Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3147
Heisann Freaks,

Skulle gå over innmaten på bærbar-dataen til en kompis når vi klarte å knekke av festet på ledningene (FFC Kablene) som går fra tastaturet til hovedkortet. Det er selve "klipsene" som ble knekt, den ene knakk på venstre side mens den andre fikk festene sine knekt. Det er av typen "klips" som man klikker opp/ned, ikke presser inn/ut. Er det noen som vet hvor man kan få bestilt noe slikt? Det er snakk om en Acer G750J -data og de ødelagte klippsene ser slik ut. Har lest at man kan bruke tape, men er noe usikker på hvor "trygt" dette er, ev. hvilken tape man bør bruke.

Alle tips er hjertelige velkommen =)
Bør være trygt å bruke elektrikerteip, men spørsmålet er jo om det holder i lengden.
Ja det er det jeg tenkte også, hvor lenge vil det holde? Det aller likeste er jo å finne samme type "klips" som jeg kan bruke, men da jeg sliter litt med å finne disse så er jeg åpen for alternative løsninger.
Jada, burde gå greit med teip. Men delen finnes garantert på eBay.
Det er vell ingen som har noen innspill hva disse delene heter?