Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2163
Har ett gopro 3+ actionkamera som jeg ønsker å bruke til overvåking. Er det mulig å sette det på romme mitt og få til sånn at det starter å filme ved endring av bildet? for eksempel viss nogen går inn eller at det bare skjer en bevegelse. Er det også mulig å streame dette til mobilen uten at jeg er på samme wifi? Tenker viss gopro kamereat er tilkobla ruteren hjemme og bruker internett til å sende til mobilen min som jeg mottar med mobildata.

Vet noen om dette er mulig, hvordan det gjøres, eller noen andre tips?
Googlesøk på "GoPro as webcam" gir flere treff.
Bla. denne og denne.

Hvis man er på samme nettverk så burde det fungere å bruke VLC-appen på mobilen til å streame feeden fra GoPro'en.
Når du ikke er på samme nettverk så løser du det med å sette opp et VPN.

Hvordan du skal få til GoPro'en kun til å filme ved bevegelse + stream til mobil blir muligens verre.
Det finnes utallige webcamesoftwares som støtter "record on movement", så burde jo være mulig så lenge du klarer å få programmet til å gjenkjenne GoPro'en som videosource.