Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvis dere skulle velge
Hele menneskerasen forsvinner 44 57,89%
90% av alt dyre og planteliv 32 42,11%
Stemmegivere: 76. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  33 3103
Enten så dør hele jordens befolkning eller 90% alt dyre og planteliv?
Er du ikke så veldig glad i mennesker? Hvis 90% av dyr og planteliv dør så har ikke vi lenge igjen heller tror jeg.
Gloss's Avatar
Trådstarter
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Er du ikke så veldig glad i mennesker? Hvis 90% av dyr og planteliv dør så har ikke vi lenge igjen heller tror jeg.
Vis hele sitatet...
Nei, da hadde det ikke vært så veldig morsomt å overleve
Jorda er en kjempefin plass, det er menneskene som er problemet.
Jeg hadde ofret menneskene.
At dyrene og plantene forsvinner.

Hvis verden mister de artene, er det mindre sannsynlig at det legges til rette for at apene utvikler seg til jordens nye mennesker. Så da safer jeg planeten pluss jeg får credz for å redde menneskeheten, enn så lenge ihvertfall.
Sist endret av KrølleBølleBrur; 29. oktober 2023 kl. 22:17.
Skremmende få som velger menneskene! Vi er et jævla virus som burde vært utslettet for lenge sia
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
At dyrene og plantene forsvinner.

Hvis verden mister de artene, er det mindre sannsynlig at det legges til rette for at apene utvikler seg til jordens nye mennesker. Så da safer jeg planeten pluss jeg får credz for å redde menneskeheten, enn så lenge ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Er menneskeheten egentlig verd å redde..?
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Er menneskeheten egentlig verd å redde..?
Vis hele sitatet...
Ja, takket være freakforum
Er litt forvirra av KPIene her. Hvordan skiller du dyr fra mennesker?
Satt på spissen; vil heller at alt og alle skal dø enn at jeg skal dø :x
Vel, vi (menneskene altså) arbeider allerede hardt for å drepe alt av dyre-, insekt- og planteliv som noensinne passerer i nærheten av all plasten vi lager, så jeg tror at sikkert kommer til å klare å ikke bare ta knekken på menneskeheten, men også mesteparten av alt annet levende innen forholdsvis kort tid. Vi er flinke til slikt.

Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Er litt forvirra av KPIene her. Hvordan skiller du dyr fra mennesker?
Vis hele sitatet...
Dyr har ikke religion. Bare mennesker er korka nok til å tro på usynlige vesener og la de bestemme hvordan vi skal oppføre oss.
Sist endret av meitemark; 31. oktober 2023 kl. 17:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
morkakespisende
Sitat av meitemark Vis innlegg
Dyr har ikke religion. Bare mennesker er korka nok til å tro på usynlige vesener og la de bestemme hvordan vi skal oppføre oss.
Vis hele sitatet...
Skillet mellom dyr og mennesker er interessant. Noen vil si skillet mellom Gud og "vanlige" vesener er like interessant. Det er jo en viss mulighet for at "Gud" er like synlig som alt annet--dog veldig forskjellig fra hvitskjegget skikkelse flyvende på sky.

Sitat av 420master Vis innlegg
Skremmende få som velger menneskene! Vi er et jævla virus som burde vært utslettet for lenge sia
Vis hele sitatet...
Mye mer skremmende med en holdning som dette. Du ser på menneskets død som en god ting? Hypotetisk sett, hvorfor begynner du ikke med å drepe deg selv hvis menneskets død er en god ting?

Helt sinnsykt å lese om folk som ønsker at menneskeheten "Burde vært utslettet". Er Stalin og Hitler helter for deg eller?
Sist endret av En deling; 31. oktober 2023 kl. 18:17.
Sitat av En deling Vis innlegg
Mye mer skremmende med en holdning som dette. Du ser på menneskets død som en god ting? Hypotetisk sett, hvorfor begynner du ikke med å drepe deg selv hvis menneskets død er en god ting?

Helt sinnsykt å lese om folk som ønsker at menneskeheten "Burde vært utslettet". Er Stalin og Hitler helter for deg eller?
Vis hele sitatet...

Å drepe seg selv er langt ifra det samme som å utslette hele menneskeheten og også langt ifra noe som har med Hitler eller Stalin å gjøre. Hvorfor dra inn de i det hele tatt når de ikke har noe med saken å gjøre?
Mennesker gjør ikke annet enn å ødelegge, drepe og utrydde alle andre arter på planeten, fortell meg gjerne om ett dyr som gjør det samme.
Sitat av Bjarnebetjent Vis innlegg
Mennesker gjør ikke annet enn å ødelegge, drepe og utrydde alle andre arter på planeten, fortell meg gjerne om ett dyr som gjør det samme.
Vis hele sitatet...
Dette er et fryktelig naivt perspektiv på menneskeheten. Vil du hevde at feks husdyr har det langt verre nå enn de gjorde før mennesker? Hvor en hver skade dyret gikk gjennom fører til en langsom død hvor dyret blir spist levende av andre dyr?

Vi tilbyr dyr medisiner og helsetjenester, og sørger for å forvalte sunne bestander av de dyreartene vi har. Før mennesker var det ingen som sørget for at arter ikke døde ut. Mennesket har ført til at mange dyr har blitt utryddet og fortsetter å bli utryddet, men det betyr ikke at mennesker utelukkende er av negativ påvirkning på jorden. Det betyr heller ikke at å drepe alle mennesker er en slags magisk løsning på at dyr skal leve i et slags menneskefritt utopi.

Tror dere undervurderer hvor jævlig brutal naturen er. Mennesker forsøker i hvert fall å ta livet av dyr så etisk som vi klarer, og forsøker å gi de fleste dyr et veldig godt liv. I naturen spiser gjerne rovdyr byttet sitt sakte, mens det enda lever. Å bli drept av et menneske er nesten alltid bedre enn å bli drept av naturen.

For å ta et tankeeksperiment: Si at vi fjernet mennesker fra Norge i dag. Ulvene og bjørnene øker ubegrenset i antall, og dreper og spiser feks sauer sakte, med uutholdelig smerte. Hvis de ikke blir spist, dør de en sakte død av alderdom og sykdom, med en kropp som råtner bort og blir spist levende av larver uten mulighet til å slutte å leve og oppleve smerte. Er dette en foretrukket løsning for deg?
Sist endret av En deling; 31. oktober 2023 kl. 19:17.
Naturen er brutal ja, men den har nå holdt seg gående i mange millioner år før menneske kom til og begynte å ødelegge natur som igjen utrydder både dyr og planter som har og er viktige for planeten.
Som du sier, naturen er brutal, så hvorfor bry seg om hvordan det faktisk virkelig er? Greit du går rundt med skylapper og tror at dyr drept av mennesker er bedre enn dyr drept av dyr, men da er du samtidig veldig blind for hvor brutale mennesker er.
Sitat av Bjarnebetjent Vis innlegg
Greit du går rundt med skylapper og tror at dyr drept av mennesker er bedre enn dyr drept av dyr, men da er du samtidig veldig blind for hvor brutale mennesker er.
Vis hele sitatet...
Jeg påpekte jo klart og tydelig at "Mennesket har ført til at mange dyr har blitt utryddet og fortsetter å bli utryddet, men det betyr ikke at mennesker utelukkende er av negativ påvirkning på jorden."

Tror det er du som har skylapper på om du tror dyr havner i en form for utopisk bambiverden om mennesket dør ut.
For meg er ikke det noe å lure på. Tenk litt større på spørsmålet. Tenk om det faktisk er slik at menneskers evne til å tenke logiskt er så unikt, at det er kun oss, i hele melkeveien, for ikke å si hele universet som har denne evnen. Dette er den ene muligheten for å spre liv i et helt univers. Dyr eller aliens former for dyr/liv på andre planeter kan vi sikkert finne.
Dyrene må gå, og jeg tenker at det er jo fortsatt mange arter om vi får beholde 10%
Jeg stemmer på at vi får beholde grisen i hvert fall, alt blir bedre med bacon.
Gloss's Avatar
Trådstarter
Dyr og natur har en egenverdi jeg ønsker fortsetter uten mennesket
Sitat av Gloss Vis innlegg
Dyr og natur har en egenverdi jeg ønsker fortsetter uten mennesket
Vis hele sitatet...
Hva med potensialet til mennesket? Tror du vi er ferdig utviklet nå og bør avvikles, i stedet for å se hvordan dette går?
Gloss's Avatar
Trådstarter
Potensiale til hva da? Nei, jeg tro ikke det blir bedre for hverken mennesker eller dyr
Befolknings reduksjon hadde kanskje vært det beste
Spørsmålet Hele menneskerasen forsvinner eller 90% av alt dyre og planteliv
har kanskje en verdi som et tanke eksperiment, men i praksis hadde man ikke trengt et slikt valg.
Folk gir ikke stemmen sin til at de selv bør avlives, heller ikke de som har ofret seg for dyr og planter i denne tråden.
Gloss's Avatar
Trådstarter
[quote=
Tror dere undervurderer hvor jævlig brutal naturen er. Mennesker forsøker i hvert fall å ta livet av dyr så etisk som vi klarer, og forsøker å gi de fleste dyr et veldig godt liv. I naturen spiser gjerne rovdyr byttet sitt sakte, mens det enda lever. Å bli drept av et menneske er nesten alltid bedre enn å bli drept av naturen.
[/QUOTE]

https://www.nrk.no/trondelag/1500-gr...yra-1.16617860

Jeg tror faktisk jeg heller ville blitt spist levende, og nå er det jo langt ifra alle rovdyr som tar liv på den måten
Sitat av Gloss Vis innlegg
Potensiale til hva da? Nei, jeg tro ikke det blir bedre for hverken mennesker eller dyr
Befolknings reduksjon hadde kanskje vært det beste
Vis hele sitatet...
Nei, det er jo uvisst hva potensialet er. Men det finnes jo uten tvil mye godt i mennesket. Det ser kanskje ikke så bra ut nå, men det kan gå bra også.

Det er klart om du marinerer deg i nyheter og propaganda så skjønner jeg at du ser mørkt på det.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Er du ikke så veldig glad i mennesker? Hvis 90% av dyr og planteliv dør så har ikke vi lenge igjen heller tror jeg.
Vis hele sitatet...
hadde jorda overlevd fint om vi forsvant *poff*
mtp. atomkraftverk, ting i fart, branner osv.

eller ville mange % av plantene tatt kvelden da også? :P

Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Nei, det er jo uvisst hva potensialet er. Men det finnes jo uten tvil mye godt i mennesket. Det ser kanskje ikke så bra ut nå, men det kan gå bra også.

Det er klart om du marinerer deg i nyheter og propaganda så skjønner jeg at du ser mørkt på det.
Vis hele sitatet...
jeg har troa på at fremtiden kan føre alle mennesker nærmere hverandre.

mindre forskjeller, folk tar kollektiv transport til andre siden av jorda på en time.
mye drit som skjer i verden er klart, men jeg ser også mye samarbeid.
å det er en positiv ting, om det går riktig vei

tror dette kommer til å bli kjempebra etter hvert faktisk, å det mener jeg
Sist endret av Nøddy; 1. november 2023 kl. 00:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg kan rett å slett ikke ta et valg for det blir litt som "hvis griser kunne fly". Om mennesket eller 90% av dyr og planter overlever er jo helt uvesentlig.

Er arten vår viktig? Absolutt ikke, omså det skulle vise seg at vi er de eneste selvbevisste vesener i universet, hva så? Til hvilken lengde og mål skulle det ha?

Jeg syns det er befriende å tenke på at det ikke fins noen måte å komme oss til en ny beboelig planet. Jeg syns det er befriende å tenke på at våre dager har en holdbarhetsdato.

Sola vil slukke, og det er ingen vei utenom. Og det beste av alt, det spiller ingen rolle. Vi og alt er uten en mening eller mål. Denne prosessen har mest sannsynlig skjedd før og vil repetere seg igjen.

Hele universets opprinnelse og slutt er som et enkelt ut og innpust, hvem er vi, som skal holde planeten kunstig i livet for enhver pris. Kanskje planeten gleder seg til å dø.

Jeg vet i alle fall at en av de tingene som gjør at jeg klemmer kidsa mine ekstra hardt om kvelden er min viten om at jeg, og dem, en dag skal bli borte. Det som gir livet mening er døden.

Sitat av En deling Vis innlegg
Jeg påpekte jo klart og tydelig at "Mennesket har ført til at mange dyr har blitt utryddet og fortsetter å bli utryddet, men det betyr ikke at mennesker utelukkende er av negativ påvirkning på jorden."

Tror det er du som har skylapper på om du tror dyr havner i en form for utopisk bambiverden om mennesket dør ut.
Vis hele sitatet...
Jeg tenker at du glemmer ønske om liv over død, alle celler, uavhengig av nervesystem har en innebygd genetisk kode om at liv er foretrukket over død, at du og meg kan tenke over det eller føle smerte blir cherrypicking for å føle oss bedre.

Alle celler, spesielt de enkle og ukompliserte "føler" det nok sterkere enn oss fordi de kan ikke døyve det med farmen sesong 193. Hvor mange "liv" tror du at de tar hver gang du dusjer, klør deg på armen eller spasserer i bar overkropp?

Hvorfor er våre liv så sykt spesielle? Jeg tror faktisk ikke at det er en forskjell, vel utenom det faktumet at vi kan tenke over det.
Sist endret av Kloakk; 1. november 2023 kl. 02:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hadde det derimot stått mellom å gi 10% av hele verdens menneskebarn til romvesener som vil utsette de for ting mye verre enn døden, i over 100.000 år (kan ikke dø av alderdom) eller å gå til krig som med 99.999999% sannsynlighet vil ende med utryddelsen av menneskene.. jeg stemmer da for utryddelse. Visst å basere vår overlevelse på dette, da vil vi ikke fortjene å overleve, men heller dø i en stor supernova. Noe som også vil utslette alle spor etter at menneskeheten noen gang ville ha eksistert.
Sist endret av einsteindragon; 1. november 2023 kl. 08:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Nei, det er jo uvisst hva potensialet er. Men det finnes jo uten tvil mye godt i mennesket. Det ser kanskje ikke så bra ut nå, men det kan gå bra også.

Det er klart om du marinerer deg i nyheter og propaganda så skjønner jeg at du ser mørkt på det.
Vis hele sitatet...
Ja, f faen nå er det mye dritt https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...yster-sjokkert
https://www.nrk.no/norge/plutselig-d...sle-1.16601145

men jeg er heldigvis flink til å slå av innimellom og reflektere selv

Og som Vindaloo minte oss på er det jo bare et teoretisk dilemma, og egentlig ikke feil å mene det ene eller andre, men jeg syntes det ihvertfall hadde vært trist å levd et sted uten natur eller dyr. Da hadde mye som gir mening for meg også forsvunnet
Sist endret av Gloss; 1. november 2023 kl. 10:00.
Sitat av En deling Vis innlegg
Mye mer skremmende med en holdning som dette. Du ser på menneskets død som en god ting? Hypotetisk sett, hvorfor begynner du ikke med å drepe deg selv hvis menneskets død er en god ting?

Helt sinnsykt å lese om folk som ønsker at menneskeheten "Burde vært utslettet". Er Stalin og Hitler helter for deg eller?
Vis hele sitatet...
De er jo kongene av virus, de burde gått foran med et godt eksempel for alle andre! Jeg snakker ikke om mennesker jeg ikke liker, jeg snakker om mennesker. Mennesket i dag er på vei til å bli en gjeng med bortskjemte idioter og med så mye krig, faenskap og annen forurensing så kan du ikke mene at det vi driver med i dag er en bra ting?
Sitat av 420master Vis innlegg
De er jo kongene av virus, de burde gått foran med et godt eksempel for alle andre! Jeg snakker ikke om mennesker jeg ikke liker, jeg snakker om mennesker. Mennesket i dag er på vei til å bli en gjeng med bortskjemte idioter og med så mye krig, faenskap og annen forurensing så kan du ikke mene at det vi driver med i dag er en bra ting?
Vis hele sitatet...
Gått foran som et godt eksempel for hvem, dyrene? Og hvorfor omtaler du menneskene som «de», er du ikke en av dem selv?

Jo da, vi gjør mye bra. Man må bare legge merke til det. Har du sett rundt deg på noen av de fantastiske tingene vi har laget og funnet opp? Ja, vi søpler til og lager en del rot for oss selv og naturen forøvrig, men her er det nok ikke mannen i gata som er verst. Folk flest er ikke så ille.
Det er over og ut for planteliv om 600-800 millioner år (karbonat-silikat geokjemisk syklus). Max 1 milliard år.

Per i dag er vi eneste art som faktisk kan bosette seg på andre planeter. Vi er altså artenes eneste redning, men også den største trusselen.

Kake og spising av kake, ser ut som du må spise den for å ha den.
Sitat av supercali Vis innlegg
Det er over og ut for planteliv om 600-800 millioner år (karbonat-silikat geokjemisk syklus). Max 1 milliard år.

Per i dag er vi eneste art som faktisk kan bosette seg på andre planeter. Vi er altså artenes eneste redning, men også den største trusselen.
Vis hele sitatet...
Potensielt.

Dersom menneskene rævkjører jorda nå så vil fortsatt mange dyrearter og insekter overleve, kontra majoriteten av menneskene.

Jeg tror vi som mennesker er mer opptatt av å føre krig og skape elendighet istedet for å samles for å utvikle oss teknologisk.
Sist endret av IneartheDx; 2. november 2023 kl. 17:27.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Gått foran som et godt eksempel for hvem, dyrene? Og hvorfor omtaler du menneskene som «de», er du ikke en av dem selv?

Jo da, vi gjør mye bra. Man må bare legge merke til det. Har du sett rundt deg på noen av de fantastiske tingene vi har laget og funnet opp? Ja, vi søpler til og lager en del rot for oss selv og naturen forøvrig, men her er det nok ikke mannen i gata som er verst. Folk flest er ikke så ille.
Vis hele sitatet...
Jeg sa de når jeg fikk spørsmål om Hitler og Stalin var mine rollemodeller. Henviste derfor til Hitler og Stalin. Nei, noen FÅ har gjort noe bra i verden. Resten av oss er en gjeng med råtne søplebøtter. Men hva skal man med de når alle andre er tatt av dage?