Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 848
Heisann, vet at dette sikkert er feil plass for tråden min, men la gå.
Jeg har sony vegas versjon 9.0b, og jeg lager en csfilm. Jeg har lagt inn et klipp hvor jeg dreper en, men vil at det skal zoome inn akkuratt når jeg skyter, eller at det skal være slowmo AKKURATT når jeg skyter, og ikke resten av klippet. Prøvde å fikse dette selv, men får det ikke til, og finner heller ingen tutorials på nettet. Noen som kan hjelpe meg?
Jeg har ikke stor erfaring med Sony Vegas, men på Adobe Premiere, kan man klippe i filmsekvensen, markere det, og så velge hastighet det skal spilles i. Jeg tipper det ikke er stort vanskeligere i Vegas.
Sist endret av reklame; 17. november 2008 kl. 13:03.
dette irriterer noe sykt, får det bare ikke til!
Kan prøve å få lagt inn en step for step 'tutorial' ikveld engang.
Ikke at det er så avansert tho, for slow-motion kan du f.eks dobbelt-klikke på det aktuelle klippet og velge 'speed'. For å zoome inn tar du tak i "vinduet" i klippet - og du får frem et bildet du kan dra og vende på. Dra den mindre til der du skal zoome inn på.

For å få opp disse valgene, som ligger på klippene, blir du nødt til å ha selve klippet på en viss størrelse. Så hvis du kun viser selve "tidslinja" i minimal størrelse, prøv å forstørr den, da vil du få opp noen valg helt øverst til venstre/høyre på det aktuelle klippet.
Jeg vet hvordan du skal gjøre dette, men er ikke sikkert det er den perfekte måten.

En metode som kan funke:

1. Trykk pluss knappen slik at du kan fiksa alt mer i detalj.

2. Finn starten på klippet hvor du vil at det skal bli fortere eller slow motion og trykk S. Det skal da dele filmklippet opp i to klipp.

3. Så finner du der hvor du vil at det skal slutte og trykker S.

4. Nå er det filmklippet splittet opp (S = split) i 3 deler og den midterste delen tar du nå og drar ut til ønsket lengde ved å trykke inn CTRL pluss + museklikk.

5. Så legger du filmklippene intill hverandre eventuelt kan du gjøre de til et klipp ved å markere alle sammen og trykke CTRL + G.

Vet ikke om du skjønte det, men se også på catchgamer.no etter guider i vegas. Skal finne noe. Eller du kan jo google: vegas guide + catchgamer eller noe. Kan ikke gjøre det for deg fordi jeg sitter på skolen og slikt blokkes.
Sitat av shing Vis innlegg
2. Finn starten på klippet hvor du vil at det skal bli fortere eller slow motion og trykk S. Det skal da dele filmklippet opp i to klipp.

3. Så finner du der hvor du vil at det skal slutte og trykker S.

4. Nå er det filmklippet splittet opp (S = split) i 3 deler og den midterste delen tar du nå og drar ut til ønsket lengde ved å trykke inn CTRL pluss + museklikk.

5. Så legger du filmklippene intill hverandre eventuelt kan du gjøre de til et klipp ved å markere alle sammen og trykke CTRL + G.
Vis hele sitatet...
Ekstremt tungvint måte å gjøre det på, samt at han kutter opp klippene er unødvendig.

Sånn her gjør du det:

Høyreklikk på tidslinjen med videofilen, velg insert/remove envelope > velocity

Du får da opp en linje som spenner seg over hele driten, og hvis du høyreklikker midt på linja kan du legge til punkter slik at du kan dra streken til å se ut akkurat sånn som du vil. Drar du streken oppover, går filmen fortere, drar du den nedover, går filmen saktere. Drar du den helt ned er farten -100%, drar du den helt oppover er farten 400%.
Jeg har svaret på alle disse problemene..

Slowmotion: http://www.youtube.com/watch?v=Hz1Prh-ai40
Vet ikke om han nevner det i tutorialen, men når du har dratt ut klippet må du høyreklikke på lydklippet og sjekke av en boks der det står noe som "sync audio to video" elns, hvis ikke blir lyden fucka opp..

Pan crop: http://www.youtube.com/watch?v=qdZu8OHSXF0
Det finnes 9999999999 tutorials på probleme dine -__-
Sist endret av MicRo; 17. november 2008 kl. 15:31.