Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  654 421732
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Bloodworm: Om du blir redd av sopp ville jeg ha holdt meg langt unna DMT.

Jeg føler virkelig for å presisere at dette er ikke noe pissekonkurranse.
Noen takler harde psykedelika, andre bør holde seg langt unna. Man er ikke tøffere eller bedre enn andre fordi man tar psykedelika, og man får nødvendigvis ikke noe innsikt av å ta det heller.

Klart folk som virkelig vil, kan bruke psykedelika som et middel i selvransakelse etc, men de fleste som tar det, tar det for turen, og turen alene. Det blir mer og mer slik, spesiellt så mange unge som får øynene opp for psykedelika ved å lese f.eks nFF.

Jeg kan ikke kontrollere hva folk gjør med kunnskapen de får her inne, men vær så snill å tenk rasjonelt først: DMT er det kraftigste hallusinogenet som finnes, det får oppturen på syre til å virke som vørterøl i forhold. Jeg får frysninger når jeg tenker på min ene opplevelse med 5-meo-dmt som omtrent besto av ytterst intens konsentrert frykt, for så å gli over i undring.
Man SKAL ha en sitter, man klarer ikke å legge fra seg pipen selv, ettersom oppturen kommer så fort etter du har innhalert og tar deg virkelig på senga.

Jeg får vel finne trøsten i at heldigvis er ikke DMT alt for lett å anskaffe i ren form, og at du derfor kanskje prøver andre psykedelika før du treffer på DMT.
Sist endret av Dodecha; 27. desember 2008 kl. 20:39.
Klarer tekst kan ikke komme frem Dodecha.
Sist endret av Jozeph; 22. september 2008 kl. 14:47.
Dodecha har så rett, og det er vel egentlig ikke stort mer å si om saken. Jeg har selv gjort et par forsøk med nn-DMT, og det var det drøyeste jeg noensinne har utsatt meg for. Det tar et så hardt balletak på deg og er så far out at jeg fort kan forestille meg folk som blir påvirket negativt, i værste fall psykotisk. Kan man være klar for noe slikt? Jeg vil si nei, det er umulig å være inneforstått med hva det gjelder før du sitter i det selv, og da er det ingen vei tilbake om det skulle gå galt. Kan man forberede seg på noe slikt? Nei, det kan man ikke. Jeg hadde vel hørt og lest alt som var om DMT før jeg prøvde selv, og jeg kunne like godt ha gått inn i opplevelsen uten noen kunnskaper på forhånd. Det spiller en så liten rolle, for du blir tatt med buksene nede uansett.

Jeg prøver ikke å si at DMT er noe negativt, og noe alle burde holde seg unna. Jeg sier heller at man burde ha tenkt seg utrolig nøye om, vite med sikkerhet og føle seg "klar" før man drar seg selv med på noe sånt. For det å røyke DMT er nesten galskap, og jeg har fortsatt til gode å se noe annet som gjør det DMT gjør. Dette molekylet er endestasjonen innenfor psykedelika, den store eksamen. Du kommer ikke lenger enn dette. Og man kommer gjerne ikke på eksamen uten å ha gjort noe i forveien. Selvom ingenting egentlig kan forberede deg på en opplevelse som dette, er det lurt å ha noen psykedeliske erfaringer på forhånd. Det setter et litt bedre grunnlag, og du kommer inn i det stående på begge beina, samtidig som du allerede er sikrere på deg selv og din psyke.
Sky:

Det du sier om at enkelte kan bli psykotiske av DMT. Sikter du da til at DMT stoffet (som de fleste psykedelia) KAN trigge latent psykose, eller mener du at selve opplevelsen i seg selv er så kraftig at man kan bli psykotisk i ettertid?
Det var mer en tanke enn noe konkret, men DMT kan sikkert utløse slikt som med andre psykedelika. Angående spørsmålet ditt om at opplevelsen kan være så kraftig og dermed gjøre et tilsynelatende friskt individ psykotisk, så tviler jeg. Skrev det vel i bunn og grunn for å understreke hva slags omfang en slik opplevelse har, og hvis du ser litt nøye så ser du også at det bare var noe jeg kunne forestille meg. Det er forøvrig ikke dokumentert et eneste tilfelle hvor noen har blitt psykotiske såvidt jeg vet, bortsett fra en uheldig kvinne. Men det skal nevnes at hun allerede var lagt inn, og hadde problemer fra før (om jeg husker faktaene korrekt).
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Vil MAOI ha noe å si ved røyking av DMT?
Kan noen kort oppsummere forskjellen mellom DMT og 5-Meo-DMT?

Har hørt folk sammenligne n,n,DMT med et pipetrekk med syre, mens 5-meo-DMT er mer en opplevelse..
Men etter å ha leste "The Spirit Molecule" sitter jeg igjen med et annet intrykk..
Sist endret av MrBean; 6. desember 2008 kl. 00:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av MrBean Vis innlegg
Vil MAOI ha noe å si ved røyking av DMT?
Vis hele sitatet...
Ja.
Kan noen kort oppsummere forskjellen mellom DMT og 5-Meo-DMT?
Vis hele sitatet...
http://freakforum.nu/forum/showthrea...eo#post1011624
Har hørt folk sammenligne n,n,DMT med et pipetrekk med syre, mens 5-meo-DMT er mer en opplevelse..
Men etter å ha leste "The Spirit Molecule" sitter jeg igjen med et annet intrykk..
Vis hele sitatet...
Den sammenligningen der er helt på jordet =)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Heisann,

er det nødvendig å ha 36% saltsyre, eller vil det holde med 30% som man får kjøpt få felleskjøpet osv?

-s
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Jeg fant en video av en fyr som overlevde et flykræsj for så å dø på sykehuset for så å komme til live igjen, se videoen her.

Han forklarer opplevelsen sin med gud, men som den ateisten jeg er og med alt jeg har lest om DMT og at det muligens lagres i hjernen og utløses når man dør, høres dette ut for meg som en DMT-tripp. Han snakker om å ha en ut av kroppen opplevelse, bli skutt ut i universet, et møte med en entitet han mener er gud som snakker et uforståelig språk, alle sanser blir klare, visuelle fraktaler osv osv.

Er det noen som har erfart DMT som kan kikke på videoen og bekrefte eller avkrefte mistankene mine? (Dodecha, jeg ser på deg ja)
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
jeg ser på mentalmelt jeg

men utifra det jeg har lest, så kan dette minne sterkt om en DMT tur ja.
dog, presiserer, jeg har aldri vært på tur med DMT.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg har ikke prøvd n,n-DMT, men 5-meo-dmt.
Det er mindre visuellt men mer intenst, i følge de som har prøvd begge.

Men dette er rett ned i gaten til en av teoriene rundt DMT's rolle i fødsel og død, men om det er en
"DMT tripp" er det mindre betydningsfyllt, eller er DMT en fysisk kobling mellom det spirituelle/etterlivet/andre dimensjoner.. hvem vet? Vi kan bare kose oss med spekuleringer
What it feels like to have a stroke (anbefales, parallene mellom denne opplevelsen og psykedelia er enorme)
http://www.youtube.com/watch?v=UyyjU8fzEYU
Som Dodecha sier så er det jo blitt spekulert i om DMT skytes ut i enorme mengder ved fødsel, nær døden opplevelser og ved død (NOTE: spekulasjoner, dette er ikke bevist). Jeg kan forestille meg at det foregår ganske mange kjemiske prossesser i hjernen når menneskekroppen er under et slikt forferdelig stort press, men nøyaktig hva kan man jo bare spekulere i. DMT finnes derimot i hjernen, med en hittil ukjent funksjon så det er jo ikke helt utenkelig. Angående den rene n,n-DMT opplevelsen kontra denne mannens opplevelse kan jeg trekke ut likheter; Rushet, det spektakulære lyset, "mer ekte enn ekte" følelsen, entiteter, visuelle fraktaler eller geometriske mønstre, følelsen av å være 120% klar i hodet osv. Samt at man selvfølgelig føler seg tilstedeværende i en annen verden/dimensjon/whatever you wish to call it.

Jeg har forresten også fått høre en lignende historie av min far som opplevde å være død et kort øyeblikk før han ble vekket til livet igjen av legene på sykehuset. Her forklarte han på lik linje med mange andre at det var et fantastisk lys han ble trukket mot i et kraftig rush, ut av kroppen opplevelse, og det han, såvidt jeg husker, kalte for følelsen av å være på en mellomstasjon mellom denne virkeligheten og en helt annen. Mange har erfart under DMT at man blir skutt i lysets hastighet mot noe, og tilslutt gjennom dette, før de så bryter ut i DMT-skapningenes verden. Så det er mange likheter å trekke her, men jeg frykter det er umulig (på dette tidspunkt ihvertfall) å bekrefte eller avkrefte det du spør om Eplefisk.
Sist endret av Sky; 22. desember 2008 kl. 18:33.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Bekrefte eller avkrefte var muligens en litt bastant formulering. Det var bare at jeg fikk en krypende følelse av at jeg hadde hørt/lest historien hans før i form av diverse tripprapporter omhandlende DMT. Men jeg fikk jo en bekreftelse av de mistankene selvom hele konseptet ikke er bekreftet Takk for svar begge to.
Sitat av Eplefisk Vis innlegg
her.

Er det noen som har erfart DMT som kan kikke på videoen og bekrefte eller avkrefte mistankene mine? (Dodecha, jeg ser på deg ja)
Vis hele sitatet...
Joda, den mystiske opplevelsen han beskriver kan godt ha vært et DMT-fenomen, og min personlige oppfatning er at det var nettopp det det var.

Men det er viktig å se på fenomenet med riktig perspektiv, jeg mener, hvem vet hvor mye av vår "normale" virkelighet som også er generert av endogene DMT-mekanismer? For alt vi vet kan det hende DMT er det fysiske matrealet som representerer bevissthet, og "bevissthetsstørrelsen" vår - eller vårt nivå av våkenhet/oppmerksomhet/forståelse avhenger av hvor mye DMT som sirkulerer i kroppen vår til en hver tid.

Det jeg synes er det mest interessante i denne videoen er hvordan han, på grunnlag av hans religiøse erfaringer, tolker opplevelsen inn i en kristen kontekst. Et godt eksempel på hvordan DMT opplevelsen bare kan tolkes og forklares utifra det ordfårrådet og de livserfaringene oppleveren har, og blir derfor veldig lett "farget" av oppleverens personlighet.
Med andre ord så er second-hand informasjon om DMT-opplevelsen notorisk upålitelige.
To personer som har hatt NØYAKTIG den samme DMT-visjonen kan etterpå alikevel komme til å forklare den med svært forskjellige detaljer, selv om selve handlingsforløpet opplevdes likt. Pga. personenes individuelle mentale "make-up".

Men for å gjøre et langt svar kort: JA jeg tror pinealkjertelen hans kokte over når det flyet kræsja og vips så møtte han både Gud og det evige Intet. Good for him.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ville bare informere om at Rick strassman har kommet med en ny bok: Inner Paths to Outer Space som virker å gå dypere inn i teoriene om DMT som "sjelens fysiske punkt", alien abductions i dmt tripp etc.

Bestilles til neste lønning fra min side ivertfall.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Ville bare informere om at Rick strassman har kommet med en ny bok: Inner Paths to Outer Space som virker å gå dypere inn i teoriene om DMT som "sjelens fysiske punkt", alien abductions i dmt tripp etc.

Bestilles til neste lønning fra min side ivertfall.
Vis hele sitatet...
Jepp. Har lest ferdig halve. Det er flere forskjellige forfattere, bla. et veldig bra kapittel om DMT av Dr. Strassman. Anbefales
Kan tenke meg at den er bra, men du din snik gikk og tok en av de siste kopiene!
Førstemann til mølla vet du Sky hehe
Har nettopp lest ferdig Ayahuasca-kapittelet i "Inner paths...". Må bare si at dette er nok den beste informasjonen om Aya jeg har vært borti fra en bok.

Forøvrig så driver jo Strassman og farter rundt i Peru nå og filmer de siste klippene til "DMT - The spirit molecule"-dokumentaren som kommer ut iløpetav 2009. Den blir nok moro å se!
▼ ... over en uke senere ... ▼
En liten film der vi ser hvordan de lager DMT ute i jungelen. Tror jeg skal besøke en stamme med shamaner snart jeg:P
morsomt.

1.http://www.youtube.com/watch?v=cNUB4...eature=related
2.http://www.youtube.com/watch?v=DcEBJ...eature=related
3. http://www.youtube.com/watch?v=YLkFpzcoYco

Eller er det ayahausca ?
Sist endret av FranzLiszt; 8. januar 2009 kl. 18:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå spolte jeg gjennom alle filmene så jeg fikk ikke med meg alt, men det der er nok yopo snuff. Og man lager selvfølgelig ikke DMT ute i jungelen, man mikser planter som allerede inneholder DMT =)
Sist endret av Sky; 8. januar 2009 kl. 20:08.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Hei,

ifølge tek'en til Noman; http://www.erowid.org/plants/mimosa/...emistry1.shtml
så er Nafta en av ekstraherings-stoffene (det er det vel egentlig i de fleste men).

Vil lighterbensin tilsvare Nafta her i Norge?

Mulig dumt spørsmål, men.. don't flame
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Zippobensin er visst den naphtaen som folk bruker mest. Kan ha noe med renhet etc, naphta er en fellesbetegnelse på et raffinert produkt fra olje. Noen typer brukes som rensemiddel i industrien mens andre brukes til lampebensin etc.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kva er anbefalt dose for fyrstegongsbrukarar?

Har hatt ei enorm lyst på å teste dette.
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Det kommer helt ann på hvor langt ut du ønsker å komme.

http://www.erowid.org/chemicals/dmt/dmt_dose.shtml
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det kommer helt ann på hvor langt ut du ønsker å komme.

http://www.erowid.org/chemicals/dmt/dmt_dose.shtml
Vis hele sitatet...
Ikkje lenger enn at eg ikkje kjem ut igjen.
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Du kommer uansett tilbake igjen. Skal man først røyke DMT så bør man gå for en fullverdig reise, altså 50mg+
Hvis du ikke tør det så får du se på tabellen og avgjøre selv.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
noen som har erfaring med å bruke grapefrukt som eneste MAOi, og Mimosa Hostilis som DMT-kilde?
Er det noen vesentlig forskjell fra Mimosa og Psychotria Viridis?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Når man røyker DMT, skal det vistnok vare en halvtime/time, men er det som med mye annen psykedelika at man føler at det varer mye lengere enn det egentlig er? At du er helt spaca i en periode du kanskje føler som 10timer?

Vet at det kommer an på dose, men går ut ifra en vanlig brukerdose her.
Det er vel nærmere 10 minutter. Men ja, iflg. de jeg kjenner som har røyket DMT og "kommet gjennom", virker det som det varer uhorvelig mye lenger enn det egentlig gjør.

Røyket for øvrig DMT her om dagen selv, men da i joint, og uten å penetrere inn i DMT-universet. Da virka det omtrent så lenge som det faktisk varte.
Leste på nettet et sted at det varer 30-60 min sjø, men den er grei Takk for svar!
Inkl. etter-effekter er det vel 30-60 minutter ja. Men selve trippen varer for de fleste rundt 10 min. Avvik vil naturligvis forekomme.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
jeg våger spørre på nytt..

noen som har erfaring med å bruke Grapefrukt som MAOi?
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Røyket for øvrig DMT her om dagen selv, men da i joint, og uten å penetrere inn i DMT-universet. Da virka det omtrent så lenge som det faktisk varte.
Vis hele sitatet...
Interessant - hvordan var virkningene da?
Hm, vanskelig å forklare. Jeg fylte lungene ganske godt, som ved et gjennomsnittlig trekk av en cannabis-joint, og allerede da jeg slapp ut røyken var de visuelle og kroppslige effektene omtrent like kraftig som om jeg hadde spist et par-tre gram sopp - dog vil jeg si at hallusinasjonene var minst like forskjellig fra sopp som sopp er fra syre - og hodet var helt klart.

Med lukkede øyne så jeg multidimensjonale hallusinasjoner, som hvis jeg gjør et forsøk på å bryte dem ned, for det meste bestod av flerfargede linjer og buer i stadig bevegelse. Mine kom for det meste i lilla / blått / rosa, med en herlig glød. Jeg oppdaget imidlertid raskt at det ikke var det visuelle i seg selv, men hvordan jeg knyttet meg til det, som fanget oppmerksomheten min. Selv om min opplevelse selvsagt ikke kan måle seg med en full-on DMT-tripp på noen som helst måte, følte jeg veldig sterkt et nærvær i det jeg opplevde. Det var som om hallusinasjonene foran meg utgjorde et slags ansikt (selv om jeg aldri så noe som lignet), et feminint vesen som vred på seg, forførte meg og viste meg noe. Det nærmeste jeg kan komme av jordlige ting å sammenligne med, måtte vært et mystisk kvinnemenneske i slør som danset en forførerisk dans mens hun stirret dypt inn i sjela mi med tidenes glimt i øyet, og egget meg til å bli med inn i hennes verden og smelte sammen med den. Dette blir som sagt bare en metafor - jeg så jo bare bølgende linjer og buer i forskjellige lag og farger. Men følelsen av å oppleve dette - både under opplevelsen og etterpå - var og er så sterk at jeg ikke uten videre klarer å avfeie den som turefantasi (jeg ventet meg jo absolutt ikke noe sånt). Jeg ble rett og slett glad i dette nærværet, på en eller annen merkelig måte.

I ettertid føler jeg en sterk dragning - ikke som etter bruk av enkelte rusmidler, hvor jeg gjerne vil tilbake til en festlig opplevelse (og kanskje bort fra virkeligheten) - men til en verden det føles riktig å utforske videre. Om dette nærværet jeg opplevde var reelt eller kun kom fra meg selv (noe jeg har lettest for å tro) spiller egentlig liten rolle. Her er det mer å lære.
Meget interessant xtapo! Det er denne følelsen av nærvær, kjærlighet og eufori samt at "dette er riktig!" som går igjen hos mange. Opplevde dette selv i sterk sterk grad når jeg var omgitt av 5-6 skapninger i dette lysende og flytende universet som virker uendelig fylt med informasjon.
Sist endret av Sky; 5. mars 2009 kl. 22:45.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei!

Er det noen som har noen formening om forskjellene eller fortrinnene med Psychotria viridis og Mimosa hostilis i Ayahuasca? Vil Aya basert på den ene ift den andre virke forskjellig? Sånn bortsett fra at alt vil virke subjektivt osv..
Er det ikke mest n,n DMT i Viridis?
Mimosa Hostilis er generelt mer potent enn Psychotria Viridis. Effektene vil selvfølgelig være litt annerledes fra den ene til den andre, men jeg tror ikke det er svært merkbart. Psychotria Viridis derimot er vanligvis litt snillere mot magen enn det Mimosa Hostilis er. Uansett hvilken plante man velger å bruke vil man få, om brygget riktig og i effektive doser, stort sett de samme type spirituelle opplevelsene vil jeg tro.
Mimosa Hostilis inneholder dessuten endel 5-Meo-DMT i tillegg til N,N-DMT og DET farger opplevelsen, tro meg.
Ja nettopp.. Jeg har jo til nå vært en smule skeptisk til "5-Meo-DMT" delen utifra div rapporter her inne, men ser jo at det på et vis er en del av helheten i en sånn reise.

En annen ting..

Er det noen her inne som er eller var mer eller mindre ateister og har fått sitt syn utfordret eller styrket av Ayahuasca/DMT?

Mulig dette er noe vel personlig, men syns dette er et spennede aspekt ved dette molekylet..

Hux
For å si det slik: You will never be the same again... =)
Sitat av Vasall Vis innlegg
Mimosa Hostilis inneholder dessuten endel 5-Meo-DMT i tillegg til N,N-DMT og DET farger opplevelsen, tro meg.
Vis hele sitatet...
Har aldri lest om at Mimosa Hostilis innholder DET(N,N-diethyltryptamine), hvor får du det fra?
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Har aldri lest om at Mimosa Hostilis innholder DET(N,N-diethyltryptamine), hvor får du det fra?
Vis hele sitatet...
Hehe, Vasall mente kun at det inneholdt 5-MeO-DMT, ikke DET. Jeg kan prøve å omformulere han: Mimosa Hostilis inneholder dessuten 5-MeO-DMT i tillegg og DET farger opplevelsen (legg trykk på "det")
Sist endret av Sky; 21. april 2009 kl. 16:11.
Aha, så han mente ordet "det" og ikke stoffet "DET", men da forsto jeg det .
Sitat av Sky Vis innlegg
For å si det slik: You will never be the same again... =)
Vis hele sitatet...
Jau, det vil jeg tro stemmer Det er definitivt en av forventningene jeg har, og ser frem til det blir min tur
Jeg tror jeg går for en Ayahuasca først, og er sikker på det er noe som er bra for meg, og noe jeg faktisk har godt av, selv om jeg ikke fullt ut forstår opplevelsen av dette og konsekvensene.

En ting..

Det er jo slående hvor spennende og flott alle mulige tripprapporter og dokumentarer rundt om på nettet er, alle, selv mange av de som har vært dypt nede i "kjeller´n" på Aya/DMT virker å være glad for å ha opplevd det.

Jeg er vant til kritikk som motvekt i kontroversielle ting og tang, men har ikke funnet det av noen grad rundt Aya/DMT. Ikke på vitenskapelig nivå heller. om en som er mer eller mindre ateist og marxist så er jeg vant til at alle "sannheter" og teorier blir satt på prøve fra alle hold før den er akseptert og "vedtatt".

Konklusjonen for meg til nå er, at dette er et fantastisk molekyl som gir deg muligheten til å droppe inn i en annen dimensjon som føles virkeligere enn vår "normale" virkelighet. I denne dimensjonen finnes det selvstendig "liv" som vi muligens kan kommunisere med, og vi møter oss selv der og kan gjøre mye ift våre egne liv og tanker. Også tror jeg det er skikkelig fint der

Simple as that? ..neppe


Dette er bare så et ubeskrivelig spennede stoff eller hva jeg skal kalle det..

PS: Lurer på hvordan Ayahuasca vil fungere i en setting med mektige romsdalsfjell, eller merkelig lavanatur på Island(har bodd der...forøverig et land der 50% av hele befolkningen sier de oppriktig tror på alver)

Velvel..
Jeg er jo litt tradisjonell av meg og ville anbefalt deg å ta det i Sør Amerika sammen med en kvalifisert sjaman i en hellig seremoni for å dra mest nytte ut av det, i tillegg til at du har en person med livslang erfaring der til å passe på deg.

Så du nevnte at du er vant til at ting blir satt på prøve fra alle hold før det er akseptert, men det fungerer nok ikke med Aya. Som det sier seg selv er det umulig å måle noe av det som skjer i denne transen og det er deg alene som har denne opplevelsen. Det er svært subjektivt og antakelig svært personlig. Om livssynet ditt blir noe utfordret er fullt mulig, men du trenger ikke være religiøst anlagt for å ta nytte av slike opplevelser. Ayahuasca har en tendens til å gi personer akkurat det han/hun trenger på det punktet i livet deres det blir tatt =)
Sist endret av Sky; 23. april 2009 kl. 08:53.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Aha, så han mente ordet "det" og ikke stoffet "DET", men da forsto jeg det .
Vis hele sitatet...

Haha, der ser man hvor lett det er å feiltolke det andre har skrevet, just look at the Bible. Takk for oppklaring Sky

Huxley: Jeg var vel kanskje ikke ateist tidligere. Jeg hadde en fornemmelse av en altomfattende intelligens i universet før min første DMT opplevelse. Men når det gjelder det store spørsmålet, altså "Hva skjer når man dør?", har ting forandret seg betraktelig i den forstand at jeg tidligere hadde en verdensbilde av at når man dør er borte, altså ingenting er igjen av deg noe sted noen gang.

Ayahuasca og DMT har fortalt meg i ettertid at dette ikke stemmer
Det sies at Dmt utskilles i det øyeblikket du dør, og når du blir født.
La oss nå si at du klinisk dør da, Altså du blir knivstukket, og dør i ambulansen på vei til sykehuset, også 20 min etter du har vært død våkner du igjen, ved hjelp av medisinsk utstyr.
Kan det kalles en dmt tripp, det du opplever mens du er død?
Jeg har vært død/i koma i flere timer,
og selv om jeg ikke har prøvd DMT vil jeg si at det oppleves slik det her beskrives
Sitat av KingPill Vis innlegg
Det sies at Dmt utskilles i det øyeblikket du dør, og når du blir født.
La oss nå si at du klinisk dør da, Altså du blir knivstukket, og dør i ambulansen på vei til sykehuset, også 20 min etter du har vært død våkner du igjen, ved hjelp av medisinsk utstyr.
Kan det kalles en dmt tripp, det du opplever mens du er død?
Vis hele sitatet...
Det vil vel kalles en "nær-døden opplevelse", selv om man faktisk var klinisk død. De fleste som har en slik opplevelse rapporterer om typiske psykedeliske opplevelser.

Dette med at DMT (i psykoaktive mengder) produseres i kroppen under ekstremt "stress", som ved død og fødsel er ikke et faktum, men en teori. En veldig interessant og serdeles sannsynlig sådan, men fortsatt bare en teori.