Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 520
Hei, forrige skoleår hadde alle i klassen et problem, men ingen gadd å gjøre noe med det unntatt meg og en kompis av meg. Skolepcen hadde 4,00 gb minne, men det stod 2,94 gb tilgjengelig. På slutten av skoleåret spurte vi IT-ansvarlig og han sa det kunne løses med en reinstallasjon. Det gjorde han og vi fikk de tilbake fire dager senere. Problemet var der fortsatt, så han sa han kunne prøve å innstallere 64-bit, men siden det var 10 dager igjen av skolen ville han ikke gjøre det. For to uker siden innstallerte kompisen min Windows 7 Pro 64-bit på sin data og han fikk 4,00 gb tilgjengelig. Han gjorde det samme med min pc, men nå lurer jeg på om det var så lurt, ettersom skolen begynner igjen den 20. Han hadde tatt Ghost Backup av sin, så han fikk gjenopprettet sin tilbake til skoleinstillingene, jeg hadde ikke tatt Ghost Backup og han hadde ikke nevnt noe slikt til meg heller. Det jeg lurer på er hva jeg kan gjøre, om det er lurest å gå til IT-ansvarlig noen dager etter at skolen har begynt og spørre om han kan reinnstallere Windows 7 Enterprise, men 64-bit eller reformattere hele harddisken og slette alt innpå den, så de ikke ser at jeg har hatt Windows 7 Pro. Eller om det finnes noen andre og kanskje smartere måter.
En annen kompis av meg sa at hvis jeg blir busted må jeg betale penger til skolen for tiden de bruker, få nedsatt orden og oppførsel osv. Jeg tror ikke noe særlig på han, men jeg er neimen ikke sikker.

På forhånd, mange takk.
Enkelte skoler opererer med "bøter" hvis man gjør endringer på maskinen. Hvilken tillatelser/forbud du har, og hvilke reaksjoner du risikerer skal stå i kontrakten du skrev under på når du mottok maskinen.

Formater maskinen uten å installere på nytt og si til IT-ansvarlig at det "bare skjedde" og spill dum. Han vil da plugge inn nettverkskabel og tanke den på nytt. Dette tar ikke lange tida for IT-ansvarlig.
Sist endret av Fuzzybossen; 11. august 2012 kl. 21:01.