Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 916
Hei!

Jeg har en defekt PS3. Problemet med den er følgende:

Den kommer på og fungerer helt fint men når jeg setter inn CD plate så loader den bare.. Loading tegnet står bare i hjørnet uten at det skjer noe annet.

Så jeg lurer på hva som kan være gale ? Er det laseren kanskje ? Hvor mye koster det å reparere ? Hvor kan det fikses ?

PS: har ikkje garanti.

Håper noen vet hva det kan være, fikk vite at det også kunne være støv, men mest sannsynlig så var det laseren som hadde gått ?!

Takk på forhånd! - Håper jeg postet på riktig plass nå!
Hvorfor har du ikke garanti?
Har du prøvd med en annen spill plate? event. Dvd?
Hvilke versjon.?
Trådstarter
Pga det står på min stefar, og han har jeg veldig lite kontakt med..

Har prøvd 11 plater og dvd'r ink. bluray filmer. Får opp samme problem. Loader bare uten at det skjer noe annet enn det.

Er 40GB versionen.
Har ikke PS3 et års garanti?
5 års reklamasjon. begynner å bli ett velkjent problem at dvd/blue ray drevet tar kveld på ps3 , og det går på reklamasjon.
Spiller liten og ingen rolle hvem ps3en står på. Du går dit den er kjøpt å leverer den inn, event. kontakter sony norge.
Sist endret av The_WEB_KILLER; 11. april 2009 kl. 21:12.
Trådstarter
Selvom ikkje garantien står på meg og ikkje har den her? så kan jeg levere den inn på reklamasjon?
japp. blir som om du har fått den i gave..... om du i tillegg vet hvor den er kjøpt og har muligheten å levere den inn der så hadde det nok vært kjappest, dem har som regel kvitteringer og slik på data. (regner med du vet navnet på stefarn din )
Trådstarter
Hva koster det da? ca
Reklamasjon er GRATIS. men du må nok belage deg på 1-3 mnd uten ps3 før den kommer tilbake.
21 54 47 47 elller 815 50 970 er nummret til nordisk film, er vel dem som har ansvaret for ps3 i norge om jeg ikke husker helt feil.
Er du lur så tar du ut Hdden før du sender den inn slik at du ikke mister all savingene osv. står forresten at det er anbefalt å gjøre det i manualen om man må sende inn ps3en til rep.
Sist endret av The_WEB_KILLER; 11. april 2009 kl. 21:22.
flere med 40gb har opplevd problemer med leseren, så det er nokk den som er gåen^^ du kan sende den rett inn til sony hvis jeg ikke tar feil å få garanti derfra^^ dette er selfølgelig helt gratis.
Stemmer stemmer. Hadde akkurat det samme problemet som deg, gikk til EB Games(kjøpte den der) og leverte konsollen. De tok den inn og hadde den i runt 3-4 uker(ved juletider i fjord) før den kom tilbake i fungerende stand.
Trådstarter
Tusen takk for all tilbakemelding! - Siden jeg selv har slettet all saving så spiller det ingen rolle om det forvsinner noe fra PS3..

Håper dette fungerer.. Nå ble jeg glad hehe!
du kan også prøve å få ut støv og sette inn et plate før du gjør det.... det du må gjøre er å slå av ps3en med knappen bak så holder du inne eject knappen (den man trykker når man skal ta ut cden ) og venter til du hører 2-3 pip så slipper du eject knappen og da vil den rense automatisk
Trådstarter
Nice, det viste jeg ikke! Skal prøves det også!