Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1181
har lenge vurdert å gå til innkjøp av speilrefleks (3-5k) er dette et godt valg? salg på komplett nå
Løp og kjøp! xxxD-serien er gode kameraer.
Du får ingen ting som er bedre til 4 000, så hvis jeg hadde vært deg hadde jeg kjøpt det. Av de bruktannonsene jeg har sett har bare kamerahuset gått for 3-4 000, så 4 000 for et helt nytt kamera + to helt ok objektiver er veldig billig.
550D er herlig, men objektivet er en annen historie. Har du tatt mye bilder før, eller gir du f i hva slags objektiv du vil ha?
meget bra kamera, men kit objektivet er ikke så utrolig bra. Det spørs hva du skal fotografere.
Kjøpte meg den pakken fra komplett som er på tilbud http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=750075 og anbefaler den!! Sykt digg kamera og linsene er bra nok for meg Løp og kjøp!!
Hvis du skal kjøpe et objektiv i tillegg til de som følger med (du burde gjøre det før eller siden uansett, for de som følger med er ikke verdens beste), så burde du se på dette: http://www.japanphoto.no/product/obj...0mm-f-1.4-usm/

Det er et veldig bra objektiv som fungerer til det meste. Du kan evt. gå for f/1.8-versjonen av det, men når du først skal bruke penger på et objektiv ville jeg ha brukt noen hundrelapper ekstra på f/1.4-versjonen.
Har selv 550D og er velif fornøyd med det! Vil anbefale deg å ikke kjøpe med kitobjektiv! Jeg har det, og er ikke fornøyd hvertfall

Hvis du vil legge i litt mere penger vil jeg anbefale 600D også, det har flippskjerm, noe jeg savner enkjelte ganger
Trådstarter
13 0
trur jeg går for det, er rimelig ny, så tror disse objektivene hvertfall funker i starten! takk for tips
Med tanke på at du får med to helt greie objektiver gratis (bare kamerahuset koster minst 4-5000) er det ikke noe å tenke på om du skal kjøpe med eller uten kit-objektivene. Du har ingen ting å spare på å ikke kjøpe pakken med dem, og de er slett ikke ubrukelige. Så får du heller kjøpe deg et nytt objektiv hvis du føler du får behov for det etterhvert.

Edit: For de aller fleste vil kit-objektivene holde i massevis, og du får fortsatt bra kvalitet på bildene med dem. Du kan få objektiver til flere tusen kroner, og de er såklart bedre enn kit-objektivene, men det er ikke alle som har behov for det.

Edit 2: Kit-objektiver forklart litt bedre: http://photonotes.org/articles/begin...html#kitlenses
Sist endret av drittunge; 24. august 2012 kl. 17:27.
Personlig så ville jeg styrty unna Canon sitt 50 mm f/1.4 da byggekvaliteten på dette objektivet praktisk talt ikke er så veldig imponerende.

Greit, det er relativt skarpt, men USM motoren i det er drevet av små tannhjulen (micro USM ) og ikke ring USM som det er på litt dyrere opptikk. Det som kan skje er at hvis du smeller frontpartiet borti noe så knekker tannhjulene lett og dermed så ryker autofokusen på objektivet.

Sigma sin 50 mm. er mye mer solid bygget og finner du et som fokuserer riktig så er det et mye bedre valg.

Og et 30 eller 35 mm. objektiv ville også etter min mening være et mye bedre valg på et cropkamera.