Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 6453
Sitat av begonespiders Vis innlegg
Norge har en "usunn" drikkekultuer som går tilbake over 1000 år. At du synes det blir mer alkohol, er bare ett tegn på at du blir eldre. Jo lenger nord man komer, jo mer grøftefyll er det.


Slik har det vært i over 1000 år, og slik kommer det alltids til å være. Brazillianere danser samba, Nordmenn drikker.
Vis hele sitatet...
Njaaa...
Vil si drikkekulturen har blitt mye værre de siste årene...
Før var nå i allefall ungdom ute og lagde litt liv i helgene... (uten alkohol)
Nå idag så sitter de enten framfor pc'n eller drikker i ett eller annet hus...
Jeg har lyst til å gi denne tråden en terningkast 6, knallbra! ;-)

Opplever selv at jeg heller spør mine kompiser hva de skal til helgen, istedet for om og hva de skal drikke.. Jeg tror vi kan miste endel av den "nære" kontakten med vennene sine om man har det gøy med de hver gang i fylla istedet for i edru tilstand. For mange sklir fra hverandre når de møtes kun for alkoholens skyld, fordi de vet ikke hvordan de skal være mot hverandre når de er edru..-satt på spissen, men det har skjedd mange ganger..
At noen (dvs. kanskje litt for mange) velger å drikke seg retardert hver eneste helg eller flere dager i uken er nok ikke veldig heldig, men de fleste ungdommer ønsker gjerne minst en utagerende dag i uken slik at den påfølgende arbeids- eller skoleuken blir litt lettere å takle. Helger er ofte den kneiken mange trenger for å takle en ellers rutinebasert kjedelig hverdag, og noen velger å bruke alkohol i denne sammenhengen.

Jeg personlig har fått et mye mer avslappet forhold til alkohol de siste årene, da jeg aldri helt har likt å gå på utesteder med høy musikk, kjip øl og stereotype folk på fjortisfylla. Jeg får en mye bedre opplevelse av noen rolige øl og kanskje litt brunt brennevin med noen kamerater på et sted der det går an å snakke uten å skrike. I blant kan det være greit å ha seg en kule, men tidsrommet mellom de gangene blir større og større.