Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 2941
Hei!

Jeg elsker filmene Snatch og Fight Club. Så lurte på om det var noen bra filmer som ligner på disse? Vet om Lock, stock and two smoking barrels. Liker filmer med mye fart i og bra del action, samtidig som filmen er bra, og ikke noe gammelt amerikansk søppel.

Fotball factory og Green Street Hooligans faller kanskje litt under samme gate, når det kommer til stil.
Running scared. Scarface. Smokin aces. Hitman. Crank.

Bare de første jeg kom på.

Bra action alle sammen

Sitat av Butcher'n
Fotball factory og Green Street Hooligans faller kanskje litt under samme gate, når det kommer til stil.
Vis hele sitatet...
For å adde en bra en til i samme sjanger. " Rise of the footsoldier"
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ikke heelt samme greia men Hot Fuzz er jo en bra en.

Ivrig og glinsende eksempel på en god politimann i London blir sendt ut på landet ettersom han får resten av avdelingen til å se dårlig ut.
Viser seg at den lille landsbyen har en konspirasjon gående.
Total piss-take av amerikanske actionscener på slutten av filmen
Sist endret av Dodecha; 8. september 2008 kl. 23:02.
Hot fuzz er kul den! Men den er jo vinklet mer komisk igjen.
Layer Cake er must se innen sjangeren.
Det meste av Quentin Tarantino kan vel passe inn her, kan spesielt nevne "Pulp fiction " og "Reservoir dogs".
Sist endret av Haavik; 8. september 2008 kl. 23:16.
Lock, Stock and Two Smoking Barrels og Pulp Fiction.

Edit: du har sett lock stock ja

Hva med Natural Born Killers?
Sist endret av Joachimsen; 8. september 2008 kl. 23:18.
usertitle import
bleh's Avatar
Revolver

Guy Ritchie sin den og.
Sitat av bleh
Revolver

Guy Ritchie sin den og.
Vis hele sitatet...
Og attpåtil det en pretensiøs, intetsigende bambusfilm fylt til randen med plotthull og dårlige skuespillerprestasjoner! Go for it!
Danskene har jo også laget en del filmer i den samme gata, nevner:

I Kina spiser de hunde.
Gamle mænd i nye biler.
Blinkende Lygter.
Pusher filmene.
Container kuppet (Den god Strømer).

Kanskje også Adams æbler (fantastisk). hehe.
Den neste filmen til Guy Richie ser jo ut til å være noe lignende filmen Snatch. gleder meg som en unge. den heter da Rock'n Rolla
Sitat av MuMFy
Den neste filmen til Guy Richie ser jo ut til å være noe lignende filmen Snatch. gleder meg som en unge. den heter da Rock'n Rolla
Vis hele sitatet...
og den kommer desverre rett på dvd i Norge -.-

edit; så nå at den faktisk kommer på kino
Sist endret av Imationx; 9. september 2008 kl. 10:01.
Transporter er jo vel verdt å nevne.

Anbefaler også Fear and Loathing in Las Vegas, Butterfly Effect og Donnie Darko! Herlige filmer!
Sist endret av moosh; 9. september 2008 kl. 11:18.
Dobermann muligens tidenes feiteste actionfilm.
Léon enda en fransk hard film.

De danske Pusher filmene er også jævla kule.

Japse filmer om mafia og det som værre er kommer du også helt sikkert til å like. Du kan starte Takashi Miike sin "Ichi The Killer".
Om du ikke har noe imot japanske filmer burde Oldboy være midt i blinken.
ehm, odlboy er vel koreansk?
Same shit, different wrapping.
Memento er bra!

Kort om filmen:
A man, suffering from short-term memory loss, uses notes and tattoos to hunt for the man he thinks killed his wife.

Mer om filmen: http://www.imdb.com/title/tt0209144/
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Scarab
Butterfly Effect og Donnie Darko! Herlige filmer!
Vis hele sitatet...
Sitat av Biologen
Memento er bra!
Vis hele sitatet...
Folkens, les nå første posten: Trådstarter leter etter filmer som Snatch og de andre Guy Ritchie filmene og de filmene der, selv om de er ganske bra, er ikke i nærheten av det han er ute etter.
Sist endret av Dodecha; 10. september 2008 kl. 13:24.
Hadde sett de fleste filmene; Running scared, Scarface, Smokin aces, Hitman, Crank, Memento, oldboy, Transporter 1 og 2. Men ikke alle disse filmene er bra da (synes jeg, kan bli litt lett action av og til).

Men har fått mange gode navn her nå, fra alle sammen. Takk skal dere ha.
Du kan jo se "Loaded" fra 2008, den er litt i samme bane. Syns i grunn IMDB scoren på 4,6 er litt urettferdig. Det er ikke en kjempefilm, men i mine øyne ikke så ille som scoren skulle tilsi.
Så nylig "Domino", det var ikke så ille tbh. Ligner Smoking Aces.
Sitat av Dodecha
Folkens, les nå første posten: Trådstarter leter etter filmer som Snatch og de andre Guy Ritchie filmene og de filmene der, selv om de er ganske bra, er ikke i nærheten av det han er ute etter.
Vis hele sitatet...
Ja, Hot Fuzz er nok filmen han var ute etter! Minner jo veldig om snatch og fight club.
Sitat av Biologen
Ja, Hot Fuzz er nok filmen han var ute etter! Minner jo veldig om snatch og fight club.
Vis hele sitatet...
Nå minner jo faktisk Hot Fuzz litt om Snatch. I alle fall i mine øyne, med lik humor, fortskiftende scener og en god dose action. Donnie Darko og Butterfly Effect har jo ingenting med FC og Snatch og gjøre.


Til trådstarter: Du burde sjekke ut RocknRolla som kommer snart. Ny film av Guy Ritchie med Gerard Butler(300).
http://www.imdb.com/title/tt1032755/
Som Butcher'n sa så anbefaler jeg også Green street hooligans
Rise Of The Footsoldier


Vil ikke påstå det er den beste filmen jeg har sett, men ligger i gata til Snatch/Lockstock osv.
Dersom jeg husker riktig så var Snatch en slags lurefilm, slik som Lucky Number Slevin. Hvis du liker dem så bør du se The Ususal Suspects!
Never back down?
Sett de fleste av de nevnte filmene her. Hvis du ikke har sett oceans 11, 12 og 13 kan jo disse nevnes som filmer som ligner ganske mye. Og som en annen nevnte så har Tarantino mange filmer som kan fitte bra. Pulp Fiction og Reservoir dogs ble nevnt, kan jo også nevne Grindhouse: Deathproof.

Lucky Number Slevin ble vel også nevnt. Mange av filmene med Brad Pitt eller Travolta har også litt av den stilen du finner i snatch og fight club. Er også mange av filmene med Jason Statham som er nevnt her, de kan også ligne litt, men er ofte mer intens hjernedød action til tider. En blanding av disse filmene og Tarantino filmene gir deg kanksje hva du er ute etter?
The Departed kanskje. Knall film som burde sees uansett.
http://www.imdb.com/title/tt0407887/
Sitat av Franklin
Og attpåtil det en pretensiøs, intetsigende bambusfilm fylt til randen med plotthull og dårlige skuespillerprestasjoner! Go for it!
Vis hele sitatet...
du fornermer din egen intligens!
en av de smarteste filmene jeg har sett. dersom du ikke skjønte filmen trenger du heller ikke å uttale deg. mesterverk av en film, skuespillerprestasjone var helt greie Andre Benjamin sin beste prestasjon hittil. verdt å se!

intligens måles ikke i skriveleif's BTW

Snakk om Revovler BTWx2
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg kommer inn igjen med enda en film.

Unknown (2006)


Nettopp sett, veldig bra.