Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  388 95505
Sitat av Turboleif Vis innlegg
Min den ble stoppet tidligere i år. Frister ikke å kjøpe flere ganger når slikt skjer :/
Vis hele sitatet...
Var det føre eller etter en av disse datoene?

10/19/2012
9/6/2012
8/4/2012
Ja, det var i år eller sent desember. Husker ikke helt nøyaktig.
Sitat av Turboleif Vis innlegg
Ja, det var i år eller sent desember. Husker ikke helt nøyaktig.
Vis hele sitatet...
Hmm får se da, skal bestille fra H-S nå snart.

er jo 50/50 for at den kommer igjennom eller ikke da.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som har noen tips til andre sider enn Hookah-Shisha som selger frukttobakk? Har veldig god erfaring med Hookah-Shisha med tanke på kvalitet. De sender alltid bra varer, som smaker 10x bedre enn det jeg får kjøpt hos de utenlandske butikkene i Oslo.
Grunnen til at jeg ser etter et annet sted å kjøpe fra er fraktprisene til Hookah-Shisha. Alt annet er veldig bra der, bra kundeservie og bra varer.
kan man bestille vannpipe (kun pipen, ikke tobakk) fra utlandet uten at det blir stoppet i tollen?
Sitat av anderssxd Vis innlegg
kan man bestille vannpipe (kun pipen, ikke tobakk) fra utlandet uten at det blir stoppet i tollen?
Vis hele sitatet...
Ja, det er ikke ulovlig
hva med tobakken da? hva skjer om jeg bestiller en liten pakke frukttobakk og den blir stoppet?
Sitat av anderssxd Vis innlegg
hva med tobakken da? hva skjer om jeg bestiller en liten pakke frukttobakk og den blir stoppet?
Vis hele sitatet...
destruert eller sendt tilbake
http://www.clasohlson.com/no/Blandin...44000#moreinfo tenkte å kjøpe denne for å tenne kokosnøttkull....noen som har noen andre annbefalinger, eller tror dere denne vil fungere bra? Tror dere jeg må kjøpe gass ofte? Det skal ta ca 7 minutter å tenne kullet ifølge det jeg har lest. Selv bruker jeg en stekeplate og da tar det mye lenger enn 7 minutter.
Sitat av Izor Vis innlegg
http://www.clasohlson.com/no/Blandin...44000#moreinfo tenkte å kjøpe denne for å tenne kokosnøttkull....noen som har noen andre annbefalinger, eller tror dere denne vil fungere bra? Tror dere jeg må kjøpe gass ofte? Det skal ta ca 7 minutter å tenne kullet ifølge det jeg har lest. Selv bruker jeg en stekeplate og da tar det mye lenger enn 7 minutter.
Vis hele sitatet...
jeg satt akkurat som deg og lurte på hva jeg skulle bruke og gjøre for å tenne naturlig kull, ettersom jeg byttet til det. Jeg bruker bare stekeplaten som tar litt tid, ja - men som garantert er verdt det og gjør at kullene blir ordentlig varme som de skal bli. Ikke koster det noe heller
Om jeg ikke bruker platen på ovnen, så putter jeg bare kullene inn i peisen, da blir de PERFEKTE! Om man ikke har f.eks en Jøtul ovn tilgjengelig, kan man bare kjøpe en gassgrill, tenne den opp og la kullene bli glødende, og slenge dem på!
Sitat av Amundfoss Vis innlegg
jeg satt akkurat som deg og lurte på hva jeg skulle bruke og gjøre for å tenne naturlig kull, ettersom jeg byttet til det. Jeg bruker bare stekeplaten som tar litt tid, ja - men som garantert er verdt det og gjør at kullene blir ordentlig varme som de skal bli. Ikke koster det noe heller
Om jeg ikke bruker platen på ovnen, så putter jeg bare kullene inn i peisen, da blir de PERFEKTE! Om man ikke har f.eks en Jøtul ovn tilgjengelig, kan man bare kjøpe en gassgrill, tenne den opp og la kullene bli glødende, og slenge dem på!
Vis hele sitatet...
det er sant...nå bor jeg i en leilighet der jeg ikke har de mulighetene, så hadde vært fint å hatt en mulighet til å tenne kullet inne med gass...vil helst ikke fyre opp gassgrillen inne :P med trekull fungerer det fint å bruke en stekeplate, det går ganske fort...men tar lenger tid med kokosnøttkullet...
Sist endret av Izor; 19. februar 2013 kl. 15:27.
Sitat av Izor Vis innlegg
det er sant...nå bor jeg i en leilighet der jeg ikke har de mulighetene, så hadde vært fint å hatt en mulighet til å tenne kullet inne med gass...vil helst ikke fyre opp gassgrillen inne :P med trekull fungerer det fint å bruke en stekeplate, det går ganske fort...men tar lenger tid med kokosnøttkullet...
Vis hele sitatet...
Det er "kokosnøttkullet" jeg snakker om, det som er naturlig kull. Aka Coca Nara
Det finnes mye forskjellig "naturlig kull" ...vanlig trekull, lemonwood, kokosnøttkull osv....men opplever at vanlig trekull (f.eks denne http://www.hookah-shisha.com/c-1059-...-charcoal.html ) er veldig lett å tenne på komfyren. Har ikke prøvd lemonwood så vet ikke hvordan det er. Fikk inn 4 nye pakker med Gaia kokosnøttkull i dag, og virker som disse tennes litt fortere enn de gamle jeg hadde. Vet ikke helt hva grunnen til dette kan være, men det er uansett bra for min del
Vi tok sprit i hookahvannet, og blandet ut me vann, er det smart?
Sitat av Dulli Vis innlegg
Vi tok sprit i hookahvannet, og blandet ut me vann, er det smart?
Vis hele sitatet...
Du får vell prøve og se, har lest noe om at man ikke blir full av sprit i vannpipe
http://www.hookah-shisha.com/p-8398-...se-hookah.html har noen prøvd denne? har den her nå men lurer på om jeg skal bruke den eller selge den...ser at det er mulig å koble 4 slanger på den hvis man kjøper hose-adapters, noe som er litt kult...men spørsmålet er, fungerer den bra med 2-3 slanger?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som vet om man får kjøpt vannpiper og tobakk på youngstorget nå?
Sitat av i7cpuftw Vis innlegg
Noen som vet om man får kjøpt vannpiper og tobakk på youngstorget nå?
Vis hele sitatet...
Fikk kjøpt selv for rundt 3-4 uker siden, så ja, det er mulig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tips til billigste side å handle frukttobakk fra mtp frakt? Jeg bruker Hookah-Shisha men frakten er veldig dyr. Jeg sjekka akkurat 5starhookah men var like dyrt der også...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av i7cpuftw Vis innlegg
Noen som vet om man får kjøpt vannpiper og tobakk på youngstorget nå?
Vis hele sitatet...
Vil bare advare om det meste (alt jeg har sett) på youngstorget er fake! De sier det er Al-Fakher men hvis du ser nøye på det så kan du lett se at det er fake...
Noen som vet hvordan man kan unngå den ekle kullsmaken når man røyker? Stikke færre hull f.eks?
Sliter ofte med det, bruker vanlig vannpipe kull.
Kullsmak avhenger av shisha, bruk av folie, vann og selve vannpipa. Beste er kanskje annerledes shisha
Sitat av P9s1! Vis innlegg
Noen som vet hvordan man kan unngå den ekle kullsmaken når man røyker? Stikke færre hull f.eks?
Sliter ofte med det, bruker vanlig vannpipe kull.
Vis hele sitatet...
bruker du sånne quicklights eller nats? det har også noe å si.
Sitat av P9s1! Vis innlegg
Noen som vet hvordan man kan unngå den ekle kullsmaken når man røyker? Stikke færre hull f.eks?
Sliter ofte med det, bruker vanlig vannpipe kull.
Vis hele sitatet...
Hvis du forteller oss hvilken vannpipe, type frukttobakk og kull du bruker blir det lettere å hjelpe deg
Er ei pipe jeg kjøpte i egypt, tobakken er jeg litt usikker på, tror det er al-nakhla(?) er bilde av en palme på pakken.
Er ikke sikker på kullmerket, da pakken bare er sølvfarget. Er slikt kull man tenner med lighter også tenner kullet seg slev.
Den andre kulltypen er det hull i midten på.
Sølvfolien er vanlig type kjøpt i butikken.
Al-Fakher eller Nakhla? Hvis det er en palme på er det nok Nakhla. Dette er en litt tørr type tobakk, men veldig god. Hvis du bruker sånn type kull som du bare trenger å tenne på såvidt før resten tenner seg selv kan dette være litt av grunnen. Da er det viktig å vente til hele kullet er ordentlig tent (glødene) før du legger det på. Viktig å passe på å ha tobakken i en lufttett beholder også, da vil den vare lenger og smake bedre. Andre grunner kan være gammel/dårlig tobakk, for mye varme (kull), skitten topp/vannpipe osv...prøv deg litt frem med antall hull og størrelse
Sitat av P9s1! Vis innlegg
Er ei pipe jeg kjøpte i egypt, tobakken er jeg litt usikker på, tror det er al-nakhla(?) er bilde av en palme på pakken.
Er ikke sikker på kullmerket, da pakken bare er sølvfarget. Er slikt kull man tenner med lighter også tenner kullet seg slev.
Den andre kulltypen er det hull i midten på.
Sølvfolien er vanlig type kjøpt i butikken.
Vis hele sitatet...

Vanligste er å pakke bowlen feil og plassering av kullbit.

- Rengjør bowlen, bruk en liten klype eller noe for å "fluffe" opp frukttobakken så luft går gjennom tobakken og ikke bare rundt. Det er ikke nødvendig å fylle bowlen til et lite fjell, nøy deg med rett oppunder kanten jevnt over hele. Man bør helst ikke se noe frukttobakk hvis man holder opp bowlen og ser på den rett fra siden.

- Strekk folien over bowlen og pakk bra rundt så den holder seg på plass. Hold i folien når du stikker hull med en tannpirker/flis/gaffel. Hullene bør kun være rundt midten av bowlen, mange små hull.

- Kullbiten skal ikke ligge midt på folien, men pent langs kanten på bowlen da kullets funksjon er å varme opp porselenet i bowlen så frukttobakken fordamper. Bør være unødvendig å si, men kullet må flyttes rundt på bowlen kanskje i 3 steg per runde for å varme opp bowlen jevnt rundt hele. Er bowlen liten og kullbiten stor, kan man dele kullbiten i 2 og ha en bit på hver side og rotere i 2 steg. Kullbiten skal IKKE ligge på folien slik at folien ligger inntil tobakken, da smaker det bare svidd. Dette med plasseringen er viktig så man ikke suger inn luften via undersiden av kullbitene som gjør røyken mer sur og svidd smak.

- Hvor mye vann man har i flasken avhenger litt av hvor ivrig du er når du skal paffe, hvis du trekker for hardt får man veldig lett vann i slangen og munnen (ikke najs) ta vann ca 1 tommelbredde over laveste punkt på røret som går ned i vannet så pleier det gå fint.

- Vann i slangen bør tørkes, og hvis slangen kan vaskes bør det gjøres før neste paffing. Kan ikke slangen vaskes bør man kanskje kjøpe ny slange siden i noen tilfeller kan innsiden av slangen smuldre opp og man før ekle biter i munnen når man trekker inn.

- Sjekk at pipen er tett ved å holde for luftinntaket på toppen av pipen når bowlen er fjernet og prøv å trekk inn luft fra slangen, da skal man ikke klare å trekke luft gjennom pipen.

Hvis du bor i oslo bør du stikke innom shangrila eller den sjappa på grunerløkka og kjøpe metalllokk til bowlen, jeg synes det gjør alt mye lettere
Har sett etter dette en god stund nå, og har nesten gitt opp. Noen av dere vet vel ikke tilfeldigvis hvor jeg kan få tak i no' kull, vel?
Det er på den asiatiske butikken som ligger vegg i vegg med Rema 1000.
En siste utvei kan jo være å bestille på nett, billig er det og, men må ofte belage seg på lang frakt som er upraktisk.
Bestilte 100 stk for 80kr alt i alt. Sjekk ut ebay
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vet ikke om jeg skriver dette på riktig sted, men prøver:

Vet noen hva som skjer om man røyker Frukttobakk (Vannpipetobakk) med vannpipe som er utgått på dato?
Kjøpte en pakke i Tyrkia i fjor sommer som jeg så når jeg kom hjem at gikk ut på dato 2.11, altså Februar 2011!!
Pakken er enda ikke åpnet, og er fortsatt forseglet.
Er dette farlig eller går det helt greit?
Beste er bare å lukte å se på den, ser du mugg eller lukter den ille ville jeg droppet det. Har muligens blitt dårlig smak på den, men ser du ikke noe galt bør det ikke være farlig
jeg har aldri sett gammel frukttobakk med mugg på, men at den kan bli tørr og litt smakløs er helt vanlig hvis den er gammel...hvis du ikke har åpna den så er det bare å prøve...hvilket merke er det? Utifra hvilket merke det er kan du ofte se om den er bra eller dårlig..men det beste er å bare prøve!
Piffen kan også være helt borte hvis den er gått ut på dato.
▼ ... over en måned senere ... ▼
La oss si dine naive foreldre som så vidt vet hva vannpipe er kommer og buster deg mens du røyker vannpipe og du vil prøve å slippe unna med minst mulig trøbbel, så du prøver å bullshitte deg fram til at det ikke er noe helse farlig i det hele tatt osv.

Hva er noen gode argumenter?

At det du røyker er "mest frukt, ikke mye tobakk og at alle dårlige kjemikaliene i tobakken blir filtrert igjennom vannet" ?

Trenger ikke å være legit, men bare troverdig
Er de vannpipene du kjøper i dingsebutikker i syden gode? hva koster dem der?
Litt forskjellige priser.

En mellomstor vannpipe av dårlig kvalitet + 10 pakk dårlig shisha og kull = 200 ,- i Egypt

En liten (ikke de supersmå) vannpipe med ok kvalitet = 50,- i Israel
Kostet ca 24kr for hver shishapakke overalt i Israel.
Jeg tenkte på Kanariøyene. skal dit i Oktober. Hva koster en pakke med frukt tobakk, og en medium stor bong?
Trenger svar fort siden jeg reiser om et par timer!

Kjøpte en mellomstor vannpipe her om dag med kull og folie. Hvordan er det å få igjennom security? Burde jeg ta det i håndbagasjen eller burde jeg pakke det ned i kofferten?
Sitat av Freeeky Vis innlegg
Trenger svar fort siden jeg reiser om et par timer!

Kjøpte en mellomstor vannpipe her om dag med kull og folie. Hvordan er det å få igjennom security? Burde jeg ta det i håndbagasjen eller burde jeg pakke det ned i kofferten?
Vis hele sitatet...
det er fullt lovlig å ha med brukerutstyr så lenge det er ubrukt.
ville nok heller hatt den i sekken om du er redd for at den skal knuse eller noe..
hvordan er det med bestilling av for eksempel dette? Tenker da på at det er uten tobakk, tjære og nikotin.
Sitat av anderssxd Vis innlegg
hvordan er det med bestilling av for eksempel dette? Tenker da på at det er uten tobakk, tjære og nikotin.
Vis hele sitatet...
Har bestillt akkurat det samme, du får det gjennom, men den er virkelig ikke verdt pengene.

Alle jeg har prøvd det med har fått skikkelig hodepine av dette.
hmm, er det noen andre tobakksfrie "tobakker" til vannpipe som er grei?
Noen som vet om de fortsatt selger frukt tobakk og kull på svinesund? Og vis ja, hvor?
Er hookah/vannpipe skadelig for lungene?
Da har jeg vært i Svinesund og ingen tegn til frukttobakk eller kull. Gjelder også Sarpsborg og Askim
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei, skal bestille et par ting fra hookah-shisha.com og lurte derfor på: når jeg bestiller kommer pakken på døra mi, eller vil den komme på postkontoret? Lang historie kort, kjøpte godteri fra nettet, kom på døra etter noen dag, en uke etterpå kom det en regning på 1000.- bare i frakt...

Også har jeg et spm til, hvis jeg er under 18 og skal på postkontoret og hente pakken, må jeg vise frem meg da?

På forhånd takk
Sist endret av Freeeky; 27. august 2013 kl. 22:38.
Sitat av Freeeky Vis innlegg
Hei, skal bestille et par ting fra hookah-shisha.com og lurte derfor på: når jeg bestiller kommer pakken på døra mi, eller vil den komme på postkontoret? Lang historie kort, kjøpte godteri fra nettet, kom på døra etter noen dag, en uke etterpå kom det en regning på 1000.- bare i frakt...

Også har jeg et spm til, hvis jeg er under 18 og skal på postkontoret og hente pakken, må jeg vise frem meg da?

På forhånd takk
Vis hele sitatet...
Sikker på at ikke dette var regning for tollbehandling da?