Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2908
Hei, skal sende en pakke med helthjem i natt og hele ordningen virker jo tilsynelatende genial.

Noia-delen av meg lurer allikevel på en ting: helthjem presiserer at pakken må ligge utenfor døren før kl 23.00. Jeg chattet med kundeservice og spurte om det er innafor fristen at jeg da legger pakken klar kl 22.55, noe hun bekreftet. Jeg bor i en noe belastet bygård og ønsker selvfølgelig ikke at pakken skal ligge ute i fellesarealene lengre enn nødvendig- så jeg ble glad for svaret jeg fikk

Klokken 18 får jeg en e-post hvor fra helthjem med ordlyden: "Husk å legge ut pakken din, vi kommer snart og henter den" .
Da våknet noia-delen av meg igjen
I tillegg sto det også i mailen at jeg måtte huske å legge ut pakken før kl 23.00, så jeg skjønner jo på et rasjonelt plan at dette bare er min egen irrasjonelle frykt.

Om jeg har noen konkrete spørsmål til dere: tja, jeg ønsker vel bare bekreftelser på at det holder helt fint at jeg legger pakken på dørmatten ti på elleve og at det har funket fint for andre her inne😄 Jeg søker bekreftelse, rett og slett.

Av alle utfordringer og problemer jeg jobber ganske hardt med å få orden på sånn ellers i hverdagen, er det altså dette som opptar meg mest en regntung onsdagskveld i februar. Små problemer er også problemer😛
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
At den skal være hentet før kl 23 betyr jo ikke at den blir hentet nøyaktig da. Er vel hva budet har tid til?
Sitat av folablakken Vis innlegg
Hei, skal sende en pakke med helthjem i natt og hele ordningen virker jo tilsynelatende genial.

Noia-delen av meg lurer allikevel på en ting: helthjem presiserer at pakken må ligge utenfor døren før kl 23.00. Jeg chattet med kundeservice og spurte om det er innafor fristen at jeg da legger pakken klar kl 22.55, noe hun bekreftet. Jeg bor i en noe belastet bygård og ønsker selvfølgelig ikke at pakken skal ligge ute i fellesarealene lengre enn nødvendig- så jeg ble glad for svaret jeg fikk

Klokken 18 får jeg en e-post hvor fra helthjem med ordlyden: "Husk å legge ut pakken din, vi kommer snart og henter den" .
Da våknet noia-delen av meg igjen
I tillegg sto det også i mailen at jeg måtte huske å legge ut pakken før kl 23.00, så jeg skjønner jo på et rasjonelt plan at dette bare er min egen irrasjonelle frykt.

Om jeg har noen konkrete spørsmål til dere: tja, jeg ønsker vel bare bekreftelser på at det holder helt fint at jeg legger pakken på dørmatten ti på elleve og at det har funket fint for andre her inne�� Jeg søker bekreftelse, rett og slett.

Av alle utfordringer og problemer jeg jobber ganske hardt med å få orden på sånn ellers i hverdagen, er det altså dette som opptar meg mest en regntung onsdagskveld i februar. Små problemer er også problemer��
Vis hele sitatet...
Det du har fått er automatiske meldinger slik at du ikke glemmer legge ut pakken før 23:00. Dem kommer ikke før 23:00 men av og til timer etterpå.

Men du kan jo ta fram solstolen og sette deg utenfor døren 22:55 og vente på dem om du er så redd for pakken . Ikke glem selfie med postmannen at han har fått pakken da tilfelle noe skjer under sendingen.
Sist endret av DevNullzen; 22. februar 2023 kl. 21:58.
Har ikke de sånn app som viser hvor sjåfissen er hen? De har hvertfall det når de leverer tenkte de har det når de henter også?
Nei, det var det første jeg tenkte også og som gjorde meg litt forvirret. Men ut ifra hva de skriver på hjemmesiden sin fremstår sånn at kl 23 er det TIDLIGSTE budet kan hente pakken. Antakeligvis blir ikke pakken hentet før en gang mye senere i natt, fordi dette er bud som opprinnelig jobbet med levering av aviser og andre ting som har morgen levering.
I omtrent annenhver avsnitt helthjem skriver om praksisen sin så står at man må huske å legge pakken klar FØR kl 23, men de skriver aldri "før senest kl 23". Så det skaper også tvil hos meg
Allikevel: hvorfor i all verden presiserer de hele tiden at pakken må ligge klar før kl 23, dersom de henter den på kvelden når de har tid? Det gir jo heller ingen mening. Da måtte de i tilfelle operert med et annet tidspunkt enn kl 23.
Jeg synes forøvrig det er litt morsomt at du også ble litt i tvil, det betyr jo at helthjem kunne vært flinkere til å formulere seg overfor kundene sine.
Får snart legge ut pakken, vel!��

Sitat av DevNullzen Vis innlegg
Det du har fått er automatiske meldinger slik at du ikke glemmer legge ut pakken før 23:00. Dem kommer ikke før 23:00 men av og til timer etterpå.

Men du kan jo ta fram solstolen og sette deg utenfor døren 22:55 og vente på dem om du er så redd for pakken . Ikke glem selfie med postmannen at han har fått pakken da tilfelle noe skjer under sendingen.
Vis hele sitatet...

Det er det jeg egentlig vet at jeg har fått også, standardmeldinger sånn at man ikke skal glemme.
Ja, får rigge meg til i utenfor døren i natt med en flaske whisky og noen varer fra gateapoteket. Det kan bli en herleg natt altså
Selfien med postmannen blir legendarisk!

Sitat av Dough Vis innlegg
Har ikke de sånn app som viser hvor sjåfissen er hen? De har hvertfall det når de leverer tenkte de har det når de henter også?
Vis hele sitatet...
Har sjekket, de har dessverre ingen sånn oversikt på henting. (i alle fall ikke i denne casen)
Sist endret av folablakken; 22. februar 2023 kl. 22:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av folablakken Vis innlegg
Hei, skal sende en pakke med helthjem i natt og hele ordningen virker jo tilsynelatende genial.
Vis hele sitatet...
Atdetvar?

Vet du hva som er genialt? POSTEN. En ordentlig bedrift som tar det de holder på med i det minste litt seriøst. Å hive ifra seg verdisaker utafor døra for å håpe at det blir plukka opp er ikke genialt, det er dust.

De gangene jeg har fått levert ting med Helthjem er det slengt ned i søla under/ved døra mi i stedet for postkassa som er en halv jævla meter unna. Det var og en hel måned hvor avisa til jobben lå nedsnødd og gjennomvåt alle slags merkelige steder som ikke var postkassa. Det firmaet der må gjerne gå konkurs i morgen for min del.

Edit: ja, du skulle faen ikke tro det, men vi har fått enda en aktør på markedet som får Postnord til å virke som en fryd
Sist endret av BomberMan; 23. februar 2023 kl. 00:17.
Postnord er en fryd,lest mye historier så trodde de sugde men brukt de i 2-3år no å ailt kommer veldig fort så legger de pakken på trappen og sender sms når de har fått den når den er på vei å når den ligger på trappa
Sitat av Rognkjeksa Vis innlegg
Postnord er en fryd,lest mye historier så trodde de sugde men brukt de i 2-3år no å ailt kommer veldig fort så legger de pakken på trappen og sender sms når de har fått den når den er på vei å når den ligger på trappa
Vis hele sitatet...
De er flinke helt til de roter. Da blir det ett helvete og kundeservice der er umulige og vet aldri noe som helst.
Helthjem ville jeg styrt unna. Du skal putte det du sender i postkassa innen 23:00, men det kan godt være det ikke blir hentet før utpå dagen neste dag.

Og leveringen deres er enda verre enn hentingen. Har fått bøker levert som har ligget i snøen 1 meter fra inngangspartiet (som har tak). Helt ubrukelige greier.
Det er vanlig at budene i helt hjem stjeler pakker og kvitterer for at de har levert, og når du etterlyser pakken får du beskjed om at den må være stjålet fra døra/postkassa og at de ikke vil erstatte.
Sitat av Montezuma Vis innlegg
Det er vanlig at budene i helt hjem stjeler pakker og kvitterer for at de har levert, og når du etterlyser pakken får du beskjed om at den må være stjålet fra døra/postkassa og at de ikke vil erstatte.
Vis hele sitatet...
Hvis det skjer ofte, bør jo avsender slutte å bruke det firmaet. For det er jo de som må erestatte varen.
Her kommer budet og henter i 0330 tiden, men helthjem kan også bare leveres på det nesmeste butikk som bruker postnord.
Det holder i massevis å legge ut kl 22.59. Budet kommer ikke før i 03-05 tida så personlig leverer jeg heller pakken i butikk for sending (og når jeg skal motta pakke) så ikke en nabo tar pakka på vei hjem fra pub'en.
Hentetidspunkt (og leveringstidspunkt) kommer helt ann på ruten. I Bergen begynner de i sør (Flesland) rett etter 23:00 og jobber seg imot basen sin i Åsane. Selv med samme adresse i over ti år så varierer min adresse på henting og levering med opptil en time (03:30-04:40 lokal tid), og jeg er kun 10 min i direkte kjøring fra Flesland. Du vil se selv hva din adresse ligger på når du har ørten eposter som sier at pakken er hentet/levert, men det er ikke noe noen kan gjette for deg nøyaktig (selv hvis du bor der budet starter runden sin).
Hvordan endte dette dramaet?
Har sendt pakker med HeltHjem kanskje 200-300 ganger, jeg har lagt ut pakkene mine så sent som 03:30 om jeg har glemt det. Budet kom ca. 5 tiden hver eneste gang her jeg bor, har sett bilen flere ganger. Jeg bor et sted der jeg hadde blitt oppriktig sjokkert om den ble stjålet, men hadde nok vurdert to ganger om jeg hadde brukt HeltHjem i din situasjon. Pakken vil nok bli liggende i minst noen timer (vanligvis) før noen plukker den opp, så du får gjøre en risk-reward vurdering i ditt tilfelle. Du har forsikring opp til 2.500kr. Den har jeg brukt en gang tidligere og gikk egentlig veldig greit. Fikk summen jeg hadde solgt varen for tilbakebetalt av HeltHjem, tok ikke mer enn en uke om jeg ikke husker helt feil.

Også verdt å nevne er at om du ikke har lagt ut pakken når budet kommer så får du mulighet til å bestille opphenting en senere dato, uten ekstra kostnad.
Sist endret av Emilher1; 24. februar 2023 kl. 17:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Forskjellen på første og alle andre hentinger er ingen påminnelser slik du får mange av på første forsøk. Etter 7 virkedager (selv om Finn vilkårene kun kaller det "7 dager" så vil handelen automatisk bli kansellert og kjøper får tilbake pengene av Adyen (som Finn.no og mange andre bruker i Norge for betalingsløsning)