Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 4455
Hei. Lurer på om noen har noe god informasjon om PST (Politiets Sikkerhetstjeneste)? Tenker da spesielt på utstyret de har og bruker, teknikker og hva de faktisk kan utrette hva angår avlytting, sporing, overvåking etc.
rein gjetting sier at alt slikt info er gradert hemmelig, og ikke kommer ut.

mao, vil tro at folk her ikke vet slikt (helt nøyaktig)
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
At noe er gradert er ingen garanti for at det ikke kommer ut
Sitat av Imationx
Vis hele sitatet...
Bahahahaha! Maken til møl må man nesten til amerikanske konspirasjonssider for å finne.


Cryptography: Alt jeg har hørt om PST forteller meg at de egentlig ikke er så kyndige, og at de sliter ekstremt med forgubbing og at teknologi utvikler seg for fort for de. Dette har jeg hørt fra folk som har jobbet der, eller i militærets etterretning og som har sluttet der og fått seg en jobb innenfor privat sektor. Når dønn seriøse, forholdsvis edru folk forteller meg at; "Problemet var som følger, den mistenkte hadde lagret filene over flere disketter som zip, ikke merket diskettene med hvilken rekkefølge og det manglet minst en av diskettene/var korrupt så de kunne ikke få opp filene." Jeg husker ikke den eksakte historien, men de slet tydeligvis veldig med at de klarte å få folk til å forstå at boksen under var datamaskinen, men ikke at en iMac var en skjerm med en datamaskin inni. "Jammen det er jo ingen datamaskin her!?!"

Jeg er ganske sikker på at jeg måpte i 20 minutter etterpå.

Nå gjelder jo dette datateknologi, det kan hende at mot den ganske kriminelle i Norges land fungerer eldre teknologi ypperlig når det kommer til avlytting og sporing.
Sitat av Xiandos.info
PSTs sekundæroppgave er å fabrikkere frykt-propaganda for terror-nettverket NRK, NTB og andre korrupte profitt-orienterte mikrofonstativ-artige nyhetsvirksomheter.
Vis hele sitatet...
jaja... NRK er et terror nettverk også nå?

Imationix: Det er greit å lese litt på linker du poster, men det var jo litt morsomt å lese på bullshit også da. Sitter her på jobben og kjedet meg, helt jeg kom over denne tråden.
Flere slike historier hadde vært artig å få tak i.. Men finnes det ingen dokumenter som er offentlig tilgjengelig? Kansje ikke direkte om utsyr og slik, men mer med formål og definisjoner over tiltak de har lov til å sette igang etter de og de reglene etc.

Har forresten en fetter som jobber som ingeniør i PST.. Får ta en prat med han ved neste familietreff... Er nok en stund til da..
PST, Kripos etc. kan gjøre hva faen de vil og trenger ikke bry seg noe noen lover eller regler da dommere blindt godtar og signerer for hva nå enn de vil foreta seg.

Når det gjelder utstyr o.l. gjør de fint lite selv, avlytning tar teleselskaper seg av, dataetteretning betaler de Ibas/Knoll for å gjøre.
Goophy: Hvor har du det fra? Syntes dette tema er spennendes, men finner ikke noen linker til kilde som skriver det du sier.
Tror du virkelig at du kommer til å finne noen kilder på det?
Prøv heller å rote deg inn i en krangel med den gjengen der, så ser du hvor håpløst idiotiske de er.
Tyligvis en person med store forstyrrelser som har laget den websiden Imationx linket til..

I tillegg til grov ulovlig overvåkning driver Politiets Sikkerhetstjeneste pr. 2005 utstrakt tortur og terrorisme ved hjelp av laser, direkte energi og mikrobølgevåpen. Disse brukes fordi få er klar over at de finnes, slik at mange ikke skjønner hva de blir utsatt for når terroristorganisasjonen utsetter dem for grov vold ved hjelp av moderne teknologi.

Fra tid til annen skriver media om "Active Denial System" (ADS) direkte rettet energi våpen-teknologi og forklarer at dette kan brukes til å stoppe ulovlige demonstrasjoner fordi smerten slike våpen påfører vil tvinge demonstrantene til å forflytte seg vekk fra området.

Det media ikke forteller er at Politiets sikkerhetstjeneste retter slike ADS våpen mot private hjem og bruker dem til å torturere lovlydige privatpersoner. Kombinert med se-igjennom-veggen teknologi retter tortur-teamene ved Politiets sikkerhetstjeneste kontinuerlig slike våpen mot lovlydige borgere og forfølger dem rundt i sine private hjem.

Dette er tortur og terrorisme av verste sort.
Vis hele sitatet...
Hahaha..
Sitat av Goophy
Tror du virkelig at du kommer til å finne noen kilder på det?
Prøv heller å rote deg inn i en krangel med den gjengen der, så ser du hvor håpløst idiotiske de er.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du da komme med utsagn om at de ikke er under loven og kan gjøre hva de vil, når du så etterpå sier at det er umulig å finne kilder på det?
Les setning nr. 2.
Tror du virkelig noen velger å legge ut saksdokumenter på nett?

Da er det bedre å skyte seg selv i hodet.
Sitat av Goophy
Når det gjelder utstyr o.l. gjør de fint lite selv, avlytning tar teleselskaper seg av, dataetteretning betaler de Ibas/Knoll for å gjøre.
Vis hele sitatet...
Sitat av Goophy
Prøv heller å rote deg inn i en krangel med den gjengen der, så ser du hvor håpløst idiotiske de er.
Vis hele sitatet...
Ingen av disse setningene er relevate til utsagnet ditt da, menmen...
Sitat av Clr
Hvordan kan du da komme med utsagn om at de ikke er under loven og kan gjøre hva de vil, når du så etterpå sier at det er umulig å finne kilder på det?
Vis hele sitatet...
Det har kommet ut i media tidligere, og personer som har opplevd dette kommer jo ut en eller annen gang og får fortalt sin historie.
De er ganske udugelige, og sliter som nevnt tidligere med forgubbing av rekkene sine. Kryptert disk og de er ute av dansen. Har vært borti 2 tilfeller hvor de har vært koblet til en sak, i det ene tilfellet var prat om sterkt kryptert disk med skjulte partisoner. Disse ble ikke funnet. I andre saken var data overført med relativt usikker 512-bit kryptering,de kom ingen vei med det. Alt de hadde trengt å gjøre var å bruteforce passordet.
( Som var usikkert ) Hadde de hatt litt generell kunskap innen feltet ville det vært ganske lett.
Sist endret av Anarkisten; 6. august 2008 kl. 13:15.
Det går faktisk an å tenke litt.

På et dokument med hva som er funnete eller hørt står det navn på ansvarlige for avlytningen / gjennomgåelse av harddisker samt firmanavn.

Når man skal i retten vil advokaten din på forhånd motta disse dokumentene så man kan forberede et forsvar. Leser man disse dokumentene vil man finne ut hvem som gjennomførte avlytningen eller hva enn det måtte være.

Fortsatt ikke relevant?
Sist endret av Goophy; 6. august 2008 kl. 13:15.
Der kom det litt mer relevante forklaringer/svar, men er det noen konkrete bevis på at de ikke er under den norske lov? Jeg tenker på disse sakene som er kommet for retten der PST har vært innblandet. Er det "umulig" å vinne over dem?
Det er ikke umulig, men problemet er at nesten ingen dommere "tør" si imot de, selv om det de kommer med bare er tull.

Feks. at en degauddisk krettes fullstendig med consusset og shreddet harman gjenopper-software.
Mange som har mistet PCene sine ene og alene pga. slike utsagn.
Sist endret av Goophy; 6. august 2008 kl. 13:29.
Men er det noen som har noen svar og/eller meninger om hvorfor dommerene ikke "tør" å si imot dem? Syntes det er veldig rart. PST har vel ikke makt til å gjøre noe mot dem??
Sist endret av Clr; 6. august 2008 kl. 13:58.
De har en tendens til å anke saker på så godt som ikke-eksisterende grunnlag, noe som fører til at neste rettsinstans ikke gidder ta den opp.

Så må saken opp i første instans igjen ... med samme dommer.
http://www.pst.politiet.no/
Her er hjemmesiden til PST.

Her står det følgende:

Rammevilkår

"All verksemd som blir utført av PST, skal vere i samsvar med lov, forskrift og andre vedtak som dei overordna styresmaktene våre har gjort. Ei rekkje overordna instansar fører kontroll med dei ulike delane av verksemda vår. I tillegg driv vi kontinuerleg eigenkontroll for å sikre at arbeidet vårt heile tida er i samsvar med gjeldande reglar."

I tilegg så blir faktisk PST overvåket: (Link)
"Stortinget, Justisdepartementet og den overordna påtalemakta (Riksadvokaten og statsadvokatane) kontrollerer oss både ved å setje rammevilkåra for verksemda vår og ved å passe på at vi held oss innanfor desse rammene."
Sist endret av Clr; 6. august 2008 kl. 14:05.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Clr: Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men du viser en viss naivitet når det kommer til statlige overvåknigsorganers praksis, og juridisk praksis.

Klart skriver ikke PST noe snusk på sine egne sider?
Det er folk med personlig erfaringer fra saker involverende PST man forhører seg med, som goophy.
Sitat av Goophy
PST, Kripos etc. kan gjøre hva faen de vil og trenger ikke bry seg noe noen lover eller regler da dommere blindt godtar og signerer for hva nå enn de vil foreta seg.

Når det gjelder utstyr o.l. gjør de fint lite selv, avlytning tar teleselskaper seg av, dataetteretning betaler de Ibas/Knoll for å gjøre.
Vis hele sitatet...
Ibas er vel ikke et hemmelig etteretningsorgan som samarbeider aktivt med PST.
Heller et privat selskap som jobber med å gjenopprette filer fra ødelagte harddisker.

De samarbeider sikkert når det gjelder at noen har prøvd å slette spor på harddisken sin, men overvåkning driver de så absolutt ikke med.
Står i profilen min, er født i 1989
Ja, jeg er ganske naiv og skeptisk til overvåkningsorganer. Men hvis du leser litt på pst.politiet.no så står det at de trenger "rettsleg løyve til å bruke ein del metodar" og at domstolene fører kontroll på dette. Det er vel grunnen til at folk taper i retten mot PST og at dommerene ikke "tør" å si imot PST, fordi det er de som har gitt dem lov?
Sitat av romvesenvare
Ibas er vel ikke et hemmelig etteretningsorgan som samarbeider aktivt med PST.
Heller et privat selskap som jobber med å gjenopprette filer fra ødelagte harddisker.

De samarbeider sikkert når det gjelder at noen har prøvd å slette spor på harddisken sin, men overvåkning driver de så absolutt ikke med.
Vis hele sitatet...
Det gjør de, selv for privatpersoner.

http://ibas.no/ontrack-forensics/tjenester
Sitat av Goophy
Det gjør de, selv for privatpersoner.

http://ibas.no/ontrack-forensics/tjenester
Vis hele sitatet...

Nåvel, linken her dreier seg ikke om overvåking som sådan, men hovedsakelig om gjenoppretting og etterforskning av og på lagringsmedier. Via partnere tilbys det ytterligere etterforskning og/eller konsultasjon for bl.a. å sikre juridisk holdbarhet.

Den dagen IBAS går ut med opplysninger om en etablert overvåkingstjeneste rettet mot privatmarkedet, er det en overveiende sjanse for at h*lvete fryst over...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nå er vel grunnen til at vi ikke vet så mye om dem rett og slett at de er flinke til og holde kjeften sin. Gjetter jeg riktig så er nok peronalet underlagt bestemmelsen "strengt" hemmelig, ikke hemmelig, og det er ca dobbel straff for å bryte det strenge for å si det sånn.
Mener og ha hørt det er ca 10 års fengsel om de sier noe alvorlig til noen. 5 på hemmelig

Jeg syns det er viktig at vi har noen som passer på landet vårt og jeg tror de gjør en god jobb med det. De har mange oppgaver, og i følge dem selv så er spionasjen mot vårt land nå for tiden omtrent på samme nivå som under de mest aktive periodene av den kalde krigen. Hvilke land det gjelder vil de ikke opplyse om så her er det vel bare å tenke selv

Det etiske og moralske er også tatt godt vare på. Vi har gode tradisjoner for slikt her til lands.
At de skulle begå overgrep mot norske enkeltpersoner, fysiske eller juridiske, tror jeg rett og slett ikke noe på.
Eneste unntaket er vel at de til tider kan vise seg frem litt overfor Nazi gruppene og det syns jeg de skal få lov til. Politiske grupper som truer med vold SKAL passes på og er forebyggende.

Når det gjelder utstyr og muligheter så vet vi lite, men med tanke på at vi er ett lite land, med god økonomi , så skal man ikke se bort fra at de har det de trenger for å gjøre jobben sin. Inkludert å se gjennom trevegger.

Signint jobben er det andre enn PST som gjør!

Nå skal jeg lage litt god kaffe og få meg en god latter av den linken det vises til her. Alltid gøy med gærninger som har gått i vranglås og fått det for seg at alle er slemme.

W
http://www.spyshop.no/


på spyshop finner du ett lite utvalg av utstyr politiet har mulighet til å bruke. derfra er det bare fantasien som setter stopp for hva utstyr de kan være i besittelse av.

noen som vet hva tidligere "catch" (politiets narkospaning) nå kaller seg?
det er der du finner gutta med skills
...og hva de faktisk kan utrette hva angår avlytting, sporing, overvåking etc.
Vis hele sitatet...
Dette overrasket meg litt, snappet det opp fra EFN-listen:
http://www.aftenposten.no/meninger/k...?service=print

"I 2005 vedtok Stortinget en tilføyelse til politiloven av 1995. Lovens nye § 17 d åpner for at Politiets sikkerhetstjeneste (PST) [...] - med rettens samtykke - kan anvende en lang rekke inngrep i folks private rettssfære. Loven åpner blant annet for romavlytting, telefonkontroll, hemmelig ransaking, brev- og e-postkontroll m.v.
[...] fordi loven nå åpner adgang til bruk av inngrep uten at det foreligger noen mistanke om begåtte eller pågående lovbrudd."


Precrime har ankommet, bra vi blir beskyttet mot fremtiden.. :P Riktignok krever dette en godkjennelse fra en dommer, og er betryggende i motsetning til andre land sin praksis (les USA).

Og man må ikke glemme NSM og hva de holder på med, såvidt jeg vet er de ganske så aktive på nettet.
Sitat av drittunge
Ibas er vel ikke et hemmelig etteretningsorgan som samarbeider aktivt med PST.
Heller et privat selskap som jobber med å gjenopprette filer fra ødelagte harddisker.

De samarbeider sikkert når det gjelder at noen har prøvd å slette spor på harddisken sin, men overvåkning driver de så absolutt ikke med.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal politiet gjenoprette date om Ibas har mye mer erfaring og kunskap om emnet?
den nye loven betyr i praksis veldig lite.
snuten har aldri vert kjent for å spørre først og utstyret har de alltid hatt tilgang til.
i praksis betyr det bare att avlyttingdata ikke kan brukes som bevis i en eventuelt rettsak.
og har man havnet i retten har de som regel sterkere bevis mot deg.
så du kan være sikker på at snuten avlytter akkurat den de måtte ønske uten at spessielt mange vet om det.
den vanlige mann i gata kan stjele ens identitet med dagens teknologi, så om snuten ikke benytter seg av samme mulighet gjør de en svak jobb.
Trur dere dem driver og sporer samtaler fra nettby osv? kanskje litt off topic
Sitat av magnor_mafia
Trur dere dem driver og sporer samtaler fra nettby osv? kanskje litt off topic
Vis hele sitatet...
Dine sjekke samtaler fra nettby tror jeg er lite spennende for de. Men om du bruker profilen din til å forhellige vold så kan det motsatte være tilfelle.

Side-info er det uansett strenge regler for å benytte eller lagre.


W
Sitat av magnor_mafia
Trur dere dem driver og sporer samtaler fra nettby osv? kanskje litt off topic
Vis hele sitatet...
Ja, Offentlige samtaler.
Er jo eksempler på at norske forumbrukere har fått besøk av PST pga inlegg i forum osv.
En på battlefield.no ble det foreksempel.
Sitat av Evelen2
Ja, Offentlige samtaler.
Er jo eksempler på at norske forumbrukere har fått besøk av PST pga inlegg i forum osv.
En på battlefield.no ble det foreksempel.
Vis hele sitatet...
Da skal du ha skrevet noe veldig rart, siden PST sine hovedoppgaver er å følge med på og hindre rekrutering til høyreekstreme miljøer, forhindre (industri)spionasje, kartlegge muslimske terrorister osv.. Tror de bryr seg fint lite om en eller annen 17åring som poster på battlefield forumet.

Bare fordi PST er et "hemmelig politi" betyr det ikke at de må holde seg innen visse rammer og at de som alt annet innen politi og offentlig sektor har et trangt budsjett og må prioritere.
Sitat av Evelen2
Ja, Offentlige samtaler.
Er jo eksempler på at norske forumbrukere har fått besøk av PST pga inlegg i forum osv.
En på battlefield.no ble det foreksempel.
Vis hele sitatet...
Nå klarer jeg ikke å huske den eksakte posten, men den dreide seg da om å skyte en av Norges politikere fordi trådstarter var uenig i noe med avgifter og den kunne oppfattes som en dødstrussel.

Sånt vil man få besøk for ja.
Sist endret av meitemark; 13. oktober 2008 kl. 22:46.
Trenger jo ikke å overvåke et forum aktivt for å plukke opp trusler, det gjør søkemotorene for de. Alt PST trengte å gjøre for å plukke opp posten på bf.no var jo å ha de riktige søkeordene plottet i en automatisk søkemotor.. Så ville knyttet lagd for mange teorier om akkurat den saken.

Og virker som folk i forumet har litt for "høye" tanker om PST. I forbindelse med Bhatti saken kom det fram hvor lite ressurser de faktisk har og at de på kveldstid bare hadde råd til å spane på en person involvert i saken om gangen. Dere kan tenke dere hvor lite tid de har til andre ting når de har så lite ressurser til sin største sak på veeeldig lenge.
blir din pc tatt i en rassia blir den sjekket for det meste.
husk å tømme chatloggen på msn, facebook osv.
Skal vel helst gjøre mer enn å slette det så det ikke kan bli gjenopprettet...=)
Sitat av aperunk
blir din pc tatt i en rassia blir den sjekket for det meste.
husk å tømme chatloggen på msn, facebook osv.
Vis hele sitatet...
Ligger der noe logger serverside på msn, bruker du fjesboka ? Ligger det noe der, eller er automagisk alle elektroniske spor vekk så snart du trekker ut tp kabelen din ?

*Vil vite hvordan*
hvor dum kan man være. det finnes flere gratis programmer for å kryptere innholdet ditt.
du kan til og med kryptere hele harddisken og ha en skjult OS i tilfelle noen skulle tvinge deg til å oppgi passordet. Se www.truecrypt.org
Jeg må si jeg nesten er litt inponert over pst jeg. fordi jeg hører overaskende lite til di. noe som betyr at di gjør jobben sin godt. for alle har jo hørt masse om csi fiaskoer og lignende,men nå må man jo ta i betraktning at det er et mye større organ og har mer å gjøre noe som øker sjangsene for å mislykkes. eller hva tenker dere?