Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2251
Hei, etter at jeg fikk til å dele nettverk med Ubuntu-pcen så installerte jeg Netgear A6100.
Alt fungerte fint, hadde begynt å installere samba, apache osv for å lage media streamer og egen cloud(owncloud).
Så oppdaget jeg at Ubuntu ikke lenger hadde nettverk, eller rettere sagt mistet 5ghz nettet, kan fremdeles koble til vanlig 2.4 ghz.
Må nevnes at jeg var innom ruteren for å gjøre sånn at ubuntu fikk ha en ip for seg selv (statisk).
Etter det virker det som om at alt har knøvlet seg.
Har prøvd å restarte ruteren og tilbakestille endringene jeg gjorde.
Etter at jeg hadde restartet ruteren, så fant ubuntu 5ghz-nettet,men klarte ikke å koble til.
Og nå finner den ikke det nettverket i det hele tatt.

Noen som har en ide?

Tusen takk.
Funker 5GHz-nettet for andre enheter?
Finner du 5Ghz-nettet på en annen maskin hvis du bruker A6100'n?
Får du noen feilmelding på PC'n når du prøver å koble til nettet?
Hva sier syslogen på routeren din?

Jo mer informasjon du gir oss jo enklere blir det å hjelpe deg.
Du har heller ikke skrevet noe om hvilken router du bruker.
Jeg fikk nett på den i går kveld, men i morges hadde ubuntu mistet synet på nettet igjen, restarta routeren og da fink den nett igjen. Det er en ZyXEL P8702N jeg har.
Men det er en ting jeg lurer på, både ubuntun og w7 stasjonære bruker samme type a6100 bungle, er det mulig at det skjærer seg med tanke på forstyrrelser?
Vil forresten nevne at ubuntu og w7 står på samme rom, og w7 har også begynt å få problemer nå.
▼ ... noen uker senere ... ▼
hvilken firmware på router? noen versjoner er ustabile.

link til siste: http://stup.telenor.net/firmwares/cp...00AAJX11D0.bin