Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1787
Hei, jeg skal koble 6 høyttalere til en Receiver. Formålet er å fylle et treningsstudio med lyd, derfor er ikke kvalitet det største temaet, siden musikken i all hovedsak vil være bakgrunnsmusikk.

Hva trenger jeg, og er det noen som har noen tips?

Jeg har sett på denne: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...eiver-tx-sr252

Holder denne?
Forsterkeren du linket har kun fem kanaler, med andre ord kan du kun kople fem høytalere på den. Enhver forsterker som har seks utganger og mulighet for å sende "stereolyd" i alle kanalene vil nok fungere til ditt bruk.
Hva med vanlig forsterker og putte tre og tre høyttalere per kanal?
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Sitat av warmkorv Vis innlegg
Hva med vanlig forsterker og putte tre og tre høyttalere per kanal?
Vis hele sitatet...
Det burde gå helt greit. Såfremt:
Alle 6 høytalerne er like
Alle kablene til alle 6 høytalerne er like lange.

Det betyr at det må kveiles opp kabel for de høytalerne som står nærmest.
Eller så kan du bruke den du linker til og koble 2 høyttalere til center kanalen.
Men vil anbefale og legge litt mer penger i amp Og hvorfor receiver isteden for forsterker?
Sist endret av Sterol91; 25. januar 2017 kl. 20:14.
Det går helt greit uansett om kablene ikke er like lange. Kveile opp høyttalerkabel er ikke lurt, det vil fungere som en spole/lavpassfilter.

Ettersom du uansatt ikke skal spille høyt ville jeg vurdert å seriekoble høyttalerne. Da spiller det iallefall ingen rolle om kablene har forskjellig lengde.