Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 7492
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Hmm litt rart argument?

Må nesten spørre hvordan du klassifiserer andre dubstep sanger da.

Som feks disse.

Lost - Music Generation
Vis hele sitatet...
Dette er jo ikke dubstep i det heletatt, liger jo ikke engang. Er jo verken half-beat eller 140 bpm.

Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Dette er vel mer ordentlig dubstep hvis jeg ikke tar helt feil. Veldig fornyet da, men det er enda dubstep vil jeg påstå.

Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Dette vil jeg verken kalle dubstep, brostep eller annet. Høres ut som housemusikk med halfbeat. Usikker på sjanger.

Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Usikker her også. Ligner svært lite på dubstep, ligner bittelitt på brostep når den wobblesynthen kommer inn på 1:26, men ellers er jeg svært usikker. Ville ikke kalt det dubstep ihvertfall.

Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Dette ville jeg kalt vanlig dubstep tror jeg. Ser ikke at det går innenfor noen spesiell undersjanger.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Kan vel akseptere at dubstep er noe folk digger, men for meg er det som black metal; ikke musikk.
Vis hele sitatet...
THIS!!!! ^^
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Rundballe`n Vis innlegg
Noen som kan fortelle meg hvilken sjanger denne sangen går under?
Vis hele sitatet...
Er jo Moombahcore, og har svært lite til felles med dubstep.

Sitat av Rundballe`n Vis innlegg
Noen andre enn meg som er enige i at Koan Sound One Hand Clap er enten Deep Dubstep/Chillstep?
Vis hele sitatet...
Vil ikke kalle det verken deep eller chill. Låta er jo temmelig aggressiv. Vanskelig å sette fingern på undersjanger der, men en form for dubstep er det ihvertfall.

Sitat av vamvam Vis innlegg
Favorittsang min for tiden som går innom dubstep må være denne!
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke dubstep engang, det er jo Trap.
Sitat av Rundballe`n Vis innlegg
Noen andre enn meg som er enige i at Koan Sound One Hand Clap er enten Deep Dubstep/Chillstep?
Vis hele sitatet...
Noe rundt glitch hop, som det meste av Koan Sound er.

Sitat av Avatar Vis innlegg
men det store forskjellen er at i dubstepen er alt så "BRHHGUchichichiBrhguhghughughuBhrii"-aktig, om dere skjønner hva jeg mener.
Vis hele sitatet...
Den eldre og "originale" dubsteppen er ikke akkurat sånn. Kan se om jeg finner noen eksempler:

Liquid Stranger - Bombaclaad Star (Introen minner meg litt om röysopp)
Mala - Level Nine (Kanskje litt i overkant rolig)
Benga & Coki - Night
Hatcha - Chillz
Skream - Midnight Request Line

Er forsåvidt også denne musikken jeg ville kalt dubstep, uten å bruke noe undersjangere.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Dette er jo ikke dubstep i det heletatt, liger jo ikke engang. Er jo verken half-beat eller 140 bpm.



Dette er vel mer ordentlig dubstep hvis jeg ikke tar helt feil. Veldig fornyet da, men det er enda dubstep vil jeg påstå.



Dette vil jeg verken kalle dubstep, brostep eller annet. Høres ut som housemusikk med halfbeat. Usikker på sjanger.



Usikker her også. Ligner svært lite på dubstep, ligner bittelitt på brostep når den wobblesynthen kommer inn på 1:26, men ellers er jeg svært usikker. Ville ikke kalt det dubstep ihvertfall.



Dette ville jeg kalt vanlig dubstep tror jeg. Ser ikke at det går innenfor noen spesiell undersjanger.
Vis hele sitatet...

Vell, det her er jo også bare ett typisk bevis på at dubstep ikke trenger og være typ halfbeat eller 140 bpm selv om alle sangene jeg postet er ihvertfall 140 bpm, og tar man ett godt søk på sangene så ser du at alle sangene blir kategorisert under dubstep.
Som jeg sa tidligere er det du som bestemmer det selv, så dette er jo ikke ett fasit svar jeg kommer med, men for meg er ihvertfall dubstep mer en halfbeats i 140 bpm ihvertfall. Og må neten legge til det de sier i en Skism sang selv om det blir litt ironisk når vi sitter her å diskuterer.
"It Dubstep, who cares?"
Sist endret av kimmy9gga; 1. juli 2013 kl. 06:44.
Brostep med masse brææ bræææ og YAYA bass ble fort gammelt (og jeg er en som går ikke lei av hardstyle!) men blandt det er jo blitt sånn at alt som er halfspeed blir kalt dubstep nå tildags er det faktisk endeløse muligheter på hva man kan gjøre. jeg lagde faktisk en 140 bpm halfbeat låt idag og endte opp med å lable den dubstep..:/ burda skifta navn til halfbeat tho