Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 4018
(Dere som er ute etter en dønn seriøs samfunnsnyttig debattråd er herved advart. Jeg ønsker med denne tråden bare å lufte en litt morsom observasjon jeg har gjort hos meg selv, og spørre om det er flere som opplever det samme.)

Gjennom et par-tre års sporadisk bruk av sentralstimulerende har jeg fått en lei/komisk tendens til å raskt fatte "mistanke" om at folk jeg møter på byen eller elsewhere er ruset. Jeg scanner helt automatisk pupillenes størrelse. Legger merke til evt. unormal kjeveaktivitet (evt også tyggegummibruk), rastløshet, tørste, unormalt tregt alkoholinntak (!) osv, osv. I en del tilfeller der jeg er skråsikker på at noen jeg møter har tatt seg noen linjer har jeg nok helt rett. Andre ganger tar jeg helt sikkert feil også, for jeg tror jeg har en tendens til å tolke alle slike "symptomer" i en viss retning, bare p.g.a. mine egne erfaringer.

Jeg fikk f.eks. ikke sove i natt, og zappet over på "Sonen" på tv (2?). This g(a)uy named "Tore" klødde seg og tok seg til nesa utallige ganger i løpet av sendingen (tidvis flere ganger i minuttet typ), hadde konstant kjeve- og tungeaktivitet (uten at han snakket eller noe) og virket litt flakkende i blikket. Søvn- og tiltaksløs som jeg var (er) ble jeg sittende og se på fyren med tiltagende fascinasjon.. "Håhå, han der er bare såå full av speed ass!"

Noen flere som "sliter" med dette?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg har litt de samme tendensene, men etter å ha tatt feil et par ganger så spør jeg aldri personen det gjelder lengre. Av og til har det vært tilfelle, men de gangene hvor det absolutt ikke stemmer har vært heller pinlige. Har slått meg til ro med at det finnes andre stoffer eller mentale tilstander som forårsaker noen av de samme symptompene som sentralstimulerende, så jeg er sjelden sikker med mindre ALT klaffer... Men ja, man blir helt klart mer observant på slike ting når man vet hva man skal se etter - på godt og vondt :-P.
hehe ja, gjør det ofte selv, og det stemmer som oftest.
Gjorde det faktisk nettop nå for 5 minutter siden, og fikk det bekrefta av en annen fyr at mine mistanker stemte.

Ellers kan jeg få typiske stimulantsyndromer som at kjeven jobber mye osv når jeg drikker mye kaffe..
Jeg er nok en av de med ganske aktiv kjeve selv om det er lenge siden jeg tok noe slikt. Mon tro om det er noe man ka få under rus over tid som vedvarer, som en slags vane?
ja gjør det selv, det er en morsom tanke/observasjon i hodet det " hihi h*n har fått på god kolaen nå" eller lignende
Penny^Lane's Avatar
Trådstarter
Hehe, artig å se at vi er flere med dette "problemet"!

Tias: Ja, man skal nok være veldig forsiktig med å spørre. Jeg for min del pleier å være så skråsikker at jeg ikke ser behovet for å spørre en gang . Tror folk både kan føle seg litt truet og få litt noia om noen hinter om at de har tatt noe (og dette faktisk stemmer), så sant man ikke samtidig viser at man er fullstendig cool med det, men det innebærer jo en viss risk.

Og ja, du har absolutt rett i at det nok helt sikkert er andre mentale (og sågar sikkert fysiske) tilstander samt rusmidler som kan forårsake lignende symptomer. Men kan ikke si jeg får det samme kicket av å anta at en person har nerveproblemer eller har drukket for mye kaffe, somehow .

Saape: Hehe, gratulerer. Det er alltid veldig tilfredsstillende når man får sine mistanker bekreftet!

Riktignok er kaffe og koffein en kanskje undervurdert del av stimulantfamilien, men jeg har aldri tenkt på at man faktisk kan få den samme kjeveaktiviteten på det som man får på de litt mer heavy sakene. Men ja, ved store mengder får man vel kanskje de samme symptomene i mild grad. Kanskje noen av de jeg møter på byen går på redbull og vodka f.eks..

murloc: Ja, kjenner noen gamle "speedfreaker" som har en tendens til å gjøre mye rart med munnen (!) hele tiden, selv om de er nyktre. Mener jeg gjorde det samme selv da jeg brukte veldig tett. Har pratet med folk som mener det samme, at det blir en vane eller noe. Men hvis det er veldig lenge siden du tok noe.. jeg vet ikke. Kanskje du har mye undertrykte spenninger eller noe

hva: hehe, ja . Jeg forstår ikke helt hvorfor det er så fascinerende. Kanskje noe med at det er veldig gøy å vite noe som veldig mange andre ikke vet. Også føler man kanskje at man får brukt all den oppsamlede kunnskapen sin på området til noe "nyttig" (les morsomt). Hjernen min får i hvertfall et lite kick av det .
Jeg har vært veldig opphengt i sexuelt-kroppsspråk, lest mye om det, og er også klar over hvordan man skal bruke kroppsspråket. Når jeg er ute å går, eller ute på byen, ser jeg det OVER ALT! :P Dårlig kroppsspråk, bra kroppsspråk..
Etter at jeg har begynt å lære meg mye om det, så er det noe jeg ser, selv uten å se. Det har bare blitt en del av meg å se etter disse tegnene. Så skjønner meg på hva du mener ;D (selv om det i ditt eksempel er snakk om rus-bruk)
Jeg har også begynt å tillegge meg denne vanen, som resulterte i at jeg avslørte norsklæreren min fjern i en time. Gud, som jeg lo. Man ser tegn mye lettere når man har omgås folk som har brukt rusmidler selv.
Penny^Lane's Avatar
Trådstarter
Meteor Freak: Ja, kan absolutt se referansen. Det er jo egentlig bare et eksempel på hvordan blikket formes gjennom erfaringer og kunnskap. Man ser lettere det man har sett før, og det man ønsker å se. Det blir jo en slags positiv forsterkning, kanskje derfor man blir så opptatt av det. Tror faktisk det trigger hjernens belønningssystem når man kjenner igjen noe som virker "riktig". Noe i den dur.

En liten morsom digresjon vedr. det med tolkning av (seksuelt kroppspråk): har lest om et par undersøkelser som viste at menn hadde en tendens til å tolke kvinners vennlige kroppsspråk som seksuelle interesse. Gjennomgående var de generelt også mindre presise i tolkningen av ansiktsuttrykk og kroppsspråk. Synes det forklarer litt hvorfor det er så vanskelig å avvise enkelte menn på en vennlig måte . Selvfølgelig er det veldig mange hederlige unntak blant både menn og kvinner. Generelt tror jeg man legger merke til kroppsspråk på et ubevisst nivå hele tiden, men kanskje gjør man mere korrekte og bevisste tolkninger med litt mer teoretisk kunnskap i bunnen, slik som du har.

Hedges: Okay, var du fjern også, eller bare norsklæreren? Jeg synes det er mye vanskeligere å fastslå om noen har røyka, bare fordi signalene er mye mer subtile sånn jeg ser det. Ville vel i utgangspunktet ikke mistenkt en lærer heller . En del av mistankebildet mitt inkluderer også den rette settingen. Jeg blir litt mindre mistenksom på dagtid, i jobbsammenheng osv. Eller i hvertfall litt mer i tvil, mistenksom er jeg sikkert alltid
Om man kjenner til tegnene, så er det jo generelt noe man automatisk ser etter hos andre.
Selv har jeg lært en god del av tegnene ifra en bok o.l, og ikke via rusen i seg selv.. Så det er nå relativt lett (for meg også) å se om noen er ruset eller ei...

Kjeveaktivitet tror jeg ikke har noe med det hele å gjøre..
Selv vil jeg nå si at jeg har en del kjeveaktivitet (Om jeg da tenker på det samme som dere), uten å ha tatt noe, eller drukket kaffe...

Samme gjelder egentlig når folk lyger o.l. Siden jeg har lært å se etter tegn som viser at noen lyger eller ei, så har jeg blitt mye mer klar over det, og det er lettere å skille de som lyger ifra de som snakker sant
Var nykter selv, men når man først har bitt seg merke i et lite symptom på vedkommende, finner man lett resten også. Det faktum at fyren åpenbart fikk smålig noia når han så at vi studerte han bare bekreftet det hele, egentlig. Mannen er vanligvis veldig autoritær i klasserommet.

edit: Må vel nevnes at han er forhenværende hippie.
Sist endret av Hedges; 24. juli 2009 kl. 20:18.
Tar meg selv i å få vidåpne øyne og småsniffe med nesa når jeg får behov for å være våken. Har definitivt vært en del folksom har mistenkt at jeg har vært påtent av den grunn.
Har vært en del tilfeller der jeg har sett at folk (forhåpentligvis?) har vært påvirket. Senest var på en kebab-sjappe med en kompis, der han som laget maten vår loka som et helvete. Glemte å legge på kebabkjøttet mitt, ellers dreit han seg ut og ga alt det han stekte til forrige kunde. De "skålene" som burgerne ligger under lå på stekebrettet, og rett før kebaben min er ferdig spørr kompisen min meg om jeg hadde sett at han la på noen burgere, og det hadde jeg i grunn ikke, så vi spurte han om det faktisk lå noe under lokkene. Han måtte sjekke selv, og der lå det ingen ting.. Han gliste også no sinnsykt da jeg betalte og ville bytte litt små mynter med store mynter. Fikk veldig følelsen av at han var stein, men er jo også mulig at han var ekstremt sløv. Håper for hans del at han var stein..
[quote=Penny^Lane;1458790]Meteor Freak: Ja, kan absolutt se referansen. Det er jo egentlig bare et eksempel på hvordan blikket formes gjennom erfaringer og kunnskap. Man ser lettere det man har sett før, og det man ønsker å se.

veldig enig you see what you want to see. er nok alt for mye man kan lese utifra 10sek med samtale, så godt ikke alle kan alt, og man ser da heller etter den tingen man inntereserer seg for selv/ har til felles

Sitat av Penny^Lane Vis innlegg
Meteor Freak:
Generelt tror jeg man legger merke til kroppsspråk på et ubevisst nivå hele tiden, men kanskje gjør man mere korrekte og bevisste tolkninger med litt mer teoretisk kunnskap i bunnen, slik som du har.
Vis hele sitatet...
Det har du helt rett i! det er jo det som er greia med kroppsspråk. Kan man det ikke (som folk flest) er det underbevistheten som fatter hva h*n driver med, og hvordan h*n oppfører seg. kan man lese det derimot ^^ da kan man faktisk VITE det, og oppfører seg "riktig" deretter ;P
Du er min venn
niigu's Avatar
Sitat av Penny^Lane Vis innlegg
Jeg fikk f.eks. ikke sove i natt, og zappet over på "Sonen" på tv (2?). This g(a)uy named "Tore" klødde seg og tok seg til nesa utallige ganger i løpet av sendingen (tidvis flere ganger i minuttet typ), hadde konstant kjeve- og tungeaktivitet (uten at han snakket eller noe) og virket litt flakkende i blikket. Søvn- og tiltaksløs som jeg var (er) ble jeg sittende og se på fyren med tiltagende fascinasjon.. "Håhå, han der er bare såå full av speed ass!"
Vis hele sitatet...
For å sitte time etter time i en videoboks med rosa heliokopter-låter og drittkonkurranser (med tilhørende drittpremier å hype opp) hadde jeg også tatt meg en stripe før jobb. Destruktivt som faen.

Usaklig svar til usaklig post
Sist endret av niigu; 24. juli 2009 kl. 22:11.
Penny^Lane's Avatar
Trådstarter
Blackkoz: Ja, man kan nok lære mye fra en bok, men jeg tror at få ting slår førstehåndserfaring. På seg selv kjenner man andre, er det ikke så? Politiet tar f.eks. relativt ofte feil når de skal vurdere størrelsen på store/små pupiller vs normale, hvis de ikke oppdager andre tydelige tegn.

Når det gjelder denne kjeveaktiviteten så er den ganske så påfallende hos en som er skikkelig bra påtent på stimulanter. Det inkluderer også tunga, leppene og generelt et alt annet enn avslappet uttrykk i den regionen . Selvsagt kan anspenthet, ukomfortabelhet, heavy kaffedrikking og sikkert andre ting også føre til lignende oppførsel. Men sett i sammenheng med andre "tegn" mener jeg det er en god indikator.

Om man har lest litt psykologi og kroppsspråk så kan man nok kjenne igjen en del tegn på løgn man ellers ikke ville tenkt over ja . Men det er jo også individuelt hvilke reaksjoner folk har. Sikkert en nyttig ting å sette seg inn i. Visste du forresten at av psykologer og politifolk så er det politiet som er best til å avsløre om folk snakker sant eller ikke? Grunnen til det er at de i motsetning til psykologene får erfaringsbasert læring gjennom at de stort sett faktisk får vite sannheten (om f.eks. en mistenkt faktisk løy eller ikke), noe som gjør intuisjonen lang mer treffsikker.

Hedges: Hehe, okay. Rart med alle disse gamle 68'erne som gjerne sitter som bitre surpomper rundt om kring på barne- og ungdomsskolene. Kanskje flere burde ta seg en joint i blant .

Franklin: Det var en litt morsom reaksjon på tretthet må jeg si. Jeg hadde nok mistenkt deg jeg ja!

nilsern: Ja, det hender jo folk oppfører seg så merkelig/loka at man begynner å lure. Men vet også at i stressende yrker, eller om man har fått lite søvn, har lavt blodsukker, mye å tenke på, veldig sliten osv. kan man lett bli distré. Jeg ville ikke på det grunnlag alene fattet noen sterk mistanke bare i retning av dopbruk i hvertfall. Ser jo forøvrig at Mattilsynet til stadighet avslører, foruten svært uhygeniske forhold og smuglerkjøtt, narkotikabruk og omsetning på en del av hovedstadens kebabsteder .

Meteor Freak: Ja, til dels enig. Har selv lest mye om kroppsspråk tidligere, men holder fortsatt en knapp på å tolke ut i fra kontekst og følge min intuisjon. Kanskje har jeg internalisert noe av det jeg har lest slik at jeg ikke lenger tenker på det. Men har tiltro til at ikke-verbal kommunikasjon er noe alle mennesker har en intuitiv forståelse for. Noe av det man lærer gjennom bøker kan bli helt feil tolket for "teknisk" og ute av sammenheng. Hvis man ikke er altfor autistisk anlagt er sikkert bokkunnskap et fint supplement til ens naturlige forståelse dog .

niigu: Hehe, helt enig. Har ofte tenkt det samme selv.

Innledningsvis advarte jeg om at denne posten var av det litt uhøytidelige slaget. Det er likevel fullt mulig å ha en saklig og fin diskusjon, om kanskje uviktige, dog (for spesielt interesserte) interessante tema. Jeg synes i så måte at både min post, og ditt svar er saklig innenfor denne trådens tema.
Yep. Jobber i service i kontakt med kunder hele tida, knutepunkt trafikk. Mye stuka mennesker, men legger ekstra godt merke til det nå. Haha, av og til er jeg helt overbevist bare for å innse at 'øh, kanskje ikke...'
Sitat av Penny^Lane Vis innlegg
(
Jeg fikk f.eks. ikke sove i natt, og zappet over på "Sonen" på tv (2?). This g(a)uy named "Tore" klødde seg og tok seg til nesa utallige ganger i løpet av sendingen (tidvis flere ganger i minuttet typ), hadde konstant kjeve- og tungeaktivitet (uten at han snakket eller noe) og virket litt flakkende i blikket. Søvn- og tiltaksløs som jeg var (er) ble jeg sittende og se på fyren med tiltagende fascinasjon.. "Håhå, han der er bare såå full av speed ass!"

Noen flere som "sliter" med dette?
Vis hele sitatet...
Skulle quote deg, men ga deg visst poeng. Jaja.

Det du beskriver her kan være rus av noe slag ja, men det trenger ikke være det. Han kan være veldig nervøs eller være hyperaktiv eller ha tics for den saks skyld. Tror ikke man skal "stemple" noen som rusa på dette grunnlaget.
Sitat av Penny^Lane Vis innlegg
Meteor Freak: Ja, til dels enig. Har selv lest mye om kroppsspråk tidligere, men holder fortsatt en knapp på å tolke ut i fra kontekst og følge min intuisjon. Kanskje har jeg internalisert noe av det jeg har lest slik at jeg ikke lenger tenker på det. Men har tiltro til at ikke-verbal kommunikasjon er noe alle mennesker har en intuitiv forståelse for. Noe av det man lærer gjennom bøker kan bli helt feil tolket for "teknisk" og ute av sammenheng. Hvis man ikke er altfor autistisk anlagt er sikkert bokkunnskap et fint supplement til ens naturlige forståelse dog .
Vis hele sitatet...
Alle tolker kroppsspråk. Det er en del av "språket". 80 (eller 90) % av samtalen er kroppsspråk, så alle tolker det. Men når man leser om det, og studerer det, kan man bli bevist på hvordan man skal bruke sitt eget kroppsspråk for å gi forskjellige signaler (noe du selvfølgelig kan gjøre naturlig, men da gir du de signalene som du føler for å gi, og ikke de som tilfeldigvis er best i situasjonen (bruker dette når når jeg sjekker jenter))

Hvis du vet om en måte å bli kvitt det at man konstant "leser" disse tegenen besvist hos personer, så rop ut! det gjør meg gal til tider! :S :P
Jeg jobber i en større elektroforretning med mye folk innom hver dag, og jeg tar meg selv innstinktivt i å se etter tegn på rusbruk. Alltid like kult å "lese" folk!
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
Hvis du vet om en måte å bli kvitt det at man konstant "leser" disse tegenen besvist hos personer, så rop ut! det gjør meg gal til tider! :S :P
Vis hele sitatet...
Du sier jo selv at det er en helt vanlig del av hvordan vi kommuniserer. Hvorfor skulle du ville bli av med det? Hvordan skal du kunne sjekke opp ei jente om du er blind for 80-90% av det hun kommuniserer til deg?
Kan si meg enig at jeg også ser sånne ting med engang jeg møter mennesker.
Jeg sier aldri til den personen "du er på speed" eller "Du har røyka hasj"
med mindre det er en god venn som jeg kjenner veldig godt, eller vet om rusmisbruket hans/hennes fra før.
Sist endret av Saint123; 25. juli 2009 kl. 15:44. Grunn: lol?
Sitat av KingPill Vis innlegg
Kan si meg enig at jeg også ser sånne ting med engang jeg møter mennesker.
Jeg sier aldri til den personen "du er på speed" eller "Du har røyka hasj"
med mindre det er en god venn som jeg kjenner veldig godt, eller vet om rusmisbruket hans/hennes fra før.
Vis hele sitatet...
Høres smart ut, jeg tror det kan være lurt å være litt tilbakeholden med å beskylde folk for å være rusa
Morsomt at det er flere som har det som meg. Helt siden jeg startet å utforske forskjellig rusmidler har jeg også vært veldig opptatt av andre som er rusa.

Det som har slått meg er at jeg ofte kommer i kontakt med andre som "tar en stripe". Og når jeg tenker på det dagen etter så tenker jeg: Hvordan i all verden kom jeg i kontakt med dem? Og hvordan visste jeg at de tok cola eller pepper?

Jeg pleier ikke å huske helt, men som oftest har jeg tolket signalene. Så spurt noe åpent spørsmål. Eks. "Hvordan er formen?", og så har jeg skjønt det. Tror jeg aldri har tatt feil. Og det er helt komisk å tenke på hvor mange jeg har kommet i kontakt med. For eksempel kjærster til venninner og lignene man aldri trodde tok det. (kommer jo opp et etiske spørsmål rundt dette, men det er en annen diskusjon..)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Penny^Lane Vis innlegg
(Dere som er ute etter en dønn seriøs
Jeg fikk f.eks. ikke sove i natt, og zappet over på "Sonen" på tv (2?). This g(a)uy named "Tore" klødde seg og tok seg til nesa utallige ganger i løpet av sendingen (tidvis flere ganger i minuttet typ), hadde konstant kjeve- og tungeaktivitet (uten at han snakket eller noe) og virket litt flakkende i blikket. Søvn- og tiltaksløs som jeg var (er) ble jeg sittende og se på fyren med tiltagende fascinasjon.. "Håhå, han der er bare såå full av speed ass!"

Noen flere som "sliter" med dette?
Vis hele sitatet...
HHHAAAHHAA... Akkurat det samme har jeg tenkt om samme fyren!!

Joa, jeg har en sånn "scanner" selv...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Penny^Lane Vis innlegg
Synes det forklarer litt hvorfor det er så vanskelig å avvise enkelte menn på en vennlig måte
Vis hele sitatet...
Det er ingenting som heter å avvise en mann på en vennlig måte

Jeg har ved flere anledninger blitt analysert og folk har skråsikkert påstått at jeg har vært speedet eller skeiv, og hver eneste gang har det vært en totalt fremmed. Hender jeg blir stoppet på gaten med spørsmålet "Har du G?" om jeg er ute og spaserer på kveldstur, når jeg spør hvorfor de spurte akkurat meg, får jeg bare svaret "du ser jo kanonfjern ut".

Jeg antar at de ser mest på hvordan oppmerksomheten min utarter seg, jeg er nemlig ikke helt normal sådan. Forresten veldig merkelig at det alltid er jenter som spør/påstår at jeg er rusa. Var det ikke dere som var så flinke til å lese dette her?

Jeg har selvfølgelig utviklet dette trekket selv, men jeg har innsett etter en stund at folk oppfører seg og reagerer såpass forskjellig på de forskjellige stoffene at man må kjenne dem ganske godt for å se det skikkelig.
Sitat av Penny^Lane Vis innlegg
(Dere som er ute etter en dønn seriøs samfunnsnyttig debattråd er herved advart. Jeg ønsker med denne tråden bare å lufte en litt morsom observasjon jeg har gjort hos meg selv, og spørre om det er flere som opplever det samme.)

Gjennom et par-tre års sporadisk bruk av sentralstimulerende har jeg fått en lei/komisk tendens til å raskt fatte "mistanke" om at folk jeg møter på byen eller elsewhere er ruset. Jeg scanner helt automatisk pupillenes størrelse. Legger merke til evt. unormal kjeveaktivitet (evt også tyggegummibruk), rastløshet, tørste, unormalt tregt alkoholinntak (!) osv, osv. I en del tilfeller der jeg er skråsikker på at noen jeg møter har tatt seg noen linjer har jeg nok helt rett. Andre ganger tar jeg helt sikkert feil også, for jeg tror jeg har en tendens til å tolke alle slike "symptomer" i en viss retning, bare p.g.a. mine egne erfaringer.

Jeg fikk f.eks. ikke sove i natt, og zappet over på "Sonen" på tv (2?). This g(a)uy named "Tore" klødde seg og tok seg til nesa utallige ganger i løpet av sendingen (tidvis flere ganger i minuttet typ), hadde konstant kjeve- og tungeaktivitet (uten at han snakket eller noe) og virket litt flakkende i blikket. Søvn- og tiltaksløs som jeg var (er) ble jeg sittende og se på fyren med tiltagende fascinasjon.. "Håhå, han der er bare såå full av speed ass!"

Noen flere som "sliter" med dette?
Vis hele sitatet...
Jeg vil vel si det er vanlig for både de som har drevet med/prøvd diverse stoffer, og pårørende og andre som har nære relasjoner til brukere/misbrukere.
Min mor har hatt kjennskap til flere brukere som har lært henne hva en skal se etter. Noe hun har lært meg. Jeg har sett det et par ganger. Kan være praktisk om man for eksempel jobber på ungdomshus eller andre steder som skal være rusfritt.
Ikke noe å bekymre seg for med mindre det går på paranoia.
Jeg oppdager det nå og da når det er veldig åpenbart.

Sitat av Penny^Lane Vis innlegg
...Legger merke til evt. unormal kjeveaktivitet (evt også tyggegummibruk), rastløshet, tørste, unormalt tregt alkoholinntak (!) osv, osv...

...Jeg fikk f.eks. ikke sove i natt, og zappet over på "Sonen" på tv (2?). This g(a)uy named "Tore" klødde seg og tok seg til nesa utallige ganger i løpet av sendingen (tidvis flere ganger i minuttet typ), hadde konstant kjeve- og tungeaktivitet (uten at han snakket eller noe) og virket litt flakkende i blikket. Søvn- og tiltaksløs som jeg var (er) ble jeg sittende og se på fyren med tiltagende fascinasjon.. "Håhå, han der er bare såå full av speed ass!" ...
Vis hele sitatet...
Høres veldig ut som sosial angst.

Jeg veksler selv mellom å være veldig gira og veldig borte uten at noen rusmidler er med i bildet.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg er nok ikke nødvendigvis så interessert i å finne ut på hva eller om personene jeg møter har ruset seg i løpet av kvelden, men jeg er generelt veldig interesert i menneskers fremtreden når jeg møter nye folk og jeg liker å observere både andre og meg selv i sosiale situasjoner.

Dette med pupiller kan jo i alle fall påvirkes sterkt av andre faktorer, blant annet lysforholdene, som i alle fall er ganske variable på byen. Det minner meg litt om noe jeg leste i en blogg, der det ble fortalt at politiet et eller annet sted pleide å lyse unge folk i trynet med en diger lommelykt, for så å kommentere hvor små pupiller de hadde. Haha. Jasså, du har reflekser, liksom...
Jeg var sikker på at Stewe Irwin gikk på speed ihevrtfall.
Men ellers så bryr jeg meg ikke om det, det får være deres egene saker.
Sitat av Hedges Vis innlegg
Jeg har også begynt å tillegge meg denne vanen, som resulterte i at jeg avslørte norsklæreren min fjern i en time. Gud, som jeg lo. Man ser tegn mye lettere når man har omgås folk som har brukt rusmidler selv.
Vis hele sitatet...
Denne norsklæreren jobber ikkje tilfeldigvis på ein skule i ei fjellbygd? har vært ute for nett d samma med ein gammel hippie lærer

Var forresten veldig artig å lese denne tråden. Eg har lurt på om dette er ein unormal tendens eg har, eller om fleire gjør det.
Eg kan ikkje gå igjennom byn engang uten å sjå etter tegn til bruk av et eller annet hos andre.

Er og litt fasinerende hvor mangen en "buster" når en først ser etter det hehe