Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1017
Vel, har allerede en amerikansk SNES som jeg bruker en step-down converter fra Clas Ohlsson til, og dette funker perfekt.
Tenkte å ordne meg en amerikansk Saturn nå, og lurer derfor på om jeg kan bruke den samme step-downern til denne.

Step-down converter specs:

100 watt
AC/AC Step-down converter
Model: VC-100W
PRI: 220-240V - 50Hz 100w
SEC: 115v - 50Hz 870MA

SNES power specs:

Power Input: 120V AC, 60Hz, 17 Watts
Power Output: 10V DC, 850 mA


Saturn power specs:

AC120 volts; 60 Hz
Power Consumption: 25 W

Dette var alt jeg kunne finne. Vil step-down converteren jeg allerede har også fungere til en Sega Saturn?

På forhånd takk.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ja, step down converteren tar for seg fra 220-240V til 115V (amerikansk standard), resten av konverteringen tar selve strømadapteren til konsollen seg av.
Sist endret av Dodecha; 13. april 2009 kl. 22:41.
og 25+17 watt = 42 watt, altså under halvparten av hva step-down converteren skal klare
Trådstarter
9 1
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Ja, step down converteren tar for seg fra 220-240V til 115V (amerikansk standard), resten av konverteringen tar selve strømadapteren til konsollen seg av.
Vis hele sitatet...
Jo, men står da AC120, og ikke 115v? Har ikke peiling på sånt.
alt i mellom 240 til 115
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
og 25+17 watt = 42 watt, altså under halvparten av hva step-down converteren skal klare
Vis hele sitatet...
med tanke på at det er en 100 watts step-down trafo så skal den nok klare det ja... sikker på at du ikke har sett på mA istedenfor?

Sitat av Shifty333
Jo, men står da AC120, og ikke 115v? Har ikke peiling på sånt.
Vis hele sitatet...
det er en viss toleranse på sånne elektriske dingser. noen volt over gjør ikke mye... her i huset bruker vi div. elektriske apparater som er påstemplet 220V men vi setter de på 240 (nært trafo)

jeg vil si at det skal gå bra
Trådstarter
9 1
All info jeg skrev ned om convertern min fant jeg på baksiden av dingsen. Det er alt jeg vet!

Regner selv med at det skal funke. Er vel ikke så mange andre alternativer når det kommer til step-down convertere.
Sist endret av Shifty333; 14. april 2009 kl. 08:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.