Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3859
Jeg har noen venniner som holder på med en russe bil, men er det mulig i bruke vanlige høytalere i den? Eventuelt elementene hvis det ikke går?
Tipper jeg kunne funnet det i google men sitter på ei øy uten nett så tror det er litt knotete og drive og google med telefonen med dekningen som er her så ikke bli sur om det dukker opp svar i google ganske så tidlig om dere søker
Dette burde vel fungere dersom en har omformere?
Jeg mener, skal dere bare ha et "vanlig" annlegg, med høytalere, forsterkere etc inn i en buss? Burde ikke dette la seg gjøre dersom det går an med en omformer, som kan gjøre 12v? Eller hva en slags strøm en har i biler/busser, om til vanlig "strøm" som en har i huset? 220?

ChrisMafak, han er vel på nett med mobilen ser det ut som, men han ville ikke google da nettet var ustabilt, å dermed enklere å poste her :P
dem har jo syke forsterkere og en 1x2 m aggregat på hengeren.. strømkabelen inn til bussen er jo like tykk som håndleddet... bygg basskasse-vegg med 6 10 tommere, pluss 4-6 høytalere... det hadde vi, konge lyd fra 2 1000w forsterkere... hadde spons på det da, så fikk phinics gold (eller hvordan det skrives), de forsterkerne er syke, koster 6k stk da jeg var russ...
Hei
Vanlige "stuehøytalere" til bruk på en bilforsterker, går fint. Men ofte er "stuehøytalere" konstruert for 6-8 ohm, og bilforsterkere kontruert for 2-4 ohm. Det vil si at det ikke vil bli like stor "trøkk" med stuehøytalere på en bilforsterker, i forhold til en bilforsterker med bilhøytalere.
Jeg tror det var dette spørsmålet dreide seg om? Uansett, Good Luck.

Bananer
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Fordi om effekten i en bilforsterker er oppgitt i 2ohm, er det ikke noe problem å drive hifi-høyttalere med den. Motstandskurven i en høyttaler er jo uansett ikke flat og vil alltid variere.

Konklusjon: Ja, det går helt fint.
Takker for raskt svar
Sitter på telefonen ja
Nå er det ikke snakk om noe syke greier her det er 2stk som er mellom 25-50watt tror jeg pr. Høytaler, hvis jeg ikke tuller noe fælt nå:s? og der er bare snakk om 2stk og muligens et bass element må det omformes da også? Sånn meningen er og koble de rett inn i cd spiller eller gjenom en sånn boks jeg ikke husker navnet på
Hvis det må omformes hvor mye vil dere tippe prisen vil ligge på for utstyret og gjøre det med?
Nå har ikke jeg noe med instalasjonen og gjøre det er bare at de kan låne det hos meg hvis de kan bruke det
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Ah, du har tenkt å koble den direkte i spilleren? Slike spillere er kraftig undermotorisert så du kan forvente dårlig lyd og mye forvregning, men lyd vil du nok få.

Og koble sub/bass-element direkte i spilleren kan du bare glemme, det vil ikke fungere bra i det hele tatt.

Vil heller anbefale dere å legge noen lapper i ett par ok treveis-høyttalere, koster ikke all verden.