen spørsmål – enten på mail eller telefon.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan det ha seg at en av deres «kunder» må be om å få slettet sitt innlegg på et forum som dette? Hvilke rettslige skritt var det dere skulle ta?

Håper denne tråden blir lang som et vondt år for dere. Håper det dukker opp flere tråder på andre forum.
Sitat av Absurd Vis innlegg
Kan du linke email tlf eller hjemmeside her så jeg kan ta kontakt?
Vis hele sitatet...
Telefonnummer og e-postadresse hentet fra https://mintmedia.no/
46 85 85 91


Hold oss gjerne oppdatert!

PS. første innlegg her. Har lurket rundt på dette forumet en god stund nå og bestemte meg først nå for å lage bruker
Vet vi egentlig om det er MintMedia som har opprettet denne brukeren? Kan crew/mod se det?
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Det kan vi ikke være sikre på ivar.

men her på annent forum i fjor så var det et lignende inlegg (https://www.webforumet.no/forum/thre...fonsalg.30456/)
Lurer på hvordan Google stiller seg til at de utnytter seg av merkevaren dems til egen vinning ved å utgi seg for å være dem/samarbeidspartnere.
Sitat av Rustoslo Vis innlegg
Lurer på hvordan Google stiller seg til at de utnytter seg av merkevaren dems til egen vinning ved å utgi seg for å være dem/samarbeidspartnere.
Vis hele sitatet...
Vel, hvis du hadde giddet å sjekke etter så ER faktisk Mint Media en Google Partner.

https://www.google.com/partners/agency?id=3247918749

Sannsynligvis så leverer Mint Media eksakt det de sier de gjør, nemlig synlighet og tilpassede Google Ads. Begge to områder som er alt annet enn enkelt for menigmann (jeg vet, jeg holder på med slike ting). Spiller ingen rolle at tjenestene er "gratis" fra Google sin side, det er ikke en enkel sak å få frem bedriften sin til kunder.

Det som gjentatte ganger ser ut til å være problemet med slike bedrifter er kombinasjonen av salg av deres tjenester over telefon, og kunder/bedrifter som ikke har den ringeste aning om hvordan lover og regler for slikt er kontra hvordan det er for privatkunder.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Er det kanskje flere her på bruket som har opplevd å bli kontaktet, eller forsøkt svindlet av Mint Media?
Noen som har fått urettmessig faktura feks fra Mint media?
Isåfall del gjerne opplevelsen her.
Vis hele sitatet...
De ringte meg ca 3-4ganger ila siste to ukene og sa vi hadde en prøveavtale på 1år, og skulle selge meg diverse greier.
Ga pent beskjed om at jeg hadde det jeg trengte, men samme person ringte 2-3 ganger til og mente vi måtte inngå avtale pga «prøvetiden» hadde gått ut.
Aldri hørt om firmaet tidligere
▼ ... over en uke senere ... ▼
Å lese gjennom denne tråden så vet jeg hvertfall hvem jeg ikke skal kjøpe profilerings tjenester av.

Det som folk skriver her om oppleveser med mint media resonnerer mye mer enn det de har som motsvar. Måten mint media henger seg på diskusjonen får de til å framstå Max svar skyldig
Sitat av Mint Media Vis innlegg
Hei,

Vi ble for noen dager siden gjort kjent med dette innlegget og har stor forståelse for at innlegg som dette engasjerer.
Det er helt korrekt at det har oppstått en sak med en kunde av oss. Denne saken oppstod 12 dager etter skriftlig avtaleinngåelse med daglig leder i det respektive selskapet.
Denne saken er nå løst og vi har ordnet opp i dette i dialog med kunden. Vi følger selvsagt norsk lov og alle våre avtaler inngås skriftlig.

Vi er et digitalbyrå som lever av konsulenttjenester og det er ingen hemmelighet at faglig kunnskap og tidsbruk er handelsvaren vi tilbyr til våre kunder. Dette kan dere også lese mer om på vår hjemmeside ved å klikke dere inn på de tjenestene vi tilbyr.

Som vi nevnte innledningsvis har vi full forståelse for at slike saker som dette engasjerer og dere må gjerne ta kontakt med oss direkte om dere har noen spørsmål – enten på mail eller telefon.
Vis hele sitatet...
Dere svindlet også meg, dere er verre enn det norske kartselskapet eller kanskje dere samarbeider med Laila Mjeldheim? Produktet dere selger er rent søppel. slå dere konkurs og gi opp hele bedriften dere blir snart satt for retten uansett
Kontakt media dere som har vært utsatt og send med denne tråden. Drøyt at selskapet truer folk til å fjerne innlegget sitt og prøver å hvitmale seg selv når så mange er svindla. Ja Storetårn, det lukter LM og co lang vei.
Hørtes ganske sketchy ut det her ja. Er ganske sykt at de bare kan ringe også sende deg regning i posten hvis du svarer(?)

Beste måten å forsvare seg mot sånt som dette må jo være å ikke ha nummer, adresse og navn liggende på nettet, 1881 etc?

Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Lurt hundre, kanskje tusenvis av bedrifter dette Stavanger-baserte firmaet drevet av Jordal-klanen.
Vis hele sitatet...
Offtopic, men siden du tydeligvis vet litt om disse folka, er det kjente kriminelle? Aldri hørt om Jordal-klanen, men regner med du mener Jordal i Oslo.
Sitat av storetårn Vis innlegg
Dere svindlet også meg, dere er verre enn det norske kartselskapet eller kanskje dere samarbeider med Laila Mjeldheim? Produktet dere selger er rent søppel. slå dere konkurs og gi opp hele bedriften dere blir snart satt for retten uansett
Vis hele sitatet...
Nå slo jo kartselskapet med Laila Mjeldheim i spissen seg nettopp konkurs etter rettssaken. Sånne seriesvindlere gir seg ikke med ett selskap men driver mange søsterselskaper og ja det høres definitivt ut som at "Mint media" er samme dritten.
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg

Beste måten å forsvare seg mot sånt som dette må jo være å ikke ha nummer, adresse og navn liggende på nettet, 1881 etc?

Vis hele sitatet...
Da blir det jo litt vanskeligere å drive et firma.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Da blir det jo litt vanskeligere å drive et firma.
Vis hele sitatet...
Ikke når de bare sitter og ringer ut og lurer folk. faen heller blir irritert bare jeg tenker på det jævla selskapet.
Sitat av storetårn Vis innlegg
Ikke når de bare sitter og ringer ut og lurer folk. faen heller blir irritert bare jeg tenker på det jævla selskapet.
Vis hele sitatet...
Tror nok ivar_oslo mente at det blir vanskelig for folk å drive et firma når man ikke kan finne telefonnr på f.eks 1881. Hvordan skal folk få tak i «Bjørgs Budservice» når de ikke kan søke opp kontakt info?
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Tror nok ivar_oslo mente at det blir vanskelig for folk å drive et firma når man ikke kan finne telefonnr på f.eks 1881. Hvordan skal folk få tak i «Bjørgs Budservice» når de ikke kan søke opp kontakt info?
Vis hele sitatet...
Men hvis hele forretningsmodellen baserer seg på at de tar kontakt med deg, og deretter gjøre seg utilgjengelige når folk vil ta kontakt for å protestere, hva har det aktuelle selskapet å tjene på å stå oppført i telefonkatalogen?

Uansett er nok akkurat den problemstillingen ikke veldig relevant siden norsk selskapsrett er preget av ganske mye åpenhet. Du kan meg bekjent ikke reservere selskapet ditt mot innsyn, dermed dukker du automatisk opp på for eksempel proff.no, enten du altså har betalt Mint Media for å gi deg "synlighet på nettet" eller ikke.

Du kan også lett nøste deg videre i hvem som eier selskapet. For øyeblikket er det Takvam Gruppen, Fanebust Invest og Knutsson Group. Alle er aksjeselskaper, så jeg det skulle være trygt å informere om dette, selv i disse GDPR-tider.
Sist endret av Myoxocephalus; 1. juli 2020 kl. 07:38.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Men hvis hele forretningsmodellen baserer seg på at de tar kontakt med deg, og deretter gjøre seg utilgjengelige når folk vil ta kontakt for å protestere, hva har det aktuelle selskapet å tjene på å stå oppført i telefonkatalogen?

Uansett er nok akkurat den problemstillingen ikke veldig relevant siden norsk selskapsrett er preget av ganske mye åpenhet. Du kan meg bekjent ikke reservere selskapet ditt mot innsyn, dermed dukker du automatisk opp på for eksempel proff.no, enten du altså har betalt Mint Media for å gi deg "synlighet på nettet" eller ikke.

Du kan også lett nøste deg videre i hvem som eier selskapet. For øyeblikket er det Takvam Gruppen, Fanebust Invest og Knutsson Group. Alle er aksjeselskaper, så jeg det skulle være trygt å informere om dette, selv i disse GDPR-tider.
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde bare å forklare hva jeg trodde ivar mente ned sin post.
Å gå fra en privat tilværelse gjerne med reservarsjon mot telefonselgere til ENK eller annen org. form så må en desverre forvente agressive selgere. Du kan ikke skjule deg, reservere deg mot disse når det er næring. Jeg har opplevd selgere fra "Mitt anbud" og "Anbudstorget" som svært aggressive.

Regninger, krav som nevnt her er det bare å bestride. De kommer tvilsomt noen vei med det. Det er nok en kalkulert risiko fra dem eller selger med provisjon.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
For meg virker det som en gåte hvorfor slike firma fritt får holde på. Gjennom årene har jeg blitt oppringt flere ganger av pågående selgere fra Mint Media som direkte lyger og forteller usannheter for å prøve å få folk til å bite på.

De har ringt meg ved flere anledninger. En anledning utgav de seg for å være fra google, en annen gang så hevdet de at jeg hadde en eksisterende avtale og denne måtte fornyes for at websidene skulle fortsatt dukke opp i SERP. En tredje gang så hevdet selgeren at han hadde snakket med daglig leder i selskapet og han var skikkelig "keen" på å starte ett samarbeid med dem og lurte på når jeg var ledig til møte. Fjerde gang fikk selgeren det til å virke som vi har snakket sammen tidligere (hei, takk for sist. Hvordan går det? tenker å gå gjennom resultatene for...) og lurte på om vi ønsket å oppgradere avtalen for å få flere visninger...

En kollega av meg har også fått tilsendt faktura fra dem årlig for "fornyelse av avtale" som ikke har eksistert ever.

Beklageligvis er det trolig mange som går i fellen og tror på det som blir sagt.

Tommy Kluften som driver Webforumet la forøvrig ut ett innlegg i går hvor han informerer at Mint har truet med både advokat og søksmål for å få denne tråden slettet: https://www.webforumet.no/forum/thre...g.30456/page-2

Har mint truet freak med søksmål?
Sist endret av OhHai!; 13. oktober 2020 kl. 14:55.
Sitat av OhHai! Vis innlegg
Har mint truet freak med søksmål?
Vis hele sitatet...
Trusler og trusler...
Vi har fått et par makkaranter fra den kanten om at denne tråden visstnok utgjorde et lovbrudd og litt slikt i innboksen vår. Imidlertid gadd de ikke å redegjøre for hvilke paragrafer som liksom var brutt, vise til noen relevant informasjon eller formulere en sammenhengende tekst, så vi avskrev det som røyk og støy fra en idiot og ignorerte vaset. Det nærmeste vi kommer en trussel blir vel piss som dette:

På bakgrunn av dette ber vi i Mint Media at dette innlegget blir slettet omgående slik at vi slipper å gå videre med denne saken.
Vis hele sitatet...
Kort sagt, så har Mint Media bare en strategi, og det er vage trusler og røyk og uspesifisert bråk. Det er dette de bruker enten de skal scamme folk til å la seg oppføre i juksekatalogene deres, true folk til å betale fiktive fakturaer, eller forsøke å intimidere et nettforum til å begrense ytringsfriheten.
Det er ikke veldig imponerende.
Mint Media ødelegger for de profesjonelle selgerne som er opptatt av å skape tillit og profesjonalitet.

Mint Media lager penger ut av luft og lurer folk støtt og stadig. Syns nesten at de som er blitt utsatt for svindleriet deres burde samle seg i tropper og kontakte TV2 hjelper deg så Mint Media får markedsført seg som den svindlerbedriften de er.

Daglig Leder/styre bør også henges ut så kan de google seg i etterkant og aldri tørre å starte et nytt og tilsvarende firma med et annet navn.
Sitat av Antiex Vis innlegg
Mint Media lager penger ut av luft og lurer folk støtt og stadig. Syns nesten at de som er blitt utsatt for svindleriet deres burde samle seg i tropper og kontakte TV2 hjelper deg så Mint Media får markedsført seg som den svindlerbedriften de er.
Vis hele sitatet...
Her er problemet: Det er svært stor frihet bedrifter i mellom. Det må det nesten være for at forretningslivet skal fungere. En bedrift har aldri samme juridiske vern som en forbruker. Forbrukerkjøprsloven går for eksempel mye lenger enn kjøpsloven. Grunnen er selvsagt at det er en enorm diskrepans mellom den makten og økonomien en kunde kan stille opp med og et selskap! For Elkjøp er det ikke et feilslått salg til femti tusen noe problem, for en forbruker er det en big deal. En stor bedrift kan også gjerne ha en egen avdeling med advokater og andre torpedotryner som kan ivareta deres interesser om det blir konflikter. Det er derfor Mint Media og andre slanger bare sikter seg bare inn på bedrifter. Helst små bedrifter. Ola Nordmann Vaktmestertjenester AS, med Ola Nordmann som eneste ansatt og eneeier av selskapet har ikke råd til å hyre inn et kobbel med advokater. Han er uansett vaktmester, ikke jurist, og blir ofte et lett bytte. Men så lenge det er selskapet som svindles, så faller saken helt utenfor Forbrukerombudets mandat. TV2 hjelper deg kunne kanskje vurdert å hjelpe noen som de facto er uskyldige enkeltpersoner, men som selskap spiller du på hard mode.

Sitat av Antiex Vis innlegg
Daglig Leder/styre bør også henges ut så kan de google seg i etterkant og aldri tørre å starte et nytt og tilsvarende firma med et annet navn.
Vis hele sitatet...
Det greier de da helt fint på egenhånd..? Søk på firmaet og du finner ganske mye utriveligheter. Vi henger ikke ut eier med navn her på grunn av GDPR, men et enkelt søk på nettet viser til sider som proff.com der du lett kan finne disse folkene. Det er ingen hemmeligheter hvem de er. De bare bryr seg ikke.
Sist endret av meitemark; 8. september 2022 kl. 12:37.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av OhHai! Vis innlegg
Har mint truet freak med søksmål?
Vis hele sitatet...
Jepp. Ikke direkte, men det lå imellom ordene. Måtte slette tråden slik at de ikke trengte "å ta saken videre".

Husker forresten at de ringte meg et par ganger mens jeg var på jobb. Jeg er han som snakket om å runke på Torgallmeningen, hvis dere husker meg Mint-media-folk.
Sist endret av nso; 13. oktober 2020 kl. 19:28.
Det er bare ett spørsmål om tid før mint media møter seg selv i døren mildt sagt. Sånn her burde de aldri ha holdt på... lykke til mint media, Det trenger dere
Koser meg med utviklingen i denne tråden.

Useriøse aktører som dette fortjener dritt, dritt og atter dritt!

Oppfordrer Mint Media til å betale tilbake penger til alle de har «lurt» til seg penger fra.

Stå på Freak(s)!
Hmm leste ett lignende oppslag i dagens næringsliv noen mnd tilbake om ett annet selskap som drev med lignende tvangs oppføringer med Google tjenestene. De ble dømt mener jeg.

Noen som har lest samme og kommer på navnet til dette selskapet? Helt blank
Sitat av Livsnyter3n Vis innlegg
Hmm leste ett lignende oppslag i dagens næringsliv noen mnd tilbake om ett annet selskap som drev med lignende tvangs oppføringer med Google tjenestene. De ble dømt mener jeg.

Noen som har lest samme og kommer på navnet til dette selskapet? Helt blank
Vis hele sitatet...
Vanskelig å si, det er jo sikkert hundrevis av shady selskaper som driver på denne svindelmåten her, men. Kanskje det er Det Norske Kartselskapet du tenker på, med Laila Mjeldheim i spissen? Det er vel kanskje den mest profilerte saken.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Vanskelig å si, det er jo sikkert hundrevis av shady selskaper som driver på denne svindelmåten her, men. Kanskje det er Det Norske Kartselskapet du tenker på, med Laila Mjeldheim i spissen? Det er vel kanskje den mest profilerte saken.
Vis hele sitatet...
Sant forsåvidt..

Stemmer, takker!
De er vist ikke dømt enda nei, er pågående rettsak, kun slått seg selv konkurs pga politiet har beslaglagt 50MNOK og kontoret demmes


Mint media neste får vi krysse fingrene for
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvorfor har ikke folk tipset lokale aviser i Bergen om dette selskapet? BA, BT og tom VG? VG klarte jo som sagt få Det Norske Kartselskap frem i lyset. Burde ikke noen journalister være interessert i disse Mint?