Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1191
Hei!

Danskebåten med kompis i morra. Hadde vært najs å ha med seg et par kjeks

Ivrig edible-spiser her, men akkurat dette er nytt for meg. Vet de fine folka her inne noe om hva slags risiko man eventuelt løper? Kan det stå hunder som sniffer på oss mens vi går inn? Hva skjer om vi blir tatt? Holder de seg til å ta godsakene, eller kan det hende at vi blir nekta ombordstigning?

Kjeksen blir laga på kief btw, om det har noe å si. Og, dette kan jeg nada om, men om vi pakker det inn i aliminumsfolie og plastikkposer ganger hundre - hvor godt lukter egentlig hundene?

Ingen planer om å ta det med oss inn i Danmark, forresten. Er til forlystelse på båten, spiser opp sakene der

Takk for svar!
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Pleier ikke være hunder på vei inn på danskebåten fra norskesida men kan stå på norsk kai når båten kommer tilbake fra Danmark.

Bare pakk det i en matboks og lat som ikke no. Blir dere tatt blir dere tatt uansett men mest sannsynlig ikke. For å svare på spørsmålet ja hundene lukter det i aluminiumsfolie og hundre plastposer.
Hvorfor ikke bare spise rett før dere skal inn?

Jeg hadde laget meg skakkao i termos og tatt med den inn i båten hvis jeg ikke drakk den før ombordstigning. Vet ikke om hunder kan lukte noe der da.
Har møtt hund ved avreise med stena line.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ta med bønne baki kjeften og rør den opp i en yoghurt du har med eller kjøper om bord? Decarb først om du må og legg i plastfolie bak en jeksel.
Takk for svar, folkens!

Så da er det faktisk en risiko, da. Æsj, hm. Noen som har peiling på hva konsekvensene kan være? Nekta ombordstigning?

Hvis vi spiser før vi går på, varer det ikke kvelden ut/det blir vanskeligere å beregne mengden. Derfor helst spise om bord
Spis en jævla god mengde rett før du går på så varer det hele kvelden og morgenen etterpå! Men da må man ha toleranse/ være erfaren på hvor gæli det kan gå. Er ikke så fett å havne i angsthelvete som en stor dose edibles kan fremkalle. 0,5 med god bønne og du ser fortsatt skækk ut når du går av båten
Hmm, ja, blir kanskje det vi må gjøre. Men da blir nok ikke kompisen med, og det er jo kjipt. Lavere toleranse/erfaring på han - han er redd for å få i seg for mye.

Flere erfaringer på dette med å ta om bord? Én ting er risikoen for å bli tatt, men hva skjer om man blir tatt? Tar de stasjet, men vi kommer om bord, så overlever vi jo det. Tar de stasjet og jeg blir nekta, så skal jeg også overleve. Bestiller et backup-fly morgenen etter med avbestillingsforsikring, haha. Men om jeg blir hanka inn såpass av snuten at jeg ikke får tatt flyet dagen etterpå - da er vi over på uakseptabel risiko.

Men det er kanskje litt vel å se for seg at man blir pælma inn i over 12 timer for å bli tatt med toppen 1,5 gram på seg?
Kan varmt anbefales. Spiste en god hasjkake med storebroren min før vi gikk på DFDS til Køben. Kicka inn på perfekt timing til buffeten. Aldri hatt et sånt etegilde. Tror vi satt der steine og glade i 4 timer og fråtset til servitørens store ergelse og vår fornøyelse.
Høres altfor bra ut Litt det som er planen vår også. Nyte utsikten når vi forlater Drøbaksundet, etc.

Båten går om drøyt to timer - med mindre det tikker inn noen svar som skriker "NEI, DÅRLIG IDÉ!" innen da, så gir vi det et forsøk å ta med inn. Hadde vært så mye smudere.

Kommet det dårlig idé-svar, så får vi kverke før vi går på xD Takk for all hjelp!
Lykke til! Sleng gjerne inn en update når du er vel inne på båten og dere kaster loss. :-)
Dette gikk flott! Buffén var god, snart skal vi kjøre motorsykkel
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spis dem før dere går på båten – da er bevisene borte
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Spis dem før dere går på båten – da er bevisene borte
Vis hele sitatet...
Og så gjerne vask matboksen eller hva enn dere har det inni etterpå (hvis det lukter).
morkakespisende
Møtt hund ved ankomst--dette var DFDS og de var kun 2 tjenestemenn med én eneste døsig kjøter på innsiden av ankomsthallen. Jeg var god og parfymert etter turen men uten produkt på mitt vesen. Etter hendelsen fantaserte jeg om å smugle ting i stumpen men den er antageligvis for trang til typen avkastning jeg ser etter.