Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 5459
Chromecast..

Kan den plugges i forsterkeren for å kjøre lyd og bilde igjennom den slik jeg gjør med dvd, dekoder osv eller må den stå i TV'en?

Og kan den brukes til å sende spotify fra mobil/nettbrett og ut på anlegget?
Sist endret av Pope; 23. august 2014 kl. 15:10.
Forutsatt at forsterkeren din har HDMI: Ja.
Fenwick's Avatar
Trådstarter
49 4
Flott ! Den har fortsatt noen ledige HDMI. Viktigste her er å kunne få musikk og film ut på anlegget. Det ser jo ut som en kjekk liten sak. Men med det samme, er der andre og bedre valg der ute for spotify og nettflix via mobil og nettbrett?
Apple Tv?

Den har Netflix innebygd, resten strømmer du sømløst over Airplay fra telefon eller nettbrett om du har iPhone eller iPad..

Om du ikke har dette, finnes det mange fine programvarer som enkelt gjør slik at du får ¨AirPlay¨ på alle dine enheter :-)


Anders
Fenwick's Avatar
Trådstarter
49 4
Hei Anders

Det er android som er brukt i huset og etter hva eg har skjønt så er ikke apple så glad i de. Men har ikke enda funnet noe om at denne chromecast strømmer spotify så den er kanskje utav bilde.

Vi har en Argon bt2 i huset som strømmer spotify fra mobil men den er bare for lyd og ikke bilde som netflixs så er på jakt etter en kjekk og enkel sak som gjør begge deler
Sist endret av Fenwick; 23. august 2014 kl. 15:22.
Du kan bruke musikk tjenesten til Google sammen med chromcast, billigere og nesten like god
For chromecast så bruker jeg spotify fra nettleseren og plex til lokale filer, fungerer utmerket Netflix appen har også støtte for enheten. Koster 245kroner vs apple tv's 7-800(?)
Fenwick's Avatar
Trådstarter
49 4
Sitat av Rheaven Vis innlegg
For chromecast så bruker jeg spotify fra nettleseren og plex til lokale filer, fungerer utmerket Netflix appen har også støtte for enheten. Koster 245kroner vs apple tv's 7-800(?)
Vis hele sitatet...
Er det ikke tungvint å bruke spotify via nettleseren da? Hvordan fungerer plex og fordel ved denne? Det er en app for chromecast det også?
Spotify har ingen native måte å streame til Chromecast, selv etter tusenvis av requests fra betalende brukere. Du blir nødt til å åpne en nettside i Chrome og spille av via webspilleren, og så streame hele nettsiden via Screen Cast. Alternativt kan du caste ved å dele hele skjermen på telefonen din, men da ryker batteriet på den rimelig fort - og bildet på telefonen din blir synlig for alle som ser på.

Netflix, Crunchyroll og YouTube fungerer ganske bra, men det føles litt knapt. Plex er betalvare på mobil, så jeg har ikke testet annet enn å streame via webklienten og Screen Cast.
Sa ikke Spoticast at Spotify nektet for at de hadde noe med at Spoticast ble fjernet fra Google Play? Noe som fikk de fleste igjen til å synse i at Spotifcast snart kommer tilbake, og kanskje til og med med Spotify selv i ryggen?
Fenwick's Avatar
Trådstarter
49 4
Da er det kanskje Argon bt2 som fortsatt blir løsningen for Spotify og kjøpe en chromecast for netflixs..
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Sa ikke Spoticast at Spotify nektet for at de hadde noe med at Spoticast ble fjernet fra Google Play? Noe som fikk de fleste igjen til å synse i at Spotifcast snart kommer tilbake, og kanskje til og med med Spotify selv i ryggen?
Vis hele sitatet...
Jeg håper å se en løsning snart selv, men jeg ville ikke holdt pusten. Requesten har ligget på siden deres i over et år. Siden de tilbyr sin proprietære streamingtjeneste på spesialiserte "Spotify-kompatible" enheter, så antar jeg at det eksisterer en avtale om eksklusivitet de må beskytte.

Så jeg ville ikke kjøpt en Chromecast for å spille av Spotify, med mindre de scenarioene jeg nevnte over er kurante å bruke.
Du kan velge å streame både skjermbilde og lyd fra mobilen til chromecast, så ja, du kan bruke spotify på chromecast, men da er det telefonen som som spiller av musikken og sender den videre til chromecast. Har testet og det funker, men vil anta at det vil være batterisluk.

Edit: Ser nå at Dyret allerede har nevnt dette..
Sist endret av suppesos; 24. august 2014 kl. 01:29.