Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 4975
Trådstarter
15 2
Sitat av citha Vis innlegg
Liker godt at du først beklager, før du slenger ut rasstapp. Burde kanskje bytta plass på dem?

Et tips om du synes periodisk fasting og lavkarbo er kjerring; bare gjør det motsatte! Ha på vekking hver tredje/fjerde time på natta, og spis bare karbo. Du får fitte slengt etter deg på nullkommaniks
Vis hele sitatet...
Nå skal det faktisk sies og det tror jeg dere alle skjønte..at jeg trodde det var to forskjellige personer som hadde skrevet det. Visste ikke det var samma person

Sitat av Brekker Vis innlegg
Kjørt mye taco-kjøttdeig, ris og løk/mais (bruker bbq-saus istedenfor vann med krydderet).

Steker gjerne opp to-tre pakker med kjøttdeig mens jeg samtidig koker ris. Blir ferdig rundt samtidig også har jeg mange måltider for en stund. Hvis du kaster ned på med kjøttdeig og ris så er det ganske mettende. Kan også legge til mer dressing/saus etc for smak, bare ikke velg en kalorijævel som defeater hele poenget med måltidet.

Når det er sagt så synes jeg du begynner på helt feil ende av spørsmålet. Om du klarer å finne den "magiske" retten som hjelper deg slanke deg kjapt så er jo det fint. Hva skal du gjøre når du blir lei av den retten og begynner med kebaben og brusen din igjen? Sprette opp i vekt også finne ny mat som funker igjen?

Prøv å endre grunnen til å at du går opp i vekt. Du har usunne matvaner som kommer alltid til å ta deg igjen uansett diett. Voksne menn sitter ofte med kaloriforbrenning på 2 000 - 2 500 kcal om dagen. Spiser du god mat (generelt hjemmelaget, utemat fokuserer på ren smak, ikke sunnhet som regel), så kommer du jævlig langt med metthet på 2,5k kcal. Men det hjelper cirka null om hver gang du møter et personlig tap med mat så løper du rett til kebab sjappa di.

Og vær så snill sjekk attituden litt da, fleste folk prøvde å hjelpe deg her, men så snur jo alle kjapt rundt når du namecaller alle fordi egoet ditt var såret. Jeez.
Vis hele sitatet...
Takker for tipset. Jeg leter ikke etter en spesifikk magisk rett jeg skal ete resten av livet. Jeg ltccr etter å finne kosthold og livsstil jeg trives med så mye at jeg holder meg der. Skal få av meg disse kiloene som ikkevkler meg, jeg må bli akkraktiv for damene igjen å komme meg på banen igjen. Attituden har ingenting med hvor fort jeg får av meg kiloene totalt urelevant for meg meningsløst møl
Sist endret av legoleif; 19. oktober 2023 kl. 07:16.
Om målet er å gå ned en del kilo og så holde seg der så kunne du kanskje vurdert å ta en diett en periode, f.eks lavkarbo for å gå ned det du ønsker og så planlegge for en varig kostholdsendring og økt aktivitet i form av trening så du kan spise litt mer enn å bare holde seg nede.
Alle endring gjør litt vondt, og matmengde er til en viss grad en vanesak som må endres. Den endringen vil gjøre litt vondt og man må tåle å være sulten en stund.
Jeg er overbevist om at damene kommer til å stå i kø på døra di når de kiloene blir borte. Det er helt sikkert bare kiloene som holder dem borte. Det er bare å kjøpe seg gummistøvler med èn gang.
TS. Du svarer som et rasshøl til folk som kommer med tips. Likevel skal jeg komme med det en gang til og legge til litt.

Dropp lavkarbo-tullet, det er lett å øke veldig mye igjen når du først tillater deg å spise carbs. De fleste vet hva som skal til, men eier ikke selvinnsikt og stå-på-vilje til å gjennomføre det.

Dropp sukker, Dropp prossesert mat, dropp alkohol, finn ut hvor mye kcal du trenger per dag, legg deg ca 500kcal under og la det ta den tiden det tar.

Jo saktere du får av fettet, jo enklere er det å vedlikeholde kroppen. Hvis du i tillegg får i deg nok proteiner og bevegelse, så blir det borte til slutt.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Jeg er overbevist om at damene kommer til å stå i kø på døra di når de kiloene blir borte. Det er helt sikkert bare kiloene som holder dem borte. Det er bare å kjøpe seg gummistøvler med èn gang.
Vis hele sitatet...
Vel idag er han feit og sur, hva skjer når han slanker seg. Blir han bare sur?
Ikke sikkert det hjelper det med kiloene, det er kanskje ikke det som gjør at han ikke får fitte. Nå kan han naturligvis hatt en dårlig dag når han svarte i tråden, kanskje flere på rad eller at han var skikkelig hangry.

Men om det vi har sett i denne tråden er den han er også utenfor tråden så er det ikke utenkelig at det ikke har med antall kilo å gjøre at ikke damene står i kø.
Skal du ha en ha en oppskrift som gir metthetsfølelse, får deg til å føle seg sunn, ikke kødder med blodsukkeret og gir deg cravings:

Vasket spinat og ruccola i stor boks. Fersk spinat er så pas fiberrikt at du forbrenner mer enn du får igjen ved å spise det.
Søt spisspaprika i liten boks (og evt rødløk)
Dressing av 35% creme fraîche 3 deler, «ordentlig» grønn fersk pesto 5 deler (Dvs. Jacobs ferske eller bedre - ikke eldorado eller barilla piss) revet parmesan 2 deler. Fettsammensetninga i denne gir metthetsfølelsen. Skal du være fancy kan du finkutte rødløken og blande inn for en mer helthetlig løksmak.
Kjøpt 300g skivet spekeskinke hvor du river av flak som du legger på etterhvert som du spiser
Legg til fusili eller penne dersom du må ha karb.

Dersom du vasker, «tørker» og putter i bokser kan du blande kutte nok for fire dager av gangen, blande en fersk salat på 2min som blir i magen en stund. 1-2 timer prepp hver fjerde dag.

Og du, ikke vær frekk mot folk som prøver å hjelpe deg. Det er dårlig stil…
Sist endret av AassPltz; 20. oktober 2023 kl. 00:21.
Trådstarter
15 2
Sitat av AassPltz Vis innlegg
Skal du ha en ha en oppskrift som gir metthetsfølelse, får deg til å føle seg sunn, ikke kødder med blodsukkeret og gir deg cravings:

Vasket spinat og ruccola i stor boks. Fersk spinat er så pas fiberrikt at du forbrenner mer enn du får igjen ved å spise det.
Søt spisspaprika i liten boks (og evt rødløk)
Dressing av 35% creme fraîche 3 deler, «ordentlig» grønn fersk pesto 5 deler (Dvs. Jacobs ferske eller bedre - ikke eldorado eller barilla piss) revet parmesan 2 deler. Fettsammensetninga i denne gir metthetsfølelsen. Skal du være fancy kan du finkutte rødløken og blande inn for en mer helthetlig løksmak.
Kjøpt 300g skivet spekeskinke hvor du river av flak som du legger på etterhvert som du spiser
Legg til fusili eller penne dersom du må ha karb.

Dersom du vasker, «tørker» og putter i bokser kan du blande kutte nok for fire dager av gangen, blande en fersk salat på 2min som blir i magen en stund. 1-2 timer prepp hver fjerde dag.

Og du, ikke vær frekk mot folk som prøver å hjelpe deg. Det er dårlig stil…
Vis hele sitatet...
Skal vi møtes alle mann sitte i en stor ring å massere hverandre da? Si fine søte ting til hverandrr??Vi er voksne mannfolk alle mann her,,gi dere med sytinga og hold dere til sak

Til saken;;nei jeg spiser ikke sånt å blir heller ikke METT. Jeg kan spise salat å gress stort som et 2 hektar stort jorde jeg ønsker fremdeles er jeg ikke mett
Tror du bare skal fortsette å være tjukk og sur, for du har jo ingen endringsvilje og du er frekk og ufin på toppen.
Med overvekten kommer helseplagene før eller siden. Og siden du alt er blitt tjukkas og kun går et par km dagen så er nok oddsen stor for at vekten bare vil øke fremover med mindre du tar grep. Men siden du ikke vil endre noe så er det kanskje bare å innse at den du ser i speilet det er deg og slik vil du fortsatt se ut fremover.

Du burde i det minste forsøke å gjøre noe med humøret, tjukk og blid er en fyr mange liker. Tjukk og sur, er en fyr folk flest klarer seg uten.
Sitat av legoleif Vis innlegg
Skal vi møtes alle mann sitte i en stor ring å massere hverandre da? Si fine søte ting til hverandrr??Vi er voksne mannfolk alle mann her,,gi dere med sytinga og hold dere til sak

Til saken;;nei jeg spiser ikke sånt å blir heller ikke METT. Jeg kan spise salat å gress stort som et 2 hektar stort jorde jeg ønsker fremdeles er jeg ikke mett
Vis hele sitatet...
Å be folk ha et minimum av folkeskikk er ikke syting. Skjønner ikke hvordan du kan ha blitt så feit, du som er så… uspiselig
Finn en aktivitet du trives med og stå i det over tid.

Andre forslag har andre folk kommet med.


Good løkk
1. Opprett en tråd og spørre om råd
2. Ignorer alle rådene
3. Kom med dine egne løsninger du mener er bedre enn det som blir foreslått
4. Ta på klovnenese