Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1225
Hei!

Jeg har en SE C905 mobil der jeg ikke hører personen som ringer meg når jeg tar tlf.

Når jeg setter over på høy.t så hører jeg alt..

Hvordan ordne dette ( selv ) evnt hva er problemet ? Har høytaleren spreng eller ?

( Har ikke kvitering på tlf, så kan ikkje levere inn. )
Noen butikker er vel greie og reparerer den alikevel ? Verdt å prøve.
Trådstarter
Sitat av Atec Vis innlegg
Noen butikker er vel greie og reparerer den alikevel ? Verdt å prøve.
Vis hele sitatet...
Men hva er problemet ?
Det virker som den lille (inntil-øret)høyttaleren er død.
Sist endret av nitrous; 27. april 2009 kl. 18:59.
Trådstarter
Sitat av nitrous Vis innlegg
Det tyder på at den lille høyttaleren er død.
Vis hele sitatet...
Er det den som står øverst ?
den som er over skjermen, den du legger inntil øret
Trådstarter
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
den som er over skjermen, den du legger inntil øret
Vis hele sitatet...
jepp øverst.. går det ikke an å bytte den selv ?

på siden mytrendyphone.no kan man kjøpe deksel,tastatur etc etc til mobilen - Noen som vet om den finnes på siden ?

Men, hvis jeg tar på headset, da skal problemet være løst ?
Har selv kjøpt fra mytrendyphone.no og de er å anbefale! Du må bytte selv ja, da bryter du garantien på mobilen, og du får garantert byttet høytaleren mot garantien. Så fremt det ikke er vannskader.

Er denne: http://www.mytrendyphone.no/shop/son...05-15298p.html du trenger

Jeg ville selv ikke byttet, dette er såpass dyr mobil at jeg ville ikke tatt risken. Men du gjør som du selv vil, du får det garantert på garantien.
Sist endret av jeppfi; 27. april 2009 kl. 19:23.
Trådstarter
Sitat av Janpfo Vis innlegg
Har selv kjøpt fra mytrendyphone.no og de er å anbefale! Du må bytte selv ja, da bryter du garantien på mobilen, og du får garantert byttet høytaleren mot garantien. Så fremt det ikke er vannskader.
Vis hele sitatet...
Har ingen garanti eller kviterring ;p Men finnes den delen som må byttes på nettsiden du anbefaler ?
Ligger link i posten min. Ingen garanti? Hvor kjøpte du den?
Trådstarter
Sitat av Janpfo Vis innlegg
Ligger link i posten min. Ingen garanti? Hvor kjøpte du den?
Vis hele sitatet...
Har fått mobilen ..
Fått mobilen? Hvis du har fått den av en kompis eller dine foreldre kan du jo gå til den butikken de kjøpte den for å si at du leverer den for de. Og garantien gjelder på selve mobilen, ikke eieren.
Trådstarter
Sitat av Janpfo Vis innlegg
Fått mobilen? Hvis du har fått den av en kompis eller dine foreldre kan du jo gå til den butikken de kjøpte den for å si at du leverer den for de. Og garantien gjelder på selve mobilen, ikke eieren.
Vis hele sitatet...
Skal dem ikke ha kontakt med eieren da ? Siden han er i utlandet nå og er vanskelig å få tak i ..
Tviler, det er jo selve mobilen det er garanti på, men du kan jo prøve. Verste svaret du får er jo "nei"
Trådstarter
Sitat av Janpfo Vis innlegg
Tviler, det er jo selve mobilen det er garanti på, men du kan jo prøve. Verste svaret du får er jo "nei"
Vis hele sitatet...
sant det.. men, den delen eg mangler .. det er ikkje så lett som "plugg and play" ? Må vel loddes eller noe ?
Er vel nesten "plug and play" ingen lodding, disse delene skal være enkle å bytte, nettopp fordi de kan lett gå i stykker
Sist endret av jeppfi; 27. april 2009 kl. 20:53.
Trådstarter
Sitat av Janpfo Vis innlegg
Er vel nesten "plug and play" ingen lodding, disse delene skal være enkle å bytte, nettopp fordi de kan lett gå i stykker
Vis hele sitatet...
hm, er dette noe du vet, eller tror ? hehe! tørr ikke åpne den og prøve selv hvis den går i stykker ;p er som sagt en dyr mobil!

Hva kan være problemet med at en knapp ( 3 ) fungerer dårlig ? Den funker men må trykke litt hardt i forhold til det andre knappene..
- Såg det gikk an å bytte dette også på nettsiden men usikker på om det hjelper ?
Kan være at det har kommet noe søtt som har klistret seg fast? På min Nokia 5500 når jeg hadde den så var det bare "plug & play".

Men tviler på at det tastatur-kortet som er ødelagt, kan være selve knappen.
Trådstarter
Sitat av Janpfo Vis innlegg
Kan være at det har kommet noe søtt som har klistret seg fast? På min Nokia 5500 når jeg hadde den så var det bare "plug & play".

Men tviler på at det tastatur-kortet som er ødelagt, kan være selve knappen.
Vis hele sitatet...
Hm, går an å bytte knappene da ? Finnes også på nettsiden, men det du mener er at eg skal prøve knappene istedenfor tastatur-kortet ?

Aner ikkje om noe har klistret seg fast, men hvis eg prøver å fikse selv, så vil jo garantien ryke ?
Garantien ryker ja, hvis du bytter selv og ødelegger dekslet f.eks er det jo raskt å kjøpe et nytt et. Viktig å være _VELDIG_ forsiktig når du bytter deler selv.
Trådstarter
Sitat av Janpfo Vis innlegg
Garantien ryker ja, hvis du bytter selv og ødelegger dekslet f.eks er det jo raskt å kjøpe et nytt et. Viktig å være _VELDIG_ forsiktig når du bytter deler selv.
Vis hele sitatet...
Deksel har eg tenkt å bytte selv samtidig som eg kjøper den delen og prøver å bytte..

fant en fremgangsmåte her da

Den viser jo så og si alt eg trenger å vite om hvordan det gjøres..

Men hvis eg ikkje vet navnet til fyren da? Da har eg ingen annen mulighet enn å prøve selv ?

Forresten, headsett funker fett, men kjipt å gå med det i øret eller ta på hele tiden da
Ser ut som det er tastatur-kortet som er ødelagt, lenge siden jeg har sett tastaturet til C905. Så du må nok bytte det og. Jeg ville byttet selv når jeg tenker meg om, du lærer noe og det er fun. Viktig at du er forsiktig da! Og det blir mye billigere hvis f.eks skjermen blir knus. Den koster litt over 300,- til mytrendyphone.no, hadde du skulle hatt den på rep. så ville det kostet 1000-2000,-
Trådstarter
Sitat av Janpfo Vis innlegg
Ser ut som det er tastatur-kortet som er ødelagt, lenge siden jeg har sett tastaturet til C905. Så du må nok bytte det og. Jeg ville byttet selv når jeg tenker meg om, du lærer noe og det er fun. Viktig at du er forsiktig da! Og det blir mye billigere hvis f.eks skjermen blir knus. Den koster litt over 300,- til mytrendyphone.no, hadde du skulle hatt den på rep. så ville det kostet 1000-2000,-
Vis hele sitatet...
Så sant.. Det knappene over tastaturet ( den firkanten som brukes som piler opp,ned, høgre og venstre klikket )Knappen nedover klikket når eg skulle bla ned i menyen . Så må vel bytte den og ? Det skjedde en gang, bare tastaturet som har "faste" problemer..

Men tusen takk for råd da, tror det lønner seg og reparere selv som du sier hehe! Forklaringen over hvordan demontere mobilen selv hjalp meg ihvertfall stort! Også nettsiden jeg selv fant på google hehe!

men disse delene, er orginale sant ? da tenker eg på deksel og alle andre deler ? vet du noe om det?

- Annet spm -

Jeg lurte på om noen viste om nettsiden mytrendyphone.no selger en bakdel av dekselet ?

Jeg fant bare dette - Her er det front og bakdel, men mangler en liten del som jeg også må bytte..

Delen jeg mangler - Denne delen er ikke med under den linken over med front og bakdeksel ..

Noen som kan hjelpe ? ;p
Sist endret av Exotic; 28. april 2009 kl. 20:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.