Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 954
skjedde tidligere idag .ble helt svart og får ikke noe bilde i den igjen.prøvd med annen pc men like svart.med kun strøm kabel tilkobblet blir det kun grønt lys i power knappen men ingen logo eller noe på skjermen .den var ikke så mye brukt men er noen år gammel
Jeg har hatt liknende problem med BenQ-monitoren min og en annen monitor 3 ganger fordelt på de 2 monitorene. Jeg husker ikke hvem av de som har hatt problemet 2 ganger.

Første gangen var det BenQ-monitoren som knelte. Den fungerte innimellom dersom jeg skrudde av og på et utall ganger. Før den til slutt slutta å fungere helt. Alle gangene har problemet vært det samme; sprengte/ødelagte kondensatorer.
Dette kan være problemet ditt også.

Dersom garanti/reklamasjon er utgått og du ikke er redd for å lodde litt, kan du se etter ødelagte kondensatorer og evt. bytte disse selv for en liten pris. Jeg ville bytta alle kondensatorene når jeg først har åpna monitoren, da det ikke er usannsynlig at flere vil ryke snart.
Du kan ofte finne "cap replacement kits" for monitoren det gjelder på ebay. "Cap replacement kits" koster ofte litt mer enn å kjøpe dem enkeltvis, men da får du ihvertfall alle samtidig.

"If it's already fucked you can't fuck it even more. So why don't you have a go at it?"- AvE
EEVblog #347 - Bad Cap LCD Monitor Repair
Repair your electronics by replacing blown capacitors
Sist endret av NAPse; 25. november 2016 kl. 07:30.
Trådstarter
det var ingen kondensatorene som var sprengt men det var litt brunsvidd på noe på kretskortet som strøm kontakter på .fik faren min å se på det og han så det hadde lagt seg støv tråder som hadde kortsluttet en liten del som sitter under kortet .så da er vel skjermen helt fucka ?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Den forklaringa høyres rar ut. Støv er i utgangspunktet ikkje eit problem for elektronikk, og eg har aldri sett overslag på grunn av støv.

Det kan vere tin whiskers det er snakk om - men det er i så fall ei garanti/reklamasjonssak.
"Øko-Terrorist"
Ikke alltid du kan se at en kondensator har røket. Den kan rett og slett ha tørket ut pga varmgang, skjelden du finner Nichicon eller Nippon Chemicon kondensatorer i forbrukerskjermer. Oftest billigmerker som f.ex Capxon.
Kan du legge ut bilder av kortet? Fram og bakside? Så kan vi kanskje se problemet.
Lys med en lommelykt på skjermen. Hadde en benq 2450hd som "baklyset" ikke fungerte. Er det bilde på skjermen så er det bare en kondensator som har ryket.