Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2062
Bruker win 8.2 (tror jeg) benq skjerm ca 5 år gammel.

Problem:
Da jeg skrur på pc, og skjerm, ser jeg velkomstskjermen til acer i ett sekund så blir skjermen svart. lar jeg pcn gå i dvale, og deretter berører musa, kommer skjermen for innlogging i windows frem i ett sekund før skjermen blir helt svart igjen.

PC funker ellers optimalt, ingen ulyder og oppstart virker som om den funker fett.
Skjermen funker også bra, (da den kommer på i 1 sekund) men fatter ikke hva problemet kan være, har prøvd det meste, men får liksom ikke prøvd bios eller lignende da skjermen blir svart så fort.

Kan det være skjermkortet?
Jeg satt her i sted og da flimra skjermen litt, for å så bli svart, men det "på lyset" lyser grønt, og ikke gult som det gjør da pc er avslått, så det er forbindelse med skjerm og pc. har også sjekket kabler ol. og ingen ting tillsvarer at jeg skal ha problemer.

Hadde vert kult om noen kom med noen tips, som ikke innebærer ny pc til mange tusen. har også diverse andre "ødelagte" pcr stående, som kanskje har et fungerende skjermkort om det skulle være problemet, trenger ingen fete ting til spill, bare noe som gir meg et bilde på skjermen.

Takk.
kenny's Avatar
Trådstarter
Hadde håpet at det skulle funke, men skjermen forblir svart, ingen ting kom opp da jeg trykka alt+del+ctrl
virker som det er selve signalene fra pc til skjermen som blir borte, men rart at de skal komme frem i ett sekund, etter for eksempel dvalemodus, da skjermen går i dvale og pc går i dvale, men ellers er det helt svart.