Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1914
Vurderer å ta dette bachelorprogrammet: http://www.uib.no/studieprogram/BASV-KOGNI

Jeg har arbeidserfaring med webutvikling (7 år) fra før, så vet hvordan jeg slår på en PC, for å si det slik. Det store spørsmålet er hvilke bedrifter som er interessert i meg etter å ha tatt denne utdanningen med spesialisering i informatikk? Studiet virker spennende, men jeg vil jo også ha jobb etterpå! Blir jeg ikke sikker på dette så velger jeg det mer etablerte og trygge valget: datavitenskap (http://www.uib.no/studieprogram/BAMN-DTEK)

Noen som vet om noen bedrifter som er interessert i studenter fra kognitiv vitenskap, eller vet hvor jeg kan spørre?
Sist endret av Atmoz; 11. juni 2015 kl. 22:17.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Mine tanker? Hvis du har jobbet (profesjonelt) med webutvikling i 7 år, så er det å ta et steg tilbake å ta en bachelor.

I det private vil du sjelden få mer betaling for å ha en bachelor når du uansett har 7 års arbeidserfaring. Samtidig vil det koste deg 2-300.000 kr å ta graden. Videre vil dette heller ikke øke sjansene dine nevneverdig for å få bedre jobber, fordi en bachelor er så lett. Hadde det vært en Master i Informatikk, så kunne du kanskje lettere fått IT-sjef/CTO-stillinger, men "alle" har en bachelor.

Den eneste grunnen til å ta en bachelor i din posisjon, er i min mening:
- dersom du egentlig ikke har jobbet profesjonelt, men enten "på siden" eller ved et eller annet crappy selskap som egentlig ikke driver med webutvikling (trykkeri, internt i selskapet til foreldrene dine, etc.)
- dersom du bare vil lære mer, og ikke tenker på jobb eller penger