Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1245
Hei.

Jeg har laget en melodi og beat til den jeg synes er helt grei.
Men jeg kommer meg ikke videre.

sangen kan jo ikke være 3-4 minutter loopet av det der.

Så noen som har noen generelle tips om hvordan man kommer seg videre når man sitter fast slik som jeg gjør nå?
Ingen loops er brukt, og her er så langt jeg er nå:
http://soundcloud.com/jibbesander/el...use-unfinished
En ting er sikkert, du trenger litt mer variasjon. Det blir på en måte litt for tørrt
Ja.
på rundt 0:40 har jeg tenkt til å endre på trommene.
Noe jeg også sliter med er å få litt "liv" i sangene mine.
noen tips der?
av min oppfatning kan du ikke VELDIG mye, men, trommen likte jeg, den square synth/lead tingen var overkill (skru ned volum, bruk ett annet filter og skru ned cut off'en. og du må skru ned frekvensen/Freq'en, den er for høy.)
Du trenger WAY mer variasjon, kan du automation clip?
Du burde endre alt uten om beaten.

Og btw, dette går ikke under Electro House xD Send meg en personlig melding så skal jeg hjelpe deg, vil virkelig lære deg noe

Sitat av JibbeSander Vis innlegg
Ja.
på rundt 0:40 har jeg tenkt til å endre på trommene.
Noe jeg også sliter med er å få litt "liv" i sangene mine.
noen tips der?
Vis hele sitatet...
en (shaky) Hi Hat på hvert andre slag, pluss en snare til på siste halve slaget.
om du forstår :P
Prøv å varier den harmoniske progresjonen. Du kan f.eks prøve å gå fra Tonika, og så videre til Tonikas submediant ( fallende ters fra grunntone )
Moll pleier alltid å være en slager nå til dags. =)
Det her var ikke godt for øra, prøv og få litt mere variasjon og en lyser melodi så vil det nok bli bedre
Gjorde endel endringer igår.
Volumet på lead'en satt jeg ned endel, trommene ble endret satt på to lysere melodier i bakgrunnen.
alt det der er jo greit nok, det hadde jeg tenkt å fikse på senere.
Men det jeg lurer mest på er hva kan jeg ha etter det som jeg har lagd til nå?
Jeg sitter alltid fast der!

Jeg kan ikke veldig mye, nei.
Jeg holdt på med ableton i kanskje 2 uker i mars, men så begynte jeg med det nå igjen på lørdag.

Gjorde endel endringer igår.
Volumet på lead'en satt jeg ned endel, trommene ble endret satt på to lysere melodier i bakgrunnen.
alt det der er jo greit nok, det hadde jeg tenkt å fikse på senere.
Men det jeg lurer mest på er hva kan jeg ha etter det som jeg har lagd til nå?
Jeg sitter alltid fast der!

Jeg kan ikke veldig mye, nei.
Jeg holdt på med ableton i kanskje 2 uker i mars, men så begynte jeg med det nå igjen på lørdag.
ingen er ekspert etter 2 uker, øvelse gjør mester, man må nok bare lage masse drit før det kommer ut noe fett.

les deg opp om sidechaining om du ikke har sett på det før, finnes masse bra tutorials på yoputube som ommhandler Ableton live tips og triks
Takker for alle tipsa!
Har gjort noen endringer nå:
http://soundcloud.com/secandum/elecr...e-unfinished-2