Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 994
Har ett merkelig problem.
hver gang jeg tar slår på wifi på mobilen, Samsung S4, så sender den en massiv mengde trafikk og gjør nettet ubrukelig.

Kundebehandleren til Nextgentel ble litt overrasket for å si det pent.

Har slått av de fleste apper nå, men fremdeles så får den nettet til å knele. Uten wifi slått på fungerer det trådløse nettet helt fint.

I tillegg er det kun mitt nett det skjer på. Gjør ikke det samme på andre sitt trådløse nett.

Trafikken den sender ut er forespørsler til masse nettsider, alt fra vg.no til freak.no. Altså nettsider jeg pleier og besøke. Men den gjør det selv om jeg ikke har trykt inn adressa eller har ett vindu åpent. Har kjørt avast på telefon og den finner ingeneting.

Telefonen er ikke rooted.

Noen forslag til hva som kan gjøres?
Høres merkelig ut. Eneste jeg kan tro er enten malware/virus (ja, android kan dessverre få det) eller en app (feks nettleseren) som har hengt seg opp og prefetcher ting i en evig loop.

Prøv å slette både data og cache (settings > apps > *velg app* > delete data) for alle nettlesere du har på tlf. NB du vil miste bokmerker og historie i nettleseren.

Hvis ikke kan jo en factory reset prøves (slette alt på tlf).
Hadde ikke tenkt på og slette der dataene.Da skal det gjøres når jeg får kommet meg hjem.
Jeg hadde et lignende problem, og jeg fikset det ved å endre WMM instillingen på ruteren