Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 590
Hei. Satt i dag inn mitt nye skjermkort (Asus Raedon RX480 Dual) i PCen min som har lGA1155 socket og Windows 10 OS. Alt gikk fint i starten: fikk logget meg inn. Men etter 2 minutter ble skjermen sort (PCen fortsatt på), og jeg kunne høre lyden av at en enhet ble disconnectet. Når jeg prøver å restarte PCen kommer det bilde, men det forsvinner etter Windows 10 logoen - kan derfor ikke bruke PCen. Har prøvd å ta ut skjermkortet og bruke det integrerte skjermkortet i prosessoren, men samme problem viser seg - bildet forsvinner etter Windows-logoen har vist seg.
Det er et"kjent" problem med black screen i Win10. Antar nå du ikke hadde problemet før du skiftet skjermkort? Skru av pcen og napp ut strømmen og CMOS batteriet og vent et lite minutt, start så opp med anbefalte innstillinger i BIOS er mitt tips
Ville prøvd å ta ut cmos batteriet, Evt reset bios om du har en slik knapp på hovedkortet. Koble også ut alt av eksterne ting, Jeg hadde ett lignende problem, Det fikset seg ved at fjernet ekstrerne hdd etc...
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Siden det er snakk om et nymontert skjermkort, har du prøvd en skikkelig rens av drivere? Og fått nyeste driver fra internettet?