Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 10074
Har en komplisert og voldelig eks-kjæreste som nå ikke vil helt innse at det er over. Han kontakter meg hundre ganger i uka og vil på død og liv treffes, noe jeg har sagt jeg ikke vil.xJeg kommuniserer minst muligxmed han, holder meg til skriftlig og har kontakt med både politi og advokat.x

Han dukker nå opp der jeg er, på steder der han ikke naturlig oppholder seg. Jeg vet at han har gjort lignende tidligere mot en annen eks, og det var regelrett stalking.xHun mistenkte gps-sporing. Når han nå gjør det samme mot meg, begynner jeg også å lure!

Jeg vet det finnes duppedingser man kan feste/legge ixen bil som varsler når denne settes i bevegelse. Jeg har sjekket under bilen men ikke sett noe som skiller seg ut foreløpig.x

Er det noen som vet om det er mulig å sjekke dette på noe vis (feks "scanne" bilenxelektronisk), eller om det er mulig her i norge å få tak i noe som evt vil jamme signalet? Hvilke fagpersonerxkan en evt spørre om sånt?x
Dette høres ikke ut som en kul situasjon. Vil bare først spørre, deler du posisjonen din på Snap map funksjonent til snapchat?

Når det gjelder gps-apparater som kan ligge i bilen er det (dette tror jeg, men vet ikke) muligheter for at de kan være veldig små, kanskje noe er limt på bilen på utsiden? På smarttelefoner er det mulig å skru av GPS-funksjonen, det tar kanskje 30 sekunder å endre.
Har du sett på batteriet eller under panseret generelt?
Trådstarter
2 0
Har ikke Snapchat. Skal sjekke over telefonen hva som er installert. Hvordan finner jeg ut om noen spionerer via tlf min?
Den var for øvrig ikke med i dag så mistenker at det er noe på bilen altså.

Har ikke sett under panseret. Takk. Det skal jeg gjøre!
Sist endret av Sunlady; 20. juli 2017 kl. 22:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hadde spurt politiet om di kan hjelpe og sjekke. Evt hør med en bilmekaniker vist du kjenner en.
Har eksen hatt mulighet til å komme seg inn i bilen, eller under panseret? GPS sporing til bil finnes både med egen batteridrift og koblet til bilens batteri. I så fall må dette vært koblet opp med tilgang til bilen over lengre tid og mulighet for å komme seg inn. Alternativet ellers er en på batteri under bilen. Ta med lommelykt og gå grundig igjennom alt fra motorrom til bagasje og se etter ledninger som virker "nye" eller andre ting som ikke skal være der, som en boks på størrelse med en Iphone. Muligens i fotbrønn, under sete, eller lignende. Tenker man skal være ganske "ekstrem" som stalker for å gjøre dette, men alt er jo mulig. Mener du det er en stor sjanse for at dette har skjedd ville jeg kontaktet et firma som fks. Unitracker som burde kunne finne dette rimelig kjapt.
Det er ingen enkel måte å lete etter gps-sporingsenhet. Du kan jo prøve å åpne lokket på bensintanken, og sjekke inni der. Og ellers sjekk alle flater utenpå bilen. Det er også en ny snapchatfunksjon som gjør at du kan spore vennene dine via gps, jeg anbefaler deg å skru av dette, bruk google til hjelp. Ellers kan det være greit å bytte passord på facebook, snapchat, og egentlig alle andre plattformer, særs eposten din. Dette kan brukes til å spore hvor du befinner deg. Så er det jo det åpenbare om han vet om du har rutiner hvor du pleier å dra til et gitt sted et gitt tidspunkt, samt hva du poster på sosiale medier. Lykke til.
Det er ingen enkel måte å lete etter gps-sporingsenhet. Du kan jo prøve å åpne lokket på bensintanken, og sjekke inni der.
Vis hele sitatet...
Jeg måtte le litt :P Er du fan av Better Call Saul?

Anyways, ville fått noen med litt peiling på bil til å sjekke litt om du er nervøs. Kanskje også resette mobilen for å være helt sikker på den også.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det er ingen enkel måte å lete etter gps-sporingsenhet.
Vis hele sitatet...
Hvis han vet hvor hun er i real time, så bruker han ikke en passiv GPS-tracker. Da må han bruke en aktiv tracker som kommuniserer over GSM-nettet, enten med et vanlig SIM-kort eller med et M2M SIM-kort. Slike trackere kan oppdages med anti-overvåkningsutstyr, som for eksempel denne:

http://www.brickhousesecurity.com/pr...ellers&from=fn
Jeg tror mer på at det er installert programvare på din telefon, vis du tror det er bilen finnes det en enklere måte å finne ut av dette på enn og lete igjennom hele bilen. Bytt bil med en bekjent en uke, vis han fortsatt dukker opp på samme måte er det mobilen. Vis det viser seg at ikke han gjør det vil jeg gått til politiet og be dem søke i bilen slik at de kan sikre seg spor.
Har du en nyere bil som har innebygget sporing? Vet at flere nyere, bla el-biller har det. Da kan han enkelt se hvor du er i tilknyttet app/webside.
Har han passordet til google kontoen din? Det er gps sporing der også. Ganske fiffig også faktisk, med historik å det hele
http://cdn.trendblog.net/wp-content/uploads/2014/01/Screenshot-2015-07-26-13.26.05.png
Sist endret av canttouchthis; 21. juli 2017 kl. 19:45.
Som noen over så ville jeg heller mistenkt sporing av tlf.
Men så kan også PC være kompromittert slik at endring av passord på google-/apple-konto o.l. fra den, ikke vil ha noe effekt.

Jeg ville skrubbet PC og telefon helt, og endret passord på alt av kontoer (merk, endring av passord bør du gjøre fra en enhet som enten er rensket helt / formatert, eller låne en venns pc å gjøre det fra).