Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  840 201882
Nå ja, det er da ikke veldig vanskelig å fyre opp en vannpipe.
Vist trådstarter I tillegg alt har en vane med å stelle i stand en vannpipe, eller bare er kjent med rutinen.
Vil jeg tørre å påstå at det vil være mer stress med å lage en flaske bong for første gang.

Bare husk å vær forsiktig med trekkene, gikk på en smell der jeg også, første gangen jeg røykte weed på vannpipe..
Det var ikke en direkte ubehagelig opplevelse, mer uventet.
Men det å bare ligge på gulvet, nærmest paralysert, og se på fine fargene de neste timene, kan sikert bli litt mye for en nybegynner.
Et bra tips kan være å ikke ta like mye kull på som du vile gjort om det bare var frukttobakk som skulle røykes.
Det vil betydelig redusere mengden en får trekket ned hver gang en tar hits fra slangen.

Du vil nok blande hasjen med frukttobakken, ja det går fint, har femdeles tilgode at noe "skjærer" seg i den prosessen.
Den eneste ned siden med blande hasj med frukttobakk er at det fette som er i/på frukttobakken går ikke så lett vekk fra hendene.
Det går an å røyke ferdig tilberedte hasj uten og blande det med noe, er ikke helt sikker på det med å bare legge en klump ned på pipen.
Sist endret av Herbel; 3. januar 2009 kl. 07:30.
Må det være så mye styr for å bli stein da?

pkt1: stress shit som er bra, ligg unna random selgere på gata, de selger mange ganger hasj som er "sånn midt på treet" dvs. bark

pkt2: ta mer en en smule i mekket.

pkt3: lag joint eller kjøp deg en maispipe(husk rist av metall evt. bunntobakk)

pkt4: fyr opp. til dette trenger du lighter evt fyrstikker

om du har fulgt denne enkle oppskriften sitter du nå pissfjern og tenker "sånn ja, det funka" om ikke begynn på "pkt. 1" igjen.
Hvor skal man gå hvis man vil ha maispipe eller noe annet røykeutstyr i Stavanger?
Vet ikke hva en maispipe er, men for annet utstyr sjekk ut scorpius.

Kart: http://www.gulesider.no/kart/#id%3Dc...26tab%3Dyellow
Du kan alltids også besøke noen online headshops.
De har ofte god kvalitet og et stort og bredt utvalg av alt mulig
røykeutstyr du kan tenke deg!
mais pipe får du kjøpt på kiosker
Scorpius, ikke langt fra rutebilstasjonen heller. "Andre siden av vannet", lett å finne fram
Maispiper får du kjøpt på Narvesen og MIX iaff.
Sitat av Imationx Vis innlegg
Maispiper får du kjøpt på Narvesen og MIX iaff.
Vis hele sitatet...
... og koster rundt en femtilapp bare !
På scorpius i stavanger for tidene selger dem kun glasspiper som igjen er svindyre der nede, må opp i noen hundrelapper viss du skal ha en skikkelig. Men du får igjen en meget bra pipe også da, har selv kjøpt etpar på scorpius og er storfornøyd. Er du ute etter rimeligere alternativ så er nok online og en plastpipe det rette for deg.
Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
Scorpius, ikke langt fra rutebilstasjonen heller. "Andre siden av vannet", lett å finne fram
Vis hele sitatet...
Scorpius har byttet lokaler, nå holder de til på andre siden av vegen med tinghuset i stavanger
Sist endret av phyton; 6. januar 2009 kl. 17:10.
Jeg orka ikke lese gjennom hundre sider med bong-historier og ymse forslag til hobbyprosjekt, dog Bongoland-linken i begynnelsen et sted var både informativ og underholdende, takk for den.
La oss kutte til jakten: Jeg har kjøpt meg en kokosnøtt. Etter å ha konsultert nettet litt har jeg i grunn ike blitt noe klokere på hva jeg burde gjøre med den, jeg skjønte liksom sjæl at det var en lur idé å skjære ut et hull i nøtta, skrape ut innmaten og stikke et lum med en bowl gjennom et nytt hull for så å lage en choke..
Det jeg lurer på er om noen har erfaring med å lage kokosbong?
Jeg har nemlig fått en kjip lukt av sur kokos inne i nøtta, og jeg tør ikke gjøre bongen ferdig før jeg vet åssen jeg skal fikse problemet, jeg vet ikke om det vil gi stort utslag på smaken av røyken. Er det noen som kan klare opp i dette for meg?
Jeg leste at folk har brukt bivoks for å tette igjen hull de har fått i nøtta, og for å gjøre den heeelt vanntett så man slipper å tømme og tørke etter bruk, og jeg lurte på om vanlig stearin kunne være et alternativ? Men så tenkte jeg "Faen, stearin er rimelig giftig..." men voksen er jo faktisk ikke i kontakt med noe som varmes opp, den skal bare ligge der og stenge ut den fåkkings heslige lukta, om den faktisk viser seg å smitte over i røyken.

Takk!

Jepp, da var brønn og bowl kjøpt inn, gjenstår bare å lage et par hull till, frike sammen hele sulamiten, dekorere og fylle vann så er vi klar for lift off.
Virkelig ingen her som har prøvd seg på et liknende prosjekt tidligere?
Sist endret av Appleseed; 7. januar 2009 kl. 19:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
heisann.

jeg føler meg litt smådum pga dette spørsmålet, men jeg er usikker så da spør jeg like gjerne

Når jeg og kameratene våre røyker så har vi pleid og bruke vanlig rizla papir, med tobakk og blande hasjen inn der. Nå har vi lyst til og prøve vannpipe med hasj.

Så spørsmålet er: er det bare og legge tobakk med hasj i der hvor frukttobakken vanligvis skal ligge? Skal vi bruke det som en vanlig bong og tenne på tobakken med lighter - så trekke? Eller legge kull på sølvfolie?

Kanskje mye av dette sier seg selv for dere, men som sagt usikkerhet spiller inn i bildet.

Mvh.
Kompis, kjøp deg heller en enkel vannpipe i en nettsjappe eller no. Den pipa dere røyker blir dere ikke særlige steine av. Den er til å sutte på. Du må ha en som gir skikkelige trekk..
Få tak i noe slikt...
Da blir det bong istedet
Sitat av tidyboy0558 Vis innlegg
Den pipa dere røyker blir dere ikke særlige steine av. .
Vis hele sitatet...

du kan umulig ha prøvd..

etter min erfaring funker dette fint, bare legg weeden i toppen av bowlen, blandet med fruktobakk.
Jeg syntes også det fungerer kjempefint i vannpipe, og det varer mye lenger. Jeg pleier bare blande det inn med frukttobakken å fyre opp
Sitat av atleell Vis innlegg
Hvor skal man gå hvis man vil ha maispipe eller noe annet røykeutstyr i Stavanger?
Vis hele sitatet...
kan også sjekke Havana. det er en liten tobakksbutikk som ligger mellom domkirka og sølvberget.
når jeg var i roskilde lagde jeg meg en ganske hefti bong! brukte rør fra et partytel og 2liters flaske, når man trakk fra bongen så sto den og rista på bakken pga luftboblene...
Brønnen som var ganske svær, ja du fikk plass til en 2er pluss 2 sigg! ble tømt på 4 trekk eller noe, sier litt.. ble kvalt når man trakk fra den vett...

Også mekka en del mindre bonger også, med litt kult utseende som du godt kunne ha kjøpt i butikken, morro å lage sitt eget røykeutstyr!

Den aller første bongen jeg lagde var en flaske med hull og sølvpappir, funker, men ikke så veldig bra og du hoster som et helvete
Kokosbongen funker som faen.
Eneste problemet er at den ikke har noen sokkel eller noe annet som kan minne stonere på hva som er opp og ned på den, så det søles en del bongvann i sofaen, kjipt, men siden dette må byttes gjevnlig fordi nøtta ikke er helt vanntett lukter det ikke spesielt mye, fett!
http://www.shangri-la.no/shop/index....products_id=36

Testa den for litt sida, funka som faeeeen.. Skal kjøpe den snart
Sitat av Zwift3r Vis innlegg
http://www.shangri-la.no/shop/index....products_id=36

Testa den for litt sida, funka som faeeeen.. Skal kjøpe den snart
Vis hele sitatet...
Hmm, en ting jeg ikke skjønte med den pipa.. fyrer du bare opp all weeden du har puttet i de seks hullene, snurrer skiven, og innhalerer?

Fet dings!
Sitat av battlecaT Vis innlegg
Hmm, en ting jeg ikke skjønte med den pipa.. fyrer du bare opp all weeden du har puttet i de seks hullene, snurrer skiven, og innhalerer?

Fet dings!
Vis hele sitatet...
Putter i hvert av hullene, tenner på, trekker inn, snurrer til neste hull, tenner på, trekker inn osv
Det har seg slik at jeg prøver å lage en bong, men så har jeg ikke noe folie, og så vil jeg unngå metaller som kan være skadelige.

har smeltet ut all sterinen fra telyset.
tror nok ikke det er aluminium, ser for meg at hvis aluet er så tynt, hadde det sprukket. stål kanskje? dunno. hvis det er en legering kan det være så mye rart ;p

Loomet er vel ikke permanent? tviler på at du stryker med hvis du tar et par trekk fra uansett metall.
Det er en aluminium-legering som brukes ja. http://www.supercandle.com/candle/tealightcup01.htm
Herlig, da skal jeg definitivt bruke det som lum i bongen
Hvis det er en legering så består det jo av flere metaller enn kun aluminium, og hvis du ikke vet hvilke så er du like langt.
Valgte å ikke fyre nå alikevel, ettersom jeg ikke har folie, eller en metall-rist.

Takk for alle svarene
Jeg har en liten ide, på en liten vaporizer.

Det er sikkert noen som har astma, og har en slik hjemme.
http://www.istockphoto.com/file_thumbview_approve/5509627/2/istockphoto_5509627-inhaler-with-extension-tube.jpg

Det jeg da tenker, er å modifisere denne.
http://www.bestsyndication.com/Articles/2006/dan_wilson/health/06/images/061906_asthma_inhalers_causing_deaths_serevent_advair_foradil.jpg
Med å sette på en lyspære på enellerannen måte.

Så legger man bare stashet i lyspæra.

Vil dette funke?

Man kan vel også lage et hull i det plastrøret, som en liten kicker ellernosånt?

Si om dette vil funke, og kom gjærne med forbedringer
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Plast i en pipe er er ikke akkurat det beste materialet, en pipe blir veldig varm om man tar et godt trekk og når plast smelter kommer det endel mindre helsebringene stoffer i form av damp fra det.

Om det vil funke? Klart, en pipe er ikke akkurat en komplisert konstruksjon.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er litt newb på bong og vannpipe, men tenkte å røyke grønt, og da lurer jeg på hva som vil funke best av å røyke det på flaskebong eller en vannpipe (arabstyle xD).

Og vil det gå og røyke på vannpipen med bare sølvpapir og grønt, uten tobakk og blande med?
Sist endret av Heisenberg1; 20. februar 2009 kl. 01:15.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Hadde jeg hatt grønt ville jeg rullet en fin joint, men okay.
Flaskebong er primitivt, enkelt å søle, men også veldig enkel å bruke.
Vannpipe, om du kan å bruke den, er virkelig det beste om du har mer enn bare et par gram. Om du legger 1 gram grønt uten tobakk i pipa og fyrer er det borte ganske fort, bland det ut i litt tobakk. 1/2, 3/4 kanskje.
Ang. vannpipen: Hvor stor er den ca?
Vannpipen er ca. 20cm høy, men hvis jeg waster mye på å bruke det tror jeg at jeg kommer til å rulle en joint isteden
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Du waster egentlig ikke, men et trekk av en pipe er fremdeles bare ett trekk, mens en joint kan man kose seg med en stund.
http://i143.photobucket.com/albums/r125/myrdan/DSC00022.jpg

En "liten" joint jeg rulla for en litt siden :P tok riktig nok litt tid, men den ble overaskende bra og helt lufttett i sjøten, så det var som å røyke en vanlig joint bare dobbelt så sterk :P
Er det en lur måte å røyke på, å ha en lighter under aluminiumsfolie, med hasj oppå folien? Og da ha et sugerør eller lignende og puste inn røyken som kommer opp?

Er fint for en ikke-røyker å slippe å blande med tobakk
Ca samme prinsipp som en Vaporizer, bare at de fungerer mye bedre.
Sist endret av plohg; 26. februar 2009 kl. 12:20.
Hørtes ikke ut som noen særlig effektiv eller helsefremmende måte å røyke på. Lag deg heller en vaporizer som tilidigere foreslått, denne er både enkel og rimelig:

http://www.howcast.com/videos/26426-...th-Master-Bong
Sist endret av voktern; 26. februar 2009 kl. 12:26.
Hvis du er redd for å røyke tobakk engang iblandt, så tror jeg heller du bare kan spise hasjen istedet. Mye enklere enn å begynne å lage en vaporizer.
Hva er best for å røyke brunt; bong eller vaporizer?
Sitat av vebba1212 Vis innlegg
Hva er best for å røyke brunt; bong eller vaporizer?
Vis hele sitatet...

Det kommer jo helt ann på hvordan du mener det. Men jeg antar du mener hva du blir mest fjern av. En vap vil gjøre deg mer fjern enn bong, fordi du får mye mer utbytte av vaporizeren.

Om du mente hva som smaker best kan jeg dessverre ikke svare deg, ettersom jeg ikke har røyket fra vap.
Jeg har testet ut denne vapoen her http://vapo2.com/ til å røyke på, fungerer ganske flott. Røyken kan bli noe sterk hvis materialet lar seg brenne, men ellers er det en ganske fersk og fin smak
På YouTube er det mange videoer av sånne hjemmelagde lyspære-vaporizere. Funker de bra?
Sitat av vebba1212 Vis innlegg
På YouTube er det mange videoer av sånne hjemmelagde lyspære-vaporizere. Funker de bra?
Vis hele sitatet...
Funket greit sist jeg lagde. Kom en kamerat på døren som ikke røker tobakk. Tok meg ca 2.5 minutt med avbiter, dopapir og teip å lage en tilfredsstillende en Ikke vanskelig med andre ord..
Funker det noelunde med hasj og eller blir det for masse griseri?
I en lyspære? Funker fint det så lenge hasjen er knust i tiny små bits and pieces. Kan bli litt irriterende hvis du har boble hasj tho, da den har en tendens til å feste seg i bånn av glasset.
Hvilke rullepapir synes dere er de beste?
tips til å knuse hasjen da? bruke sånn 'grinder' (sånn man bruker på kjøkkenet for å mose rå pepper etc), eller funker det fint om man bare bruker hard overflate mot hard overflate?
Sitat av Gal_ape Vis innlegg
tips til å knuse hasjen da? bruke sånn 'grinder' (sånn man bruker på kjøkkenet for å mose rå pepper etc), eller funker det fint om man bare bruker hard overflate mot hard overflate?
Vis hele sitatet...
Klippe, rive med neglene, skrap med kniv, skrap mot en sil, eller gjør som folk flest - varm med lighteren så knar du den mellom fingrene. Blir fine små kikkere (klumper) da, eller bare fin hasj-jord. Varierer litt fra hasjtype til hasjtype.