Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3113
Tabbet meg ut og ble tatt for fyllakjøring. Dumt og burde vite bedre. Vil ikke ha noen svar fra bedrevitere som sier jeg burde vite bedre.
Saken er at jeg har noen saker på på meg fra fra før av mend et er + 5 år siden.
Nå har politiet begynt og ringe mine foreldre og legger ut i det vide og det breie om det det gjelder. Jeg er 32 år og har egentlig polititiet rett til til og fortelle dette til dem?
Sist jeg skjekket er jeg myndig og da er det vel en sak mellom politi og meg ingen andre.
Ble tatt med 0,26 i promille.
Men når jeg var på legevakten på pisseprøve så var jeg alene så fyllte jeg halve koppen med vann og resten fra det naturlige stedet.
Har dette noe si?
Snuten sto på et annet rom og ventet så han så ingenting.
De tok til og med beslag i bilen min siden dette er ikke første gang jeg har blitt tatt (+ 5 år siden siden sist).
Det jeg lurer på er at snuten sa at nå kom de til og selge bilen min på auksjon uten at jeg får en kr for den.
Noen som har noen gode forslag på hvordan jeg kan få ut bilen fra snuten uten at de kan lage altfor mye trøbbel?
Har engaskjert advokat med hadde vært greit med noen innspill.
Sist endret av eL Bohondo; 5. desember 2008 kl. 12:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Så lenge du er myndig har de ihvertfall brutt taushetsplikten om de ringer til din mor og far, kan ikke skjønne noe annet. Bilen kan de vel og muligens ta beslag i om den er brukt til en kriminell handling. Men 0,26 i promille ? Tja, høres ikke ut som de er noe glad i deg nei. Snakk med advokat ja. Lykke til !
32 år? Og så ringer det il foreldrene dine? WTF?
0,26 i promille er vel ikke mye heller...
Sist endret av fulloggal; 5. desember 2008 kl. 14:11. Grunn: skrivegunnar
Høres helt idiotisk ut spør du meg. Foreldrene dine har da INGEN verdens ting med det du gjør når du er fyllt hele 32 år..
Så, de har jo brytt taushetsplikten sin, og dette er jo kanskje noe du kan bruke mot dem?
0.26 i promille altså.. er ikke ikke grensen på 0.20?
Synes heller dette ikke var så mye.
Det kommer helt ann på hva som er blitt sagt til foreldrene dine. Har det noe med etterforskningen av saken din å gjøre, så kan jeg skjønne at dem legger ut i det store og vide for å få løst opp mest mulig i saken din. Men er det kun for å innformere dine foreldre, så er det helt klart brudd på taushetsplikten.

Hva slags grunnlag dem har for å ta beslag i bilen din vet jeg ikke, men ettersom du også måtte ta pisseprøve så rekner jeg med at dem har misstanke på at det også er noe med narkotika inne i bildet å gjøre.

Har du blitt tatt for promillekjøring eller kjøring i rus påvirket tilstand før eller???
Jeg er av den litt vanskelige typen og sier ingenting til snuten. Dette har de gjort på egenhånd bare for og skape krøll for meg, skal ikke si jeg er guds beste barn men jeg har rettigheter jeg og. Har informert advokaten og dette kommer jeg til og ta videre.
Setter pris på innlegg

Jeg er av den litt vanskelige typen og sier ingenting til snuten. Dette har de gjort på egenhånd bare for og skape krøll for meg, skal ikke si jeg er guds beste barn men jeg har rettigheter jeg og. Har informert advokaten og dette kommer jeg til og ta videre.
Setter pris på innlegg.

Har blitt tatt for promillekjøring for over 6 år siden og hvis jeg ikke tar feil så etter 5 år så skal jeg behandles som vanlig kriminell selv om dett er en trend her. Men han snuten har meg på en shit-list og går over lik for og ta meg. Har ikke gjor noe galt på over 5 år men han fyren er etter meg hele tiden. Kam det være nor grunn i retten?

Sitat av eL Bohondo Vis innlegg
Jeg er av den litt vanskelige typen og sier ingenting til snuten. Dette har de gjort på egenhånd bare for og skape krøll for meg, skal ikke si jeg er guds beste barn men jeg har rettigheter jeg og. Har informert advokaten og dette kommer jeg til og ta videre.
Setter pris på innlegg

Jeg er av den litt vanskelige typen og sier ingenting til snuten. Dette har de gjort på egenhånd bare for og skape krøll for meg, skal ikke si jeg er guds beste barn men jeg har rettigheter jeg og. Har informert advokaten og dette kommer jeg til og ta videre.
Setter pris på innlegg.

Har blitt tatt for promillekjøring for over 6 år siden og hvis jeg ikke tar feil så etter 5 år så skal jeg behandles som vanlig kriminell selv om dett er en trend her. Men han snuten har meg på en shit-list og går over lik for og ta meg. Har ikke gjor noe galt på over 5 år men han fyren er etter meg hele tiden. Kam det være nor grunn i retten?
Vis hele sitatet...
De ringte til og med min mor og fortalte at de kom til og komme med narkohund for og skjelle leiligheten min uanmeld for og sjekke om jeg har narkotila hos meg. Noe som er BS for det har jeg jo ikke
Sist endret av eL Bohondo; 5. desember 2008 kl. 15:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dette høres helt utrolig ut. Hvis det skal bli slik at man er stemplet som kriminell fordi man har kjørt i fylla har det gått for langt. Ikke det at jeg støtter fyllekjøring, men det finnes grenser.
Hvis du bor oss dine foreldre, så vil de selvfølgelig informere dem om hva som har skjedd hvis de skal gjennomføre en razzia.
Sist endret av SnippeX; 6. desember 2008 kl. 15:25.
vent litt... Informere om at det skal være razzia? Hei vi kommer for og lete etter ulovlige ting i hjemmet ditt om ca to uker. Så du burde fjerne evt. spor før vi kommer så vi er sikre på at vi ikke finner noe?

Høres rart ut..
He he. Det var det første som slo meg og, men har ingenting og gjemme så de får bare slå seg løs.
En annen ting er og at de sa de kom uanmeldt. Kan være at snuten skal skremme.
Problemet er at de skremmer ikke meg bare mine foreldre. Tror jeg kommer til og innkalle mine foreldre som vitner når/hvis jeg skal i retten. Så de for fortalt den sinnsykt dårlige fremgangsmåten de holder på med.
for det første:

1.fra du er 18år+ så er det brudd på taushetsplikt og de som er ansvarlig/involvert vil bli suspendert/oppsagt hvis saken din lekker ut..selv til din egen familie, med mindre du er umyndiggjort og dine verger er dine foreldre av en eller annen årsak.

2. om du kjørte i fylla for 6 år siden så har det ingenting å si da du har sonet din dom med enten:
a) fengsel og fratatt lappen
b) fratatt lappen og bot
(dette er forutsatt at du HAR lappen nå)

3. hvis denne politimannen har deg på en "shitlist" så antar jeg at du har flere grunner enn at han har arrestert deg for mer enn fyllakjøring 2 ganger.
hvis han direkte plager deg ved ransakelsesordre o.l uten at han finner noe, så bør du sjekke me en advokat hva som gir grunnlag for "harrassement" (sry, kommer ikke på det norske ordet)

4. hvis politiet ringer og sier ifra at "imorgen kommer vi og har razzia hos dere" så vil det egentlig være å skyte seg selv i foten.
Hadde lappen når dette skjedde og har satt inne samt betalt kraftig bot i tillegg.
Saken er at han politimannen arresterte meg for et par år siden for noe jeg ikke hadde vært innblandet i, satt 8 dager i varetekt før de frafalt siktelsen og slapp meg ut igjen. Dommeren jeg skulle opp for lo nesten politiet opp i ansiktet og sa at dette var blant det verste tilfellende av maktmisbruk han hadde sett.
Og dette har ikke han fyren glemt samt han bor ikke så langt fra der jeg bor så jeg treffer på han i ny og ne.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
skaff deg en advokat, om det du sier stemmer er det helt latterlig.
slike mennesker skulle aldri fått lov til å være autoritetspersoner av noe som helst slag.

jeg har blitt stoppet et utall ganger i trafikken (jeg har en tendens til å kjøre for fort), men selv jeg blir behandlet med respekt, høflighet, dog strengt noen ganger selvsagt.
Ja, de brøt taushetsplikten. Ta det opp med advokaten din. Kanskje du kan bruke det imot politiet.

Det med tvangs selging av bilden din var jeg litt usikker på... Har aldri hørt at politiet tar bilen din ifra deg hvis du blir tatt for fyllekjøring, og særlig når det bare var 0.26 (0.06 for mye)
Ikke at jeg er ekspert, men høres da ut som ren trakassering.
Så vidt jeg vet finnes det svin i alle bedrifter som vet å lage krøll.
Personlige følelser kan gi utslag om du er kriminell, eller politibetjent.

Eller hva?

En god advokat, kan klage politiets behandling av deg, og/eller saken din til statsadvokaten om jeg ikke husker feil.
For alle har vi rettigheter, faktisk egentlig i prinsippet, flere når du er såkalt "vanskligstilt" (ikke a4)
Er bare få i det offentlige hjelpeapparatet (snuten er jo og ett offentlighjelpeapparat i prinsipp, funker bare dårlig om du er en lite likt kjenning)

Mener jeg da.
Vet ikke jeg, jo lengre man kommer ut i distrikts Norge jo mer lov har lovens lange arm, vil aldri komme noen vei med en sånn sak, hadde ikke syntes det var kult om det hadde skjedd meg, og det kan det vel fort gjøre en dag.

Du sier du ikke har noe å skjule, hvorfor vanna du ut pisse prøven din? Alle har vel noen skjeletter i skapet De skulle hvertfall ikke ha pisseprøve for å måle alkohol nivå.

Hvordan det gjøres her kan du/dere lese her:
http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...:5567:17:::0:0

Mange av kidsa i dag som kunne hatt godt av å lære litt om det ene og det andre.

Glemte å si at du burde vite bedre, helt korrekt at tabben var at du ble tatt
Sist endret av Lucif3r; 7. desember 2008 kl. 19:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skal snakke med advokaten imorgen for og få igjen bilen ihvertfall

Lite sidespor.
Har hørt man kan ta lappen i polen eller andre land.
Noen som vet noe om dette?

Leste en artikkel i vg nå. Men den er jo et par år gammel.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=179448

Der kan du visst ta deg en 3 ukers ferie for 8000k med hotell og lappen når du er ferdig.
Tror jeg går for en sånn jeg.
Må bare finne ut hvor de selger de pakkeløsningene
Sist endret av eL Bohondo; 7. desember 2008 kl. 19:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg vet av en advokat i trondheim, som er ekspert på slike saker. Han har vært politijurist før, så han vet alt om hvilken fremgangsmåte politiet skal bruke, å hvordan de ikke skal gjøre det.


Husker ikke navnet i farta, men jeg kan få tak i det, så send meg en PM om du er gira.
Høres lite logisk ut?

Med mindre dette smutthullet i loven (sitert fra VG) er tettet vil jeg påstå at det er fult mulig enda.
Og ja, vil tro det er realistisk med en slik pris, da norge har en av om ikke den dyreste førerutdanningen i europa.
hehe, det er sant.
men da ville jeg heller akseptert at jeg har vært så dum å miste lappen
Skjønner ikke hvorfor i helvete de kontakter foreldrene dine om du er 32 år;p

Og som sagt tidligere i posten så er det ikke så mye promille, men spørs jo hva slags saker du har på rullebladet fra før..

Det eneste dumme du gjorde var å kjøre bilen i fylla og vanne ut pisset ditt!

Tror du burde skaffe deg en advokat , det ville jeg gjort
Sist endret av jesus; 16. desember 2008 kl. 14:55.