Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 795
Har seg slik at PSUen gikk på den ene stasjonære, det var ikke noe garanti på den, så jeg håper jeg kan bruke en av de gamlere PSUene mine, i stedet for å måtte kjøpe en ny.
Hk på maskinen må du koble til 2 strømledninger, den ene med 4 hunnpoler? (vet ikke hva jeg skal kalle det). Problemet er at de gamle PSUene mine ikke har denne "ledningen" med 4 ”hunnpoler”. Så jeg lurer på… Hva kan jeg gjøre, for at jeg skal kunne bruke noen av de gamle PSUene mine, på denne maskinen ?
Er det nok watt på de gamle strømforsyningene da ? de gamle pc'ene krevde ikke like mye som de nyere.
Det andre skal jeg ikke blande meg i, da jeg ikke kan noe om dette :P
dersom den er under 5år har du framleis reklamasjonsrett.
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Vet jeg har reklamasjonsrett, kommer til å bruke den, men må ha PCen oppe å gå asap! Det skal fint være nokk watt i de gamle strømforsyningene, skal bare drve Hk og en HDD Varme er ikke noe problem.
Sist endret av Spelly; 19. april 2009 kl. 01:05.
Prøv uten=) hvis ikke må du finne ut hva de 4 ledningene er til, og lodde det til selv=) ikke så mye annet å gjøre utenom skaffe en nyere psu
Den ledningen du mangler er det som kalles "P4 pluggen" ut fra det du beskriver. Du kan risikere å brenne prosessor hvis den ikke er tilkoplet.

edit: er pluggen du mangler på noen av bildene her? http://www.hardware.no/artikler/stro...takter/39078/5
Sist endret av meitemark; 19. april 2009 kl. 01:20.
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Det stemmer meite! http://www.mechbgon.com/build/ATX12V.jpg
litt synd å ødelegge PCen, bare pga jeg ikke kobler til denne P4 pluggen. Hva er hensikten til den? hva kan jeg gjøre for å løse problemet, uten å måtte kjøpe ny PSU?
Sitat av Hardware.no
Denne kontakten er også ofte omtalt som "P4". Den er i de fleste tilfeller lokalisert nære CPU-en, fordi mesteparten av strømmen som trekkes fra kontakten går dit. De er viktig at du ikke mikser denne med de 4 "nye" pinnene på ATX-24-pins-kabelen.
Vis hele sitatet...
Leverer strøm til cpu?
Sitat av spelley Vis innlegg
Det stemmer meite! http://www.mechbgon.com/build/ATX12V.jpg
litt synd å ødelegge PCen, bare pga jeg ikke kobler til denne P4 pluggen. Hva er hensikten til den? hva kan jeg gjøre for å løse problemet, uten å måtte kjøpe ny PSU?
Vis hele sitatet...
Vel, er du heldig vil ikke maskinen bli ødelagt, men du vil neppe få start på den uten P4 pluggen.

Du skal i teorien kunne ta spenning fra to andre plugger, men jeg har kjenninger som har måttet kjøpe ny maskin etter slikt. Jo eldre PSU er, jo større sjanse er det for at en slik belastning vil føre til spenningsfall og brent cpu/hk.

Poenget med den er å kunne levere stabil nok spenning til diverse funksjoner rundt cpu.